Låt säga att TS startar en tråd där h*n undrar vilken mobiltelefon h*n ska köpa. TS får några vettiga svar men sedan börjas det diskuteras om bilar och cannabis. Vem ska då RP:a detta, om endast TS RP för OT gäller?
Det skulle utnyttjas till max. Trollen skulle t.ex. kunna tramsa sönder sina egna (och varandras) trådar utan att någon kan göra något åt saken.
Sedan skulle det ju även förekomma en viss form av censur, dvs. att TS skulle rapportera "felaktiga" svar.
Vansinne. Och det är heller inte första gången ett dylikt idiotiskt förslag kommer upp. Bli detta realitet kan man lika gärna avskaffa moderatorer helt och låta varje ts själv radera inlägg i sina trådar. Hur bra låter det i samstämma med yttrandefrihet och att alla ska få komma till tals?
För ifall det bara är ts rps som ska räknas, men fortfarande mods som verkställer - vad är då nyttan med förslaget alls?
En annan anledning till varför det inte är genomförbart är ju att vissa trådar blir extremt långa, och pågår i flera år.
TS kanske tappar intresset för tråden efter ett par dagar, och hur går det då?
För det första ges tillsägelse för OT väldigt sällan, nästan enbart då det handlar om medvetet saboterande av en tråd. Vidare går det att diskutera samma ämne ur olika utgångspunkter utan att driva iväg off topic. För det tredje reflekterar din åsikt ett vanligt missförstånd - tråden tillhör inte TS. H*n är inte diskussionledare/moderator (i ordets andra bemärkelse) och har inte mer rätt än någon annan att dra iväg från ämnet. H*n har alltså inga extra privilegier i egenskap av trådstartare varför ditt förslag är illa lämpat för det här forumet.
Sedan är ju en annan fundering varför startar man en tråd?
Jag gör det om jag vill ha en frågeställning besvarad eller om jag har en åsikt om något.
Om jag då exempelvis startar en tråd där jag skriver "Jag tycker att det är bra med invandrare/kulturberikare därför att"
Då skulle ingen få skriva något negativt om "invandrare/kulturberikare" i den tråden...
Lycka till med det ämnet på FB utan negativa åsikter.
Observera det finns mängder av exempel.
För övrigt skulle nog de flesta TS inte bry sig om att sköta RPandet i sina trådar.
Det är ju tydligen illa nog redan som det är i dag trots att många medlemmar skickar RP
Många gnäller hellre i nystartade trådar.
Låt säga att TS startar en tråd där h*n undrar vilken mobiltelefon h*n ska köpa. TS får några vettiga svar men sedan börjas det diskuteras om bilar och cannabis. Vem ska då RP:a detta, om endast TS RP för OT gäller?
Me dina argument borde tråden kunna låsas eftersom den inte längre ger något och därför dör!