2009-07-23, 18:46
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strattakaster
Vilken kanal är egentligen störst? Har kanalerna någon framtid? Hur stora är kanalerna jämfört med alla vidriga kanaler som RIX fm och Mix Megapol? Upplever att Bandit Rock är större, har blivit en sån jävla hype kring denna kanalen på sistone, antagligen för det är mer mainstream.

OBS: Har ingen aning om de båda radiokanalernas historia så vet inte hur länge de har funnits, tidigare populäritet osv.

Mix Megapol är väl fortfarande störst?
När dom var som allra störst för något/några år sen så slog dom sig själva för bröstet att dom var på väg att gå om SR och bli överlägset störst i stan. (ord av deras egna säljare.)
Citera
2009-07-24, 00:19
Medlem
ensiferums avatar
Tycker bandit har för kass musik, och rockklassiker alldeles för enformig musik, så på senaste tiden har jag faktiskt slagit över till 107.1 - Vinyl.

Goa gamla grejer de har där!
Citera
2009-07-24, 21:10
Medlem
Chopinowskis avatar
Stör mig väldigt mycket på rockklassiker. Hela låtlistan består av Smells like teen spirit och since you've been gone.
Citera
2009-11-11, 14:27
Medlem
Bomastomans avatar
Jag säger rockklassiker, dom spelar alltid olika låtar hela tiden.

Bandit spelar bara samma låtar så mycket att man till slut tröttnar på dom, och alldeles för mesig musik. Det bästa dom har är "Bandit Metal Night" på måndagar 22.00-0.00, då dom spelar riktig musik. Har inget emot lugnare hårdrock som dom alltid spelar, men lite variation skadar aldrig...

Till exempel när det kommer ut ett nytt album med någon bra artist. Då väljer dom en låt och spelar sönder den totalt, istället för att t.ex. ta 5-6 bra låtar och spela dom allihop.
Citera
2009-11-11, 17:19
Medlem
Rocket-Queens avatar
Hatar båda, men Bandit mest. Lyssnar iof bara på radio i bilen. Men det är så jääävla irriterande att höra alla jävla låtar tusen miljoner gånger. Rockklassiker måste ha typ en skiva; the best of the best of the best of the best. Vore ju inte lite fel att lira någon annan Maiden låt än Run To The Hills och Fear Of The Dark. Och vem fan vill höra Satisfaction 99 gånger per dag?

Spela något nytt för i helvete!

PS: Jag fortsätter min rant i en annan tråd...
Citera
2009-11-11, 17:56
Medlem
ironmaidengeeks avatar
Bandit är fett mycket tråkigare ju med modern plastrock blandat med en väldigt förutsägbar mix av gammal 80's-rock.
Citera
2009-11-11, 18:33
Medlem
Bandit var otroligt fräsch när de startade, någon gång i mitten av 90-talet. Jag lärde känna en av hallåorna, Christine någonting via min dåvarande flickvän, och hon berättade att det blev en massa "business" nissar med bryll i håret när Bandit blev uppköpt, och efter det spelade de bara en massa skit som alla andra.
Citera
2009-11-11, 19:54
Medlem
Geomeisters avatar
Vann konserten Chris Cornell @ O-Baren Stockholm 2006 och måste säga att grabbarna i Bandit är riktigt sköna, men de kör alldeles för mycket ny rock för min smak. Visst ska man inte bara köra "Stairway to Heaven" och "Walk of Life" hela dagarna.. men den perfekta radiokanalen (rock då) tycker jag vore allt sedan Chuck Berry - Johnny B. Goode i en skön mix.

Både kända låtar, helt okända, metal, rockabilly, guldkorn, senaste nytt osv. och att lyssnare skulle få styra rätt mycket.

Men jag lyssnar inte på radio nästan så mig ska man väl inte lyssna på
Citera
2009-12-02, 17:51
Medlem
Inanimateds avatar
Jag gav Bandit en chans dom tre senaste dagarna när jag åkte till/från jobbet.
Imorgon lägger jag nog in en ny mp3-lista istället tror jag.. hör jag han Bollnäs Martins top-3-ADHD-gnäll lista en gång till så vet jag inte vad jag tar mig åt!
Citera
2009-12-02, 18:51
Medlem
heyyoutheres avatar
Definitivt Rockklassiker! Enda minuset är att det är för lite variation på låtarna.
Citera
2009-12-02, 19:15
Medlem
BilboBus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensiferum
Tycker bandit har för kass musik, och rockklassiker alldeles för enformig musik, så på senaste tiden har jag faktiskt slagit över till 107.1 - Vinyl.

Goa gamla grejer de har där!

Skojar du? Bandit om något är enformigt de har väll 20-30låtar som de loopar hela dagarna. Efter 3 månader ger de ut en samling CD med samma låtar för att sedan byta några låtar. Måste säga att jag gillar rockklassiker mer även om jag tycker att det är lite konstiga val av låtar.
Citera
2009-12-10, 22:23
Bannlyst
Är så förbannat trött på Volbeat och Dead by April osv som bara spelas om och om igen, det roliga är att deras slogan är "Vi spelar vad vi vill".
Höh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in