2023-11-16, 08:28
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Skulle jhan mot förmodan göra rätt för sig skriver jag det här

Han är ju enskild näringsidkare och använder personnummer som org nr. så sök upp på birthday och facebook och jaga lite.
edit: Snubben är ju iof inte hemlig någonstans så tog bort länkar till honom. Rent spontant kändes han inte som en sådan som scammar andra men även jag kan ju ha fel.
Senast redigerad av Salorm 2023-11-16 kl. 08:31.
Citera
2023-11-16, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Han är ju enskild näringsidkare och använder personnummer som org nr. så sök upp på birthday och facebook och jaga lite.
edit: Snubben är ju iof inte hemlig någonstans så tog bort länkar till honom. Rent spontant kändes han inte som en sådan som scammar andra men även jag kan ju ha fel.
har försökt få kontakt men icke lyckats...
Citera
2023-11-17, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Skulle jhan mot förmodan göra rätt för sig skriver jag det här
Där ser man.. säljaren har äntligen betalat tillbaka summan nyss... å det verkar som han tar tag i sina affärer nu. Vi får hoppas de andra får rättvisa i detta med.. Så jag får gröna honom fasten det tog 8 veckor.
Citera
2023-11-23, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peglegged
Patrik Marklund
19900330-XXXX
Swish: +46 70 726 32 16
Brask Jans Väg 16, Borlänge

Säljes flertal olika Swish-titlar, tar betalt men skickar aldrig.
Är polisanmäld

Han fortsätter fortfarande. Hur gick polisanmälan?
Numret du har där går till M*a Brindbergs som han bor med. Nu använder han istället numret till en G*briella Hedv*ll på +46707654117
Senast redigerad av H5JH5J 2023-11-23 kl. 08:16.
Citera
2023-12-13, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H5JH5J
Han fortsätter fortfarande. Hur gick polisanmälan?
Numret du har där går till M*a Brindbergs som han bor med. Nu använder han istället numret till en G*briella Hedv*ll på +46707654117

Ja Patrik Marklund fortsätter, blåser även folk på facebook market. Polisanmäld, verkar ha blåst väldigt många. Riktigt hal typ.
Citera
2024-07-29, 20:57
Medlem
Vad ska man göra om någon skickar en defekt vara som inte fungerar på Tradera? Om man köper elektronik, exempelvis. Blir det några rättsliga påföljder/polisanmälan/får tillbaka pengar eller vad inträffar?
Citera
2024-08-01, 14:54
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testingxrat3d
Vad ska man göra om någon skickar en defekt vara som inte fungerar på Tradera? Om man köper elektronik, exempelvis. Blir det några rättsliga påföljder/polisanmälan/får tillbaka pengar eller vad inträffar?

Du anmäler köpet såklart till säljaren, vägar den ta ansvar för du kontakta tradera för återbetalning.
Citera
2024-08-02, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Du anmäler köpet såklart till säljaren, vägar den ta ansvar för du kontakta tradera för återbetalning.

Så det kommer inte hända något om man polisanmäler? Det finns ju inga bevis att han medvetet försökt blåsa än, men känns ju som att man inte skickar en ickefungerande vara utan att veta om den går att starta eller inte.
Citera
2024-08-29, 09:09
Medlem
torsdag2023s avatar
Varning för cilla-33 och hennes bortskämda son
Citera
2024-10-13, 13:26
Medlem
Tony Granqvist blåsaren som återfinns på flera forum är nu aktiv i Småland , Traryd. Och fortsätter med sitt lurendrejeri.
Citera
2024-11-03, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb

Tradera har ju börjat med sitt "Köparskydd" som man kan köpa till vid avslutad auktion. Gör man det, så kan de hjälpa dig. Om man inte pyntat extra för köparskydd så hjälper de inte en över huvud taget. Extremt fult av Tradera att man ska betala extra för att något ska hända.
Citera
2024-11-04, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av h4ppy
Jag blev bedragen på Tradera för någon månad sedan men glömde då att göra en post här. Lyckligtvis hade jag köpskydd och Tradera avslutade tvisten till min fördel, d.v.s ingen större förlust. Hans Traderakonto är numera avaktiverat, men det skulle inte förvåna mig om han har i avsikt att bedra på andra sidor eller i andra sammanhang.

Säljarens namn är Fredrik Degerlund (19760221-8914) och kontaktuppgifterna som användes vid bedrägeriet var 0725297037 och fredrikdegerlund@gmail.com

Screenshot av köpet: https://files.catbox.moe/zl1ne8.jpg
Profilen på Tradera: https://www.tradera.com/profile/feed...380/thord-d-la

Men inte nog med att han är en internetbedragare, så är han även en misstänkt bögpedofil som bl.a önskat bilder på pojkars penisar. Målnumret är B 2946-22 i Luleå tingsrätt, se FUP: https://files.catbox.moe/5k5s15.pdf Dom i fallet meddelas den 7:e november.

Ja fy fan han är en äcklig sate som inte ens förtjänar en plats i helvetet. Han har sökt barn, mest unga pojkar i över 20års tid i samma stad. Polisanmälningar i högar, bedrägerier av olika slag, identitesstölder u name it. Fattar inte hur han fortfarande kan gå lös på samma gator, trodde faktiskt att någon skulle ha tagit tag i detta.. tydligen inte.. kanske ett fall för Dumpen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in