Hej hej!
Någon här som blivit lurad på pengar över ett internetköp? (gissar på att det är en hel del som varit med om det)
Just nu sitter jag fly förbannad efter ett samtal med polis som säger att trots att det finns bevis för att jag har betalat pengar för en "vara" och sedan inte fått denna "vara" så är det inget brott att säljaren behåller mina pengar...?
Jag är väldigt sugen på att se till att jag, trots allt, får tillbaks dessa pengar och undrar ifall någon varit i en liknande situation och lyckats lösa den lite snyggt?
Jag har självklart försökt tala med personen som lurat mig, men jag antar att jag inte är tillräckligt hotfull eller har tillräcklig pondus för att få denne att ge mig mina pengar tillbaks när polisen har lagt ner min anmälan.. Jag är en rätt snäll tjej, så förstår att ingen känner sig tvungen att ge tillbaks det som är mitt... Men känner att även jag har en gräns och att jag inte bara kan acceptera att någon tar min pengar hur som helst? Dags att stå upp för mig själv ifall polisen nu inte kan göra det!
Bör tilläggas att polisen behandlat mig jättebra och att även de visat ilska över att sånt här ska kunna få ske utan att man kan göra något åt saken.
Vore väldigt tacksam för tips om vad man kan göra med just såna här lurendrejare som smyger omkring över internet! Hon har ett ovanligt namn så nummer och adress kan man ju lätt få fram. Helst av allt skulle jag vilja hänga ut hennes ass så inga fler råkar ut för henne
Hon verkade även hyfsat känd av polisen i hennes område.
Nej, men.. Har någon av er något litet tips som kan mildra min ilska och den grymma känslan av förnedring som jag känner just nu?
PMa gärna tips som inte är till för allmän beskådning, jag vill höra allt vad ni har att komma med!
Tack för er tid!
Mvh