2011-03-03, 14:59
Bannlyst
Lägg ut säljarens nr.
Citera
2011-03-03, 15:00
Medlem
santanders avatar
Original inkasso
Fixa fram adress och häll surströmming i brevinkastet.
Outa här på fb.
Ring å trakassera mitt i natten.
Listan kan göras oändlig och endast din kreativitet kan sätta gränserna.
Citera
2011-03-03, 15:03
Medlem
woopss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MHR
Det finns folk som kan få dina pengar tillbaka och dessutom avskräcka bedragaren ordentligt! Det kostar dock pengar, men känslan av att den personen som har utnyttjat dig inte går ostraffad överskrider själva pengarna, pengar kommer och går!

Mvh
MHR

Ja, särskilt eftersom jag och den här bedragaren lärde känna varann rätt bra och jag stöttade och hjälpte henne igenom en hel del familjeproblem. '

I och med "köpet", som kom med en viss väntan, och under den tiden hade vi mycket kontakt i över en månad och lärde känna varann rätt bra. Så jag bryr mig mer om att få känna att "rätt ska vara rätt" än om själva pengarna.. Även fast jag är lite sugen på dem också nu när jag är student igen
Citera
2011-03-03, 15:05
Bannlyst
Ut med numret så man kan ringa o fråga vad fan han håller på med !
Citera
2011-03-03, 15:06
Medlem
woopss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santander
Original inkasso
Fixa fram adress och häll surströmming i brevinkastet.
Outa här på fb.
Ring å trakassera mitt i natten.
Listan kan göras oändlig och endast din kreativitet kan sätta gränserna.

Myyyycket frestande! Särskilt surströmmmingen

Är det okej att outa någon här? Är ny och har inte någon superkoll på vad som gäller för sånt ö.h.t. Men det är ju galet frestande såklart!
Citera
2011-03-03, 15:06
Medlem
santanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrjutube89
1+
Fast hon då
Citera
2011-03-03, 15:08
Bannlyst
hur mycket fick du betala ? och för vad ?
Citera
Medlem
woopss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrjutube89

Det borde inte vara olagligt att lägga ut nåns nummer, va? Så hon inte kan skapa mer problem för mig än vad hon redan gjort, tänker jag!
Citera
Medlem
santanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woops
Myyyycket frestande! Särskilt surströmmmingen

Är det okej att outa någon här? Är ny och har inte någon superkoll på vad som gäller för sånt ö.h.t. Men det är ju galet frestande såklart!
Du får outa vem du vill så länge du inte outar ett användarnamn här på fb. Som att tex lägga upp riktigt namn på ngn medlem. Men annars kör hårt.
Citera
2011-03-03, 15:18
Medlem
woopss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santander
Du får outa vem du vill så länge du inte outar ett användarnamn här på fb. Som att tex lägga upp riktigt namn på ngn medlem. Men annars kör hårt.

Och jag bryter inte mot:

1.04. Att uppvigla till brott är förbjudet

Det är förbjudet att uppvigla och organisera brottslig verksamhet från forumet. Brottslig verksamhet är enbart tillåten i teorin.

Eftersom att jag inte ber någon att göra något åt mig?

För i så fall lägger jag ut hennes namn på en gång. Numret hon gav mig är avstängt och adressen är dock borttagen fron Eniro och Hitta. Så hon lär ju ha något att dölja eftersom att den inte var det förr.. Men namnet lär hon ju ha kvar + resten av hennes familj(ovanligt efternamn).
Citera
2011-03-03, 15:21
Bannlyst
Du bryter inte mot någon regel genom att skriva ut hennes namn så länge du inte kopplar personen till en medlem på Flashback.
Citera
2011-03-03, 15:26
Medlem
woopss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BjaarN
Du bryter inte mot någon regel genom att skriva ut hennes namn så länge du inte kopplar personen till en medlem på Flashback.

Okej, i så fall kör jag(Hoppas innerligt att det här inte ger mig ännu mer problem än vad det redan gjort)

Hon heter:

Bor i Jönköping

Så om ni råkar ut för en säljare i namnet Brenander, säg "No way, José"! För det var fler i hennes familj som var med på det här lilla luret mot mig.
Senast redigerad av woops 2011-03-03 kl. 15:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in