2013-07-09, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nissepaloven
haha mycket jobb han lägger på o blåsa några stycken på 700kr :P

10 st per dag blir trots allt 700. Det kan man gott leva loppan på där nere.
Citera
2013-07-09, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thelost
10 st per dag blir trots allt 700. Det kan man gott leva loppan på där nere.

7000:- såklart..
Citera
2013-07-09, 22:11
Medlem
heiss avatar
Du skrev ju att du avbröt överföringen, då förlorade du väl inget? Förväntade mig mycket mer än 700 kr när jag läste rubriken.
Citera
2013-07-09, 22:15
Medlem
Björnbärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelost
Känner mig så HIMLA dum.

Det är för att du är dum. Eftersom polisen inte tänker göra något så tror jag inte du kan göra så mycket åt saken. Åk dit och nita honom? Inte så troligt va?

Sluta vara blåögd, bli inte lurad av ett uppenbart bedrägeri igen, och gå vidare med livet är mitt råd. Tråkigt, men det blir bäst så.
Citera
2013-07-09, 22:20
Medlem
Phillemans avatar
4.6 för en 2a på kungsholmen, allt inräknat, fullt möblerad och uppenbart renoverad? Det ringde ingen klocka där menar du?
Citera
2013-07-09, 22:22
Medlem
Gissningsvis lurar den där mannen cirka 5-10 personer i månaden på olika belopp och får ihop ca 15-20 tusen kronor. Vilket är en väldigt trevlig summa i Filippinerna.

Jag har full förståelse för hur lurad du känner dig och att det känns jobbigt. Men samtidigt ska du nog vara glad över att han inte lurade dig på mer pengar, vilket han nog brukar göra med andra personer. Du kom med andra ord relativt lindrigt undan för denna bandit. Samtidigt blir det en princip fråga, där kanske inte beloppet i säg svider mest utan att man blev just lurad.

Trist dessutom att polisen inte kunde sätta dit mannen, han lär fortsätta ett bra tag. Men med tiden kommer han att åka fast på ett eller annat sätt. Det brukar bli så tillslut.
Citera
2013-07-09, 22:28
Medlem
stoppsmälls avatar
du får trösta dig i hans misär när han kontaktar Aftonbladet för att få hjälp att ta sig hem om nått år. Prostatacancern o alkis-levern kommer behöva medicinska åtgärder, o det är skattebetalarna som ska stå för notan.

Men eftersom brottet är nedlagt, pga av att det inte är staten som är blåst, så kommer han undan rättvisan. Fast du kan ju alltid hälsa på honom på sjukhuset.

//SS
Citera
2013-07-09, 22:28
Medlem
softmyntets avatar
Hur kan inte polisen göra något då IP-adress, Pass, bilder, mail m.m finns? Vart går mina skattepengar...?
Citera
2013-07-09, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Du skrev ju att du avbröt överföringen, då förlorade du väl inget? Förväntade mig mycket mer än 700 kr när jag läste rubriken.

Jagavbröt överföringen ja, dessa pengar fick jag tillbaka. Men sedan valde jag att genomföra igen, då fördes de över igen. Så det enda jag förlorade var.. tja.. 700. Men ändå.. som jag säger så är det bara sättet han gjorde det på som gör mig galen. Trodde inte jag var så lättlurad.
Citera
2013-07-09, 22:34
Medlem
fiskmasen99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av softmyntet
Hur kan inte polisen göra något då IP-adress, Pass, bilder, mail m.m finns? Vart går mina skattepengar...?
Dina skattepengar går nog inte till polisen på Filippinerna, jag tror de ger fan i om någon sitter där och lurar dumma svenskar.
Citera
2013-07-09, 22:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Philleman
4.6 för en 2a på kungsholmen, allt inräknat, fullt möblerad och uppenbart renoverad? Det ringde ingen klocka där menar du?
Får nog hålla med, läropengar helt enkelt.
Citera
2013-07-09, 22:40
Medlem
Ni verkar inte kunna allt för mycket om sånna här bedrägerier.

Förmodligen så har denna Jan-Ove. Blivit tagen på sin identitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in