2013-04-23, 17:04
  #2761
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillstark
Detta borde ju klassas som bedrägeri men ändå inte, dålig koll av köparen:

http://www.tradera.com/nya-hjulmuttrar-volvo-pv-amz-140-240-p1800-pass-aven-usa--auktion_302212_177018183

http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Styling/Exterior/Hjulmuttrar-10-st-333303/

Skulle säga att detta är genialiskt om man lyckas med en sådan försäljning.
Nästan så att man blir sugen själv.
Citera
2013-04-23, 20:18
  #2762
Medlem
BennyGass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillstark
Detta borde ju klassas som bedrägeri men ändå inte, dålig koll av köparen:

http://www.tradera.com/nya-hjulmuttrar-volvo-pv-amz-140-240-p1800-pass-aven-usa--auktion_302212_177018183

http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Styling/Exterior/Hjulmuttrar-10-st-333303/


Nu är det inte så enkelt som du tror, det finns folk som betalar bra för original, Biltemas är något helt annan tro mig....
Citera
2013-04-23, 23:28
  #2763
Medlem
killawifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BennyGas
Nu är det inte så enkelt som du tror, det finns folk som betalar bra för original, Biltemas är något helt annan tro mig....


Det står ju iofs ingenstans att det skulle vara originalmuttrar. Men jag håller med om att Biltemas hjulmuttrar och bultar är rena skräpet. Har dragit sönder ett gäng såna. Där snackar vi om bedrägeri att sälja sånt skit.
Citera
2013-04-23, 23:33
  #2764
Medlem
Jag sålde en mobil på tradera. Det stod i annonsen att telefonen funkade med skärmen var trasig. Precis som det var, helt sanningsenligt.
Sen när köparen får hem telefonen så ska han väl troligen byta skärm och skruvar då isär telefonen!! Efteråt så startar den inte och den är trasig. Då säger kuken "det står i annonsen att den funkar, men det gör den inte" och vägrar betala priset han budade fram.

Vilken jävla idiot, skruvar isär mobilen och pga att han är kass och lyckades ta sönder den så påstod han att den alltid varit trasig
Citera
2013-04-24, 07:18
  #2765
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MF-Data
Polisen anser inte att det är värt att hålla på med utredningar gällande mindre summor det är därför dom läggs ned så fort då det kostar mer än vad det smakar. Har hört att det kostar staten ca 10.000:- per dygn för att hålla en utredning aktiv inkl. resurser som läggs ned för att lösa brottet. Vet inte om detta stämmer men om det stämmer så förstår jag hur samhället och polismyndigheten tänker tråkigt nog.


Det är sant att polisen i regel inte prioriterar sådana här småbrott men man skall alltid polisanmäla ändå för om tillräckligt många anmälningar kommer in och de kan knytas till t.ex. samma kontonummer så kommer polisen ta tag i det ändå. Så en anmälan skall alltid göras även om man får räkna med att det ej kommer prioriteras och att upprätta en anmälan tar inte så lång tid heller.

Citat:
Ursprungligen postat av herr-money
Jag sålde en mobil på tradera. Det stod i annonsen att telefonen funkade med skärmen var trasig. Precis som det var, helt sanningsenligt.
Sen när köparen får hem telefonen så ska han väl troligen byta skärm och skruvar då isär telefonen!! Efteråt så startar den inte och den är trasig. Då säger kuken "det står i annonsen att den funkar, men det gör den inte" och vägrar betala priset han budade fram.

Vilken jävla idiot, skruvar isär mobilen och pga att han är kass och lyckades ta sönder den så påstod han att den alltid varit trasig

Ha som vana att ta betalt i förskott så slipper du problem med att folk inte betalar, du får ge negativt omdöme om han inte betalar men då får du räkna med att få ett tillbaka.
Citera
2013-04-24, 09:20
  #2766
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v50

Ha som vana att ta betalt i förskott så slipper du problem med att folk inte betalar, du får ge negativt omdöme om han inte betalar men då får du räkna med att få ett tillbaka.

Ja det har jag fått. Han skrev att jag hade ljugit i annonsen då telefonen inte alls funkade.

Jag kommentade det och fick dit "köparen tar isär en fungerande mobil och tar sönder den, sen klagar han på att den inte funkar"
Citera
2013-04-28, 10:31
  #2767
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hermatom
Okej, har en annons här som kan ses som lite suspekt.

http://www.blocket.se/uppsala/Extrem_samling_av_stationara_spel___konsoller_4604 5410.htm?ca=10&w=1

"Jag kan skicka spelen/konsoll i förväg så ni får se att dom fungerar innan ni betalar.
ni måste då uppge denna information om er:
*Fullt namn
*fullt personnummer
*Eran adress"

Vad tror ni? Personen finns på tradera under nicket Figureman, men där utger han sig för att vara en kvinna när man köpt något och får se säljarens info, men med telenummer 073000000 för att man inte skall ringa och informera förmodligen, men var inte svårare än att kolla på eniro för hennes tele. Hon kommer nog få ta smällen om det blir något. Iaf, så rollspelade han henne via e-mail som var i hans namn, och skulle betala till hennes chefs konto, också hans namn. Sen skulle det ta 4 veckor för leverans. Han började med andra ord med att röja sig



figureman har nu fått sitt konto avaktiverat utan några negativa omdömen, undrar hur det gått till? han kanske inte betalat säljfakturan till tradera?
Citera
2013-04-28, 10:40
  #2768
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoLLy
figureman har nu fått sitt konto avaktiverat utan några negativa omdömen, undrar hur det gått till? han kanske inte betalat säljfakturan till tradera?

Va det inte figureman som hade +1500 annonser uppe samtidigt?
Citera
2013-04-28, 13:18
  #2769
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 81032041X6
Va det inte figureman som hade +1500 annonser uppe samtidigt?
Jajamen...
Citat:
Ursprungligen postat av Skadat gods
Fiskar han efter identiteter att själa på Blocket och använda på Tradera, kanske redan avklarad fas.

Kul nykomling på Tradera, 1 st omdöme och h*n har >1500 st objekt ute nu. Det skulle kunna vara så att h*n planerar att blåsa jävligt många på småsummor, only time will tell
Citera
2013-04-29, 12:44
  #2770
Medlem
Blocket bedragare från Kalix (tjej)

Har blivit blåst av en tjej från Kalix på 5000 SEK. Hon har inte skickat några prylar, eller skickat tillbaka pengarna trots lovord.

Jag har lyckats spåra upp alla hennes uppgifter, samt innehavaren av kontot (Hennes mor)

Någon som bor i närheten?
Citera
2013-04-29, 12:47
  #2771
Medlem
langben1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tedua
Har blivit blåst av en tjej från Kalix på 5000 SEK. Hon har inte skickat några prylar, eller skickat tillbaka pengarna trots lovord.

Jag har lyckats spåra upp alla hennes uppgifter, samt innehavaren av kontot (Hennes mor)

Någon som bor i närheten?

Polisanmäl. Varför undrar du om någon bor i närheten?
Citera
2013-04-29, 12:47
  #2772
Avslutad
Nej, tyvärr.

Varför är du så dum att du betalar i förskott?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in