Kanske aningen meningslös tråd, men för er som bor i Göteborgsområdet, vilken radiokanal föredrar ni?
Har nu på sistone inte orkat lägga in nya låtar på mp3n utan valt att lyssna på lite radio istället. Då har det mest blivit ett pendlande mellan Bandit Rock och Rockklassiker som ligger precis brevid varandra på frekvensskalan. Tidigare visste jag inte att det fanns någon radiokanal som spelade rock tills min polare tipsade mig om Bandit Rock! Lyssnade då intensivt på denna kanal i 3 dagar innan jag tröttnade på deras låtutbud som kunde rymmas på max 2 cd-skivor!
Hittade av en slump för några veckor Rockklassiker som jag då föredrar! Bandit är fullproppad med reklam (mer reklam än musik!?) som återkommer efter varenda låt. Rockklassiker har istället nyhetssändning titt som tätt som mer variation än reklamskiten. Härligt när dom drar igång Rock non-stop 46 minuter och ger mer musik åt lyssnarna.
70,80,90-tals soundet är härligt, men är inte främmande mot ny musik, men skräpet Bandit sänder såsom Takida tar ju kål på öronen!
Vilken kanal är egentligen störst? Har kanalerna någon framtid? Hur stora är kanalerna jämfört med alla vidriga kanaler som RIX fm och Mix Megapol? Upplever att Bandit Rock är större, har blivit en sån jävla hype kring denna kanalen på sistone, antagligen för det är mer mainstream.
OBS: Har ingen aning om de båda radiokanalernas historia så vet inte hur länge de har funnits, tidigare populäritet osv.
Mvh