Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-07-18, 11:52
  #1
Medlem
ugge_das_boots avatar
Är det någon mer än mig som fattat intresse för denna väldigt avkopplande, men ändock helt sjuka serie som går på tv4 komedi

Jag var förvånad att började titta då jag inte gillar danskar öht men eftersom jag är ett seinfield fan så kan det bero på det då

"Klovn shares many concepts with the American sitcom Curb Your Enthusiasm by Larry David, notably the main concept of a semi-retired comedian encountering humorous and embarrasing situations, along with his wife, friends and celebrity acquaintances. The show is also held in a pseduo-realistic style, where a first-time viewer might be in doubt of whether or not the show is staged. In spite of this, in its closing credits, the show is claimed to be an original idea by Casper Christensen and Frank Hvam"

http://en.wikipedia.org/wiki/Klovn

klipp

http://www.youtube.com/watch?v=vEBdjONWYsg
Citera
2009-07-18, 14:31
  #2
Medlem
Kloges avatar
Det är en kanonserie!
Såg nu senast när han skulle på barndop och det gick förstås åt helsicke
Citera
2009-07-18, 14:53
  #3
Medlem
stukas avatar
Har också fattat tycka för denna serie, riktigt bra!

Men som sagt är den ju i stort sett plankad rakt av från Curb your enthusiasm, t.o.m musiken..
Citera
2009-07-22, 09:51
  #4
Medlem
multimegas avatar
Hade aldrig kollat på denna serie förräns häromdagen.

Men har nog inte skrattat så mycket på länge som till den här serien.
Helt sjuk, och skönt att den är så laidback, och med trovärdiga skådisar.

Avsnittet när badade o maneten kom var det första jag såg, så har bara sett några avsnitt, men det är kvalitet.

Har faktiskt aldrig trott att danmark kunde göra komedier innan
Citera
2009-07-23, 04:41
  #5
Medlem
hellos avatar
Har tankat ner alla säsonger nu, synd att jag är så dålig på danska, känns som jag missar hälften av skämten men det är riktigt bra ändå.
Såg precis avsnittet där de har grabbkväll och ska testa heroin
Citera
2009-07-28, 00:31
  #6
Medlem
Ja, faktiskt riktigt bra. Men självklart måste ju "Klovn" vara inspirerad av serien "Simma lugnt Larry " eller som den heter på Engelska "Curb Your Enthusiasm" För många likheter för att det skulle vara en slump.

Men den är helt klart godkänd.
__________________
Senast redigerad av Excel70 2009-07-28 kl. 00:37.
Citera
2009-07-28, 00:39
  #7
Medlem
spyder123s avatar
Ja, det är skitkul. Har tyvärr svårt att förstå Danska, så har ingen lust att ladda ned. Dock så kör faktiskt TV4 Komedi nu 4 serier per dag med Klovn, så jag klarar mig.

Någon som har sätt när han ska köpa skinksallad och begrava sin mor samma dag? Crazy.
Citera
2009-07-28, 10:40
  #8
Medlem
haha, klovn e helt klockren. han lyckas alltid hamna i de mest pinsamma situationer hela tiden.
Citera
2009-08-03, 14:34
  #9
Medlem
Enfattigens avatar
Såg ett avsnitt igår på TV4 Komedi, garvade som fan när Frank satte den tibetanska munken i en kajak utan paddel och skickade ut honom i Öresund. "Har vi tur kommer han till Sverige, dom har en bättre flyktingpolitik än oss"
Citera
2009-08-12, 21:24
  #10
Avstängd
lönnmurders avatar
DENNA SERIE är sjuuukt jävla rolig, fastnat för den som fan. Ser på den varje vardag på TV4 Komedi.
Älskar serien faktist, EN av de bästa jag sett!

Förstår dock inte ett piss av vad dom säger, tur att det är textat!

Stör mig så sjukt mycket på Iben bara, fyfan!
Citera
2009-08-12, 21:43
  #11
Medlem
Enfattigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lönnmurder

Stör mig så sjukt mycket på Iben bara, fyfan!

Haha, hon verkar vara sur på allt, alltid.
Men ganska synd om henne också, Christian är ju otrogen varje helg känns det som
Citera
2009-08-12, 23:46
  #12
Avstängd
lönnmurders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enfattigen
Haha, hon verkar vara sur på allt, alltid.
Men ganska synd om henne också, Christian är ju otrogen varje helg känns det som

Rätt åt henne, han gör det med full rätt!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback