2011-02-27, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinnituz
http://whatismyipaddress.com/ säger att jag befinner mig i Borås när jag i själva verket befinner mig 30 mil därifrån... Inte så pålitligt med andra ord!

Aha okej... men är din ip adress som visas rätt då? för det står sen på hemsidan proxy none detected på skitens ip. Där fick jag lite hopp men om sidan inte är pålitlig så betyder ju infon inget!

Det skulle vara jätte hjälpsamt om personer som använder proxy gick in och kollade om whatismyaddress.com kan märka att de använder proxy. Skulle så gärna vilja veta om skitstöveln använder falskt ip eller inte... Vet ju inte hur träffsäkerheten ser ut på den fronten hos hemsidan.
Senast redigerad av onigiri 2011-02-27 kl. 11:43.
Citera
2011-03-01, 01:38
Medlem
kortets avatar
Hej!

Får man ge falsk information för en produkt och sedan säga att man inte visste. Tex om man påstår att det finns garanti kvar på en teknisk pryl och att det visats sig att efter ha köpt prylen av försäljaren inte alls fanns någon garanti, kan man kräva tillbaka oengarna? Rent juridiskt vill säga.
Citera
2011-03-02, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kortet
Hej!

Får man ge falsk information för en produkt och sedan säga att man inte visste. Tex om man påstår att det finns garanti kvar på en teknisk pryl och att det visats sig att efter ha köpt prylen av försäljaren inte alls fanns någon garanti, kan man kräva tillbaka oengarna? Rent juridiskt vill säga.
Varan skall motsvara beskrivningen, saknas utlovad garanti kan du kräva nedsättning av priset,
eller får säljaren stå för garantin själv.
Citera
2011-03-02, 22:15
Medlem
kortets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerone
Varan skall motsvara beskrivningen, saknas utlovad garanti kan du kräva nedsättning av priset,
eller får säljaren stå för garantin själv.
Om man redan har köpt varan då? Får jag helt skylla mig själv att jag inte dubbelkollade innan eller kan lagen stå till hands?
Citera
2011-03-03, 12:49
Medlem
Disponentens avatar
Segway-blåsning på Blocket?

Såg precis en annons på Blocket där en Kim Gustafsson säljer importerade Segways.

"Hej

importerad SegWay Snabbt och smidigt.

Pris på dessa är mellan 27000-50000 kr beroende på utföranden.

Betalning sker i förväg. (Mina uppgifter fås vid beställning så att ni inte tror att ni ska bli lurade).

Lerverans inom Ca 10-20 dagar efter beställning.
(Då kommer varan hem till er.)

För mera information maila eller ring.
Tele: 0720331615"

Så det går inte att bli blåst, om man får Kims "uppgifter"... Betala upp till 50.ooo i förskott, och vänta upp till 20 dagar. "Då kommer varan hem till er."

http://www.blocket.se/ostergotland/Importerade_SegWays_32361792.htm?ca=15&w=3

Jag säger inte att han är en bedragare, men det här luktar verkligen scam på långt håll.
Citera
2011-03-03, 12:52
Bannlyst
Ring med dolt o fråga säg till han att du har hört ett rykte om att han är bedragare. Så hör du ifall han blir nervös.
Citera
2011-03-03, 13:08
Medlem
Jazzholes avatar
Numret finns varken på hitta.se eller eniro.

Varför skulle han inte vilja ge iväg sina uppgifter? Han kan väl fejka namn och så?
Citera
2011-03-03, 13:12
Medlem
Disponentens avatar
Ska bli intressant att se hur många som blir lurade!
Citera
2011-03-03, 13:24
Medlem
Googlar man på hans mobilnummer får man upp tre träffar på gamla annonser på Eniro. Han la ut tre bilar till försäljning den 22e november.
Citera
2011-03-03, 13:46
Medlem
4thtimearounds avatar
Kan man fortfarande bli blåst om man skrivit eavtal? ( http://www.eavtal.se )

Jag ska hyra i andra hand av en person som säger sig bo utomlands, och vill att jag ska betala deposition innan han kommer med nycklarna då han blivit lurad av så många. Han har skrivit ett eavtal osv, men är det verkligen en försäkring på att man inte blir blåst?
Senast redigerad av 4thtimearound 2011-03-03 kl. 13:49.
Citera
2011-03-03, 14:47
Medlem
woopss avatar
Jag har blivit lurad på pengar..

Hej hej!

Någon här som blivit lurad på pengar över ett internetköp? (gissar på att det är en hel del som varit med om det)

Just nu sitter jag fly förbannad efter ett samtal med polis som säger att trots att det finns bevis för att jag har betalat pengar för en "vara" och sedan inte fått denna "vara" så är det inget brott att säljaren behåller mina pengar...?

Jag är väldigt sugen på att se till att jag, trots allt, får tillbaks dessa pengar och undrar ifall någon varit i en liknande situation och lyckats lösa den lite snyggt?

Jag har självklart försökt tala med personen som lurat mig, men jag antar att jag inte är tillräckligt hotfull eller har tillräcklig pondus för att få denne att ge mig mina pengar tillbaks när polisen har lagt ner min anmälan.. Jag är en rätt snäll tjej, så förstår att ingen känner sig tvungen att ge tillbaks det som är mitt... Men känner att även jag har en gräns och att jag inte bara kan acceptera att någon tar min pengar hur som helst? Dags att stå upp för mig själv ifall polisen nu inte kan göra det! Bör tilläggas att polisen behandlat mig jättebra och att även de visat ilska över att sånt här ska kunna få ske utan att man kan göra något åt saken.

Vore väldigt tacksam för tips om vad man kan göra med just såna här lurendrejare som smyger omkring över internet! Hon har ett ovanligt namn så nummer och adress kan man ju lätt få fram. Helst av allt skulle jag vilja hänga ut hennes ass så inga fler råkar ut för henne
Hon verkade även hyfsat känd av polisen i hennes område.

Nej, men.. Har någon av er något litet tips som kan mildra min ilska och den grymma känslan av förnedring som jag känner just nu?

PMa gärna tips som inte är till för allmän beskådning, jag vill höra allt vad ni har att komma med!

Tack för er tid!

Mvh
Citera
2011-03-03, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av woops
Hej hej!

Någon här som blivit lurad på pengar över ett internetköp? (gissar på att det är en hel del som varit med om det)

Just nu sitter jag fly förbannad efter ett samtal med polis som säger att trots att det finns bevis för att jag har betalat pengar för en "vara" och sedan inte fått denna "vara" så är det inget brott att säljaren behåller mina pengar...?

Jag är väldigt sugen på att se till att jag, trots allt, får tillbaks dessa pengar och undrar ifall någon varit i en liknande situation och lyckats lösa den lite snyggt?

Jag har självklart försökt tala med personen som lurat mig, men jag antar att jag inte är tillräckligt hotfull eller har tillräcklig pondus för att få denne att ge mig mina pengar tillbaks när polisen har lagt ner min anmälan.. Jag är en rätt snäll tjej, så förstår att ingen känner sig tvungen att ge tillbaks det som är mitt... Men känner att även jag har en gräns och att jag inte bara kan acceptera att någon tar min pengar hur som helst? Dags att stå upp för mig själv ifall polisen nu inte kan göra det! Bör tilläggas att polisen behandlat mig jättebra och att även de visat ilska över att sånt här ska kunna få ske utan att man kan göra något åt saken.

Vore väldigt tacksam för tips om vad man kan göra med just såna här lurendrejare som smyger omkring över internet! Hon har ett ovanligt namn så nummer och adress kan man ju lätt få fram. Helst av allt skulle jag vilja hänga ut hennes ass så inga fler råkar ut för henne
Hon verkade även hyfsat känd av polisen i hennes område.

Nej, men.. Har någon av er något litet tips som kan mildra min ilska och den grymma känslan av förnedring som jag känner just nu?

PMa gärna tips som inte är till för allmän beskådning, jag vill höra allt vad ni har att komma med!

Tack för er tid!

Mvh

Det finns folk som kan få dina pengar tillbaka och dessutom avskräcka bedragaren ordentligt! Det kostar dock pengar, men känslan av att den personen som har utnyttjat dig inte går ostraffad överskrider själva pengarna, pengar kommer och går!

Mvh
MHR
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in