2013-03-28, 22:35
Medlem
Plasticsmiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Hur har det gått har du fått prylarna ännu?

Man kan förstå att folk tycker det är lite obehagligt att betala för något man ej sett i förväg då bedrägerier är ganska vanligt så att han vill hämta dem är ej så konstigt fast nu verkar han inte vilja köpa dem med tanke på att han uteblev och ej hörde av sig.

Du ska nog undvika att skicka mynten innan du fått betalt för då är det risk för att du blir lurad istället.

Du kanske skulle ta ett antal bilder och lägga upp till annonsen om du inte redan har det, då brukar det bli enklare att sälja sakerna när folk får se dem, likaså kan du bifoga lite bilder om det efterfrågas.

Jupp! Prylen är på väg men TYVÄRR med Schenker som nu har tagit sig 5 dagar på att hämta upp paketet och ta det till sorteringen, Efter det är det stopp. Och jag kommer inte få mitt paket förens onsdag nästa vecka då det är påsk. Jävla Schenker.
Citera
2013-03-29, 06:35
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plasticsmiles
Jupp! Prylen är på väg men TYVÄRR med Schenker som nu har tagit sig 5 dagar på att hämta upp paketet och ta det till sorteringen, Efter det är det stopp. Och jag kommer inte få mitt paket förens onsdag nästa vecka då det är påsk. Jävla Schenker.

Jag tycker schenker är bra, ok de är inte lika snabb som posten men i gengäld är allt man skickar spårbart via deras hemsida vilket är bra både för köpare och säljare då man kan följa paketets väg och ser när den är framme och uthämtad. Skickar man med posten i form av brev och mindre paket är de ej spårbara och man har då noll koll om de kommit fram eller ej.
Citera
2013-03-29, 12:54
Medlem
Om man säljer något på Tradera med utgångspris 1kr, och sen hamnar auktionen på , ja säg 200kr.
Men efter lite googlande så hittar man att samma vara kostar 20 kr

Finner ni något fel?

Orsak: För ett tag sen var det någon som sålde ett par skruvar lr liknande på tradera och sålde dem för just 200 kr, då de kostade ca 20 kr hos biltema
Citera
2013-03-29, 13:34
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitcho
Om man säljer något på Tradera med utgångspris 1kr, och sen hamnar auktionen på , ja säg 200kr.
Men efter lite googlande så hittar man att samma vara kostar 20 kr

Finner ni något fel?

Orsak: För ett tag sen var det någon som sålde ett par skruvar lr liknande på tradera och sålde dem för just 200 kr, då de kostade ca 20 kr hos biltema

Det är inte olagligt även om man kan tycka det är dåligt gjort från säljaren sida då han tjänar pengar på köparens okunskap om vad saken kostar i butik. .
Citera
2013-03-30, 12:27
Medlem
Plasticsmiless avatar
Citat:
Jag tycker schenker är bra, ok de är inte lika snabb som posten men i gengäld är allt man skickar spårbart via deras hemsida vilket är bra både för köpare och säljare då man kan följa paketets väg och ser när den är framme och uthämtad. Skickar man med posten i form av brev och mindre paket är de ej spårbara och man har då noll koll om de kommit fram eller ej.

Med posten vet man att paketet är hos en inom en vecka.
Spårningsfunktionen hos Schenker SUGER då dem inte uppdaterar ordentligt och mitt paket har varit " på väg till sortering" i 3 dagar nu

Väntar man på brev som går via posten så har man det 1-2 dagar efter.
Men posten är opålitlig ibland, tyvärr.
Citera
2013-03-30, 13:12
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Spårningsfunktionen hos Schenker SUGER då dem inte uppdaterar ordentligt och mitt paket har varit " på väg till sortering" i 3 dagar nu

Schenker ska fungera så där, det beror på att det ska ta minst 5 dagar och max 7 dagar att frakta. För detta får de för de andra fraktaktörerna vara billigast, men aldrig snabbast!
Kartellbildning? ...jo men visst.
Citera
2013-03-30, 13:44
Moderator
v50s avatar
Citat:

Ja man får inte ha bråttom om man ska skicka med shenker men det brukar jag aldrig ha å andra sidan

Så schenker är att föredra om man vill spåra paketet alternativt så betalar man mer för den tjänsten på posten men det är dyrare.
Citera
2013-03-30, 18:16
Medlem
Plasticsmiless avatar
Citat:
Ja man får inte ha bråttom om man ska skicka med shenker men det brukar jag aldrig ha å andra sidan

Så schenker är att föredra om man vill spåra paketet alternativt så betalar man mer för den tjänsten på posten men det är dyrare.

Har inget behov av att spåra paket via posten då jag vet att det är hos mig inom en vecka..
Citera
2013-03-30, 18:36
Moderator
v50s avatar
Citat:
Har inget behov av att spåra paket via posten då jag vet att det är hos mig inom en vecka..

Finessen med att kunna spåra paket är att både köpare och säljare då ser att den är skickad och sedan uthämtad då är det ingen diskussion om att den har försvunnit på posten. Skulle paketet försvinna efter den lämnats in är det fraktbolaget som skall hängas inte säljaren likaså kan inte köparen påstå att han aldrig fått varan om man kan se att den är uthämtad osv.

Därför förordar jag alltid att man ska skicka varan man säljer så den är spårbar då slipper man förhoppningsvis eventuella problem i form av försvunna paket m.m, men visst smaken är som baken delad.
Citera
2013-03-30, 18:52
Medlem
Plasticsmiless avatar
Citat:
Finessen med att kunna spåra paket är att både köpare och säljare då ser att den är skickad och sedan uthämtad då är det ingen diskussion om att den har försvunnit på posten. Skulle paketet försvinna efter den lämnats in är det fraktbolaget som skall hängas inte säljaren likaså kan inte köparen påstå att han aldrig fått varan om man kan se att den är uthämtad osv.

Därför förordar jag alltid att man ska skicka varan man säljer så den är spårbar då slipper man förhoppningsvis eventuella problem i form av försvunna paket m.m, men visst smaken är som baken delad.

Visserligen ja, men som tur har jag aldrig varit med om att ett paketet försvunnit men det är väl bara en frågan om när det sker.
Citera
2013-03-30, 19:17
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Visserligen ja, men som tur har jag aldrig varit med om att ett paketet försvunnit men det är väl bara en frågan om när det sker.
Det finns folk på Tradera som satt i system att då och då skylla på att det nog kommit bort i frakten, både säljare och köpare. Det vill man helst slippa råka ut för...
Citera
2013-03-30, 19:30
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skadat gods
Det finns folk på Tradera som satt i system att då och då skylla på att det nog kommit bort i frakten, både säljare och köpare. Det vill man helst slippa råka ut för...

Precis det är därför man använder spårbara paket då slipper man sånt skit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in