2009-12-11, 01:25
Medlem
Hirvis avatar
Idag träffade jag Ian Haugland, han trampade inte på mina sladdar, men hans kompis gjorde. Ian sa "rocka på". Han är en bra programledare, det sa jag inte till honom.
Citera
2009-12-23, 23:56
Medlem
Trottoars avatar
Rockklassiker. Ian är skön. För mycket AcDc och sånt trams bara. Bandit kan de gärna ta bort. Patetiska skitkanal.
Citera
2010-07-06, 18:58
Medlem
bullrunks avatar
Rockklassiker själklart
Citera
2010-07-06, 19:03
Medlem
Finnelits avatar
Rockklassiker helt klart.

Visst, bandit har sina sköna stunder men det spelas alldeles för mycket strunt på den kanalen!
Citera
2010-07-06, 19:11
Bannlyst
Rockklassiker. Kan ha en del bra låtar, men är inte 100% skräp som Bandit.
Citera
2010-07-07, 17:00
Medlem
aegs avatar
Rockklassikers morgonpratare Jonas och Anton är rätt kul. Felhörningen är en favorit varje morgon i mina hörlurar på jobbet.

Rockklassikers variation är otroligt liten och man kan ibland lyckas höra samma låt 3 gånger på en förmiddag.
Citera
2010-07-07, 18:13
Medlem
KSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aeg
Rockklassikers morgonpratare Jonas och Anton är rätt kul. Felhörningen är en favorit varje morgon i mina hörlurar på jobbet.

Rockklassikers variation är otroligt liten och man kan ibland lyckas höra samma låt 3 gånger på en förmiddag.

Ingenting mot Bandits variation, där förmiddagarna består av In Flames, Metallica och Volbeat.
Nu hade dom slängt in lite Ac/Dc lagom till deras konsert tidigare i sommar.
Fyfan, sämre kanal får man leta efter.
Citera
2010-07-07, 18:19
Medlem
Folkskyggs avatar
Bandit är ju knas.
De enda önskningarna som de spelare är ju låtar de spelare 5-10 gånger per dag.

Varför spelas inga av mina mer "udda"/"icke mycket spelade" önskningar?

Skitkanal med bara mainstream!
Citera
2010-07-07, 21:24
Medlem
Kevss avatar
Rockklassiker är mer varierad känns det som. Lyssnar man på bandit ett tag så hör man samma låt om o om igen.
Citera
2010-07-07, 23:05
Medlem
Geomeisters avatar
Vad sägs om att göra det här till en produktiv tråd?

"All" radio är i mina öron riktigt repetativ oavsett om det är "lugna favoriter", "Bandit" eller "NRJ". Jag vill främst ha varitation och kunde upptäcka nytt (gammalt eller nytt) även om det innebär att det dyker upp en eller annan låt jag inte uppskattar (för det finns det andra som gör).

Hur vill ni ha det på er "rock"-kanal?

Jag vill ha ungefär så här:

10 % klassiker = "AC/DC - Back in Black", "Led Zeppelin - Stairway to Heaven", "Guns N' Roses - Paradise City", "Pearl Jam - Alive", "Rush - YYZ", "Scorpions - Still Loving You" etc. Det är skönt när rätt låt kommer vid rätt tillfälle t.ex. en roadtrip!

20 % helt nytt = Saker från årets album. Vill inte fastna i det förflutna.

20 % helt "okända band" = Kul att upptäcka helt nya grejer.. behöver inte vara nästa Rolling Stones utan bara något som ger ny inspiration och kan ge upphov till mer spännande ny musik. Ungefär som det var i starten för Arctic Monkeys (fast deras kändisskap kom via myspace).

50 % varierat material från något äldre saker = "Deep Purple - A Gypsy's Kiss", "Rage Against The Machine - Calm As A Bomb", "Cream - Blue Condition", "Black Sabbath - Looking For Today", "Kiss - Mr. Speed", "Neil Young - Hard Luck Stories"... Helt enkelt sådana bra låtar som ingen förutom fansen har hört. Sådant som aldrig riktigt nått upp till ytan, men säkert skulle uppskattas av många.

Sedan ska det vara en variatiation av allt från Pop/Rock - Deathmetal. Ingen överdrift av något så "alla" någongång kan slå på kanalen och säga "fan, det här rockar ju"

Det är tråkigt att radio / TV har dödat (överspelat) så många bra låtar medan andra lika bra "aldrig" hörts av någon.
Citera
2010-07-08, 01:54
Medlem
Att Rockklassiker är bättre är ju rätt uppenbart, Bandit gränsar ju i vissa fall till en Pop kanal vilket inte alls tilltalar mig.

Hur jag önskar att Rockklassiker bör vara då:
Jag tycker att de ska köra fullt ut på deras namn och köra majoriteten klassiker.

10% 50-tals rock - typ Elvis, JR Cash och Chuck Berry.
25% 60-tal - Hendrix, The Who, Dylan osv.
25% 70-tal - Zeppelin, ACDC
10% 80-tal - Inte min musik men i Sverige är är Glamrock, Hårdrock och "Riktigt Rock" samma sak.
10% 90 och 2000 tal.
10% "Okänt" - Okänt för "Svensson" i alla fall, typ Allman Brothers.
10% Helt nytt.

Sammanfattning:
Spela det jag tycker om De hadde nog tappat en del lyssnare dock!
Citera
2010-07-08, 09:23
Medlem
wataingbgs avatar
Rockklassiker är överlägset bäst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in