Citat:
Ursprungligen postat av
TjockaPer
Jag har 22.29 BIex och var reserv nr 2 till lkarprogrammet KI och tackade nej innan andra urvalet eftersom att jag ville vila den hr hsten. Nu ska jag ska till vren nr det ppnar igen om 2 dagar men jag undrar ocks om jag borde skriva hgskoleprovet, vad tycker ni? Om man gr p tidigare r s kommer jag in ven om jag skulle konkurrera med gruppen BI men nu r jag ju i gruppen BIex s jag har det nnu lttare. Skrev HP en gng tidigare nr jag gick i ettan och fick 1.70 vilket inte rcker till eftersom det under vren krvs 1.75. r orolig fr att det ska spika av ngon anledning den hr gngen.
Det kan vara lgre krav, 1,75 r lgsta antagning vid urval 2, efter detta datum kan ju en del tackat nej och folk med 1,7 kan ha slunkit in, eller folk med nnu lgre, sen s kan det variera frn r till r.
Det r nu dyrare att skriva HP nu vilket gr att fler frmodligen drar sig, vilket ppnar fr nnu lgre resultat.
De flesta som sker till lkare sker frmodligen till alla lrosten, och eftersom att de andra lrostena inte har 1,75 s borde det rimligtvis inte vara jttemnga med 1,75 i kn p KI eftersom att det viktigaste r fr de flesta r nog lkardrmmen i sig och inte att specifikt komma in p KI:s lkarprogram.
De flesta med 1,75 har i de flesta fall fyllt p dem andra lrostena.