2009-07-18, 22:39
Medlem
Strattakasters avatar
Kanske aningen meningslös tråd, men för er som bor i Göteborgsområdet, vilken radiokanal föredrar ni?

Har nu på sistone inte orkat lägga in nya låtar på mp3n utan valt att lyssna på lite radio istället. Då har det mest blivit ett pendlande mellan Bandit Rock och Rockklassiker som ligger precis brevid varandra på frekvensskalan. Tidigare visste jag inte att det fanns någon radiokanal som spelade rock tills min polare tipsade mig om Bandit Rock! Lyssnade då intensivt på denna kanal i 3 dagar innan jag tröttnade på deras låtutbud som kunde rymmas på max 2 cd-skivor!

Hittade av en slump för några veckor Rockklassiker som jag då föredrar! Bandit är fullproppad med reklam (mer reklam än musik!?) som återkommer efter varenda låt. Rockklassiker har istället nyhetssändning titt som tätt som mer variation än reklamskiten. Härligt när dom drar igång Rock non-stop 46 minuter och ger mer musik åt lyssnarna.

70,80,90-tals soundet är härligt, men är inte främmande mot ny musik, men skräpet Bandit sänder såsom Takida tar ju kål på öronen!

Vilken kanal är egentligen störst? Har kanalerna någon framtid? Hur stora är kanalerna jämfört med alla vidriga kanaler som RIX fm och Mix Megapol? Upplever att Bandit Rock är större, har blivit en sån jävla hype kring denna kanalen på sistone, antagligen för det är mer mainstream.

OBS: Har ingen aning om de båda radiokanalernas historia så vet inte hur länge de har funnits, tidigare populäritet osv.

Mvh
Citera
2009-07-18, 22:56
Medlem
rockklassiker=största delen äldre musik
bandit= mer blandat

likvärdiga radiopratare, ungefär lika mycket reklam

själv brukar jag switcha mellan dessa båda beroende på vem/vilka det e som snackar
Citera
2009-07-18, 23:12
Medlem
Haecceitys avatar
bandit hänger sig hela tiden för mig, så rockklassiker är det som gäller
Citera
2009-07-18, 23:16
Medlem
RickardTheBraves avatar
Själv så har jag slutat lyssna på Bandit sedan dom började spela Takida.

Och Rockklassiker är min favoritkanal, det är dock väldigt mycket reklam och ganska mycket upprepningar.
Citera
2009-07-18, 23:18
Medlem
ronkstonkbonks avatar
Lyssnade också mycket på bandit först och tyckte att deras musikutbud var en mix av den rocken jag gillar. De körde mycket mer hårdrock och mycket 70-80 tals rock. Nu kör de mest nyare låtar som Takida och allsköns skräp
Att dessutom få höra deras propaganda för ett sånt skitband som U2 är mycket irrerterande!

Rocklassisker är klart bättre för oss som gillar 70-80 tals hårdrock plus att de inte är fle att höra tom lite goa 60-tals låtar ibland
Citera
2009-07-18, 23:21
Medlem
båda är katastrofala. bandit är dock värst
Citera
2009-07-18, 23:30
Medlem
M__s avatar
Rockklassiker! Bättre musik och sen slipper man höra samma låtar 3 gånger på 1 arbetsdag...
Citera
2009-07-18, 23:30
Medlem
Bartman777s avatar
rocklassiker kan man lyssna på en timme utan att tröttna iallafall...
Citera
2009-07-19, 00:18
Medlem
Jag har aldrig lyssnat på Bandit Rock. Men rockklassiker tycker jag har väldigt många upprepningar. Kunde t.ex höra en Green Day låt en dag och nästa dag den låten igen. Samma har hänt med I shot the sheriff och andra. Men det verkar som att Bandit Rock spelar mest skitmusik, takida som folk nämnt och dead by april och annan post-grunge skit.
Citera
2009-07-19, 00:22
Medlem
666Hates avatar
Rockklassiker....

När Bandit spelar Depeche mode så lovade jag mig själv att ALDRIG mer lyssna på dom.
Citera
2009-07-19, 00:56
Medlem
gsonjuniors avatar
Bandit helt klart!

Stockholms bandit slår Göteborgs med hästlängder, maken till värdelös radio har jag inte varit med om!

Bollnäs-Martin förgyller mina arbetsdagar!
Citera
2009-07-19, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gsonjunior
Bandit helt klart!

Stockholms bandit slår Göteborgs med hästlängder, maken till värdelös radio har jag inte varit med om!

Bollnäs-Martin förgyller mina arbetsdagar!

Det där är så jävla sant. :P

Funderar nästan att flytta till Stockholm bara för att slippa höra på Göteborgs skitversion av kanalen. Som tur är finns dock webbradion.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in