2021-05-31, 23:57
Citat:
Ursprungligen postat av ientrea
Nej precis, jag funderar också på det... men sen ringde jag så många gånger utan framgång och sen såg jag att han var aktiv på fb och typ la upp en bild på när han drack öl i förrigår.

Han dricker öl för dina pengar. Man kan hoppas att han blåser fel person. Det finns ju flera miljoner felaktiga personer i landet numera. Då får han en handgranat in i lägenheten eller skott i knäskålarna.
Citera
2021-06-01, 02:02
Medlem
Man-o-Hasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ientrea
Jag har alla uppgifter. Personnummer, adress...
Om personen skapade kontot enbart för att lura folk på pengar undrar jag om adressen stämmer.
Citera
2021-06-01, 03:59
Medlem
Napoleons avatar
Detta hände mig också. Jag polisanmälde och det visade sig att han lurat MÅNGA fler än mig, han dömdes till fängelse. Pengarna krävde jag tillbaka genom kronofogden som drog från hans lön tills skulden var betald. Slutsumman han fick betala var med ränta och avgifter betydligt högre än vad han blåste mig på.
Citera
2021-06-01, 17:28
Medlem
Markera-allts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Och hen kan inte skaffa ny e-mail istället? Finns inga bra tips i tråden.

För post hem?
Citera
2021-06-01, 21:34
Medlem
WhyYouGehs avatar
Går det ens att skapa fake-konton idag? Måste man inte registrera sig med bank-id?

Inte använt tradera på flera år och det första man gör är att bli blåst
Senast redigerad av WhyYouGeh 2021-06-01 kl. 22:23.
Citera
2021-06-14, 12:38
Medlem
2n00b4Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhyYouGeh
Går det ens att skapa fake-konton idag? Måste man inte registrera sig med bank-id?

Inte använt tradera på flera år och det första man gör är att bli blåst

Det går säkert komma runt, läser ibland om människor som har blivit blåsta på just Tradera och Blocket.

Vad har hänt med Fyndtorget? Sidan fungerade för ett par veckor sedan men nu verkar den ligga nere.
Citera
2021-06-21, 00:12
Medlem
Blev också blåst på pengar på Tradera...
5k+ blev jag blåst på, jag betalade dock med PayPal så förhoppningsvis ska man väll kunna få sina pengar tillbaka??
Citera
2021-06-21, 00:14
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krotzi
Blev också blåst på pengar på Tradera...
5k+ blev jag blåst på, jag betalade dock med PayPal så förhoppningsvis ska man väll kunna få sina pengar tillbaka??
Hur gick det till?
Citera
2021-06-21, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Hur gick det till?

Det var en som hade lagt upp ett PS5 till försäljning, jag köpte det, betalade och kvällen dagen efter jag hade betalt så ringer riktiga ägaren av kontot upp mig och berättar att hans Tradera konto blivit hackat.
Men jag betalade via PayPal så det ska väll förhoppningsvis gå att få tillbaka pengarna?
Citera
2021-06-23, 00:41
Medlem
miikoss avatar
Citat:
Det var en som hade lagt upp ett PS5 till försäljning, jag köpte det, betalade och kvällen dagen efter jag hade betalt så ringer riktiga ägaren av kontot upp mig och berättar att hans Tradera konto blivit hackat.
Men jag betalade via PayPal så det ska väll förhoppningsvis gå att få tillbaka pengarna?

Om du valde "betalning för vara" vid Paypal så ska köparkskydd ingå.

Valde du "överföring" så ingår inte köparskydd.
Citera
2021-06-23, 00:45
Medlem
betalar man i förskott så får man faktiskt skylla sig själv. har bara läst rubriken men förmodar att de är det du har gjort
Citera
2021-06-23, 03:04
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:

Om du betalade via Traderas automatiska Paypal-betallösning blir det väl ett ärende mellan Tradera och PayPal? Jag har för mig att det fungerar så efter att Tradera gjorde om betalfunktionerna härom året.

(Finns en tråd om ett fall där en säljare hamnade i ett köparskyddsärende med Tradera pga. en köpare som använt deras Paypal-lösning och hävdade att varan var defekt vid ankomst. Lång historia, men hursomhelst beskrev den att eventuella tvister numera inte görs direkt mellan PayPal och köparen/säljaren, utan numera är Tradera tydligen Paypals avtalspart, vilket kan komplicera förfarandet vid köpar/säljarkompliktioner. Länk till tråden: (FB) Krav från tradera, köparen försöker lura mig. Kan jag få rätt? ).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in