Vad sägs om att göra det här till en produktiv tråd?
"All" radio är i mina öron riktigt repetativ oavsett om det är "lugna favoriter", "Bandit" eller "NRJ". Jag vill främst ha varitation och kunde upptäcka nytt (gammalt eller nytt) även om det innebär att det dyker upp en eller annan låt jag inte uppskattar (för det finns det andra som gör).
Hur vill ni ha det på er "rock"-kanal?
Jag vill ha ungefär så här:
10 % klassiker = "AC/DC - Back in Black", "Led Zeppelin - Stairway to Heaven", "Guns N' Roses - Paradise City", "Pearl Jam - Alive", "Rush - YYZ", "Scorpions - Still Loving You" etc. Det är skönt när rätt låt kommer vid rätt tillfälle t.ex. en roadtrip!
20 % helt nytt = Saker från årets album. Vill inte fastna i det förflutna.
20 % helt "okända band" = Kul att upptäcka helt nya grejer.. behöver inte vara nästa Rolling Stones utan bara något som ger ny inspiration och kan ge upphov till mer spännande ny musik. Ungefär som det var i starten för Arctic Monkeys (fast deras kändisskap kom via myspace).
50 % varierat material från något äldre saker = "Deep Purple - A Gypsy's Kiss", "Rage Against The Machine - Calm As A Bomb", "Cream - Blue Condition", "Black Sabbath - Looking For Today", "Kiss - Mr. Speed", "Neil Young - Hard Luck Stories"... Helt enkelt sådana bra låtar som ingen förutom fansen har hört. Sådant som aldrig riktigt nått upp till ytan, men säkert skulle uppskattas av många.
Sedan ska det vara en variatiation av allt från Pop/Rock - Deathmetal. Ingen överdrift av något så "alla" någongång kan slå på kanalen och säga "fan, det här rockar ju"
Det är tråkigt att radio / TV har dödat (överspelat) så många bra låtar medan andra lika bra "aldrig" hörts av någon.