2011-09-06, 23:34
Bannlyst
det är nog denna killen. Han ser ju ut som en som bara samlar på sig pengar och lever livet några månader om året så det är inte omöjligt att han scammar.
Citera
2011-09-07, 00:08
Medlem
Har äntligen fått lite positiv respons här nu.

Tack Blomvattnare.

Var gärna BOMBSÄKRA på att det är en bedragare
ni har att göra med innan ni lägger in människors personuppgifter.

Se till att göra en polisanmälan och få saken utredd innan.

Tack för mig.
Citera
2011-09-07, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastian.Thorn
Har äntligen fått lite positiv respons här nu.

Tack Blomvattnare.

Var gärna BOMBSÄKRA på att det är en bedragare
ni har att göra med innan ni lägger in människors personuppgifter.

Se till att göra en polisanmälan och få saken utredd innan.

Tack för mig.

Iphone 4 16GB
Iphone 4 32GB
Iphone 3GS 16GB
Iphone 3GS 8GB
HTC Sensation
Blackberry Storm
+ ett avgassystem
http://sebastian-johansson-thorn.annonsera.se/

Det luktar småfifflare här...
Citera
2011-09-07, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkka
Iphone 4 16GB
Iphone 4 32GB
Iphone 3GS 16GB
Iphone 3GS 8GB
HTC Sensation
Blackberry Storm
+ ett avgassystem
http://sebastian-johansson-thorn.annonsera.se/

Det luktar småfifflare här...

Nej, iPhone 4 säljer jag inte längre. Det ser du om du kollar annonserna.

Däremot kan du ju lägga till att avgassystemet är av typen Corsa Ultimate Touring serie PN 14313 + att jag har två HTC Trophy upplåsta från verizon hemma när du ändå är igång.

Lägger gärna upp egentagna bilder för att styrka mina objekt:

http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/301151_2322415102930_1326158593_32807392_930686_n. jpg

http://imageshack.us/photo/my-images/641/img0152dj.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/191/img0151wu.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/32/img0156eau.jpg/

Är det nåt mer du vill gå OffTopic och gratisannonsera om för min fördel så får du gärna göra det.

OnTopic: Kan vi sluta med beskyllningarna alt. insinuationerna nu. Den här tråden ska vara till för folk som behöver hjälp med RIKTIGA bedragare. Enda anledningen till att jag kom med i den här tråden var p.g.a. att jag inte tog ansvar och informerade min kund om att en order gått fel och att han kommer få pengarna tillbaka. Det var riktigt oproffsigt av mig - och det kommer inte hända igen.

Hädanefter gör jag alla affärer med paypal, internetgirot eller postförskott om man inte har möjlighet att träffa mig i person.

På så sätt garanteras man att inte bli blåst.
Fråga alltid den ni köper av efter dom här betalningsmetoderna - det är bäst för både er och säljaren.
Senast redigerad av Sebastian.Thorn 2011-09-07 kl. 01:59.
Citera
2011-09-07, 22:33
Medlem
hasonitos avatar
håller han på lura mig eller vad?

hej

idag la jag en annons på blocket om min ipad, det som är skumt är att det är bara folk från utomlands som har kontaktat mig om den? den ena ville att jag skulle skicka den till ukrania o den andra ville att jag ska skicka den till UK
när jag svarade på den första o skrev att jag måste få pengarna innan jag ska skicka någonting då svarade han så:

"Okay do send me a payment request by paypal or send your account details for bank transfer so i can make payment as soon as possible, i do hope to hear from you."

han frågade inte ens om min adress? eller hur kan han garantera att jag ska skicka ipaden? kan han på något sett utnyttja detta payment requesten eller konto detaljer, som han vill ha?
Citera
2011-09-07, 22:34
Medlem
Einar87s avatar
Bluff så de smäller om det. Bry dig inte om utländska spekulanter.
Citera
2011-09-07, 22:37
Medlem
NorthernCrosss avatar
Ibland har man lust att skicka en brevbomb till dom där jävlarna. Tänk vad förvånade dom skulle bli om dom öppnade paketet och väntade sig en Iphone, Ipad eller en guldklocka och fingrarna skulle smälla av..
Citera
2011-09-07, 22:40
Medlem
Riddarhusets avatar
Vad jag förstår kommer du inte att få pengarna innan han fått leveransen.
Paypal håller väl inne med utbetalningen ett tag även om han betalt in dem.
han kan då reklamera din leverans och då får du inte pengarna utan de går tillbaka
Och du kan bli lurad och inte få produkten tillbaka utan ngt annat skräp.
En tegelsten kanske?
Citera
2011-09-07, 22:41
Medlem
Skohornets avatar
Har för mig att man kan starta en transfer på PayPal så att det ser ut som att du fått pengarna, sedan när han fått din iPad så kan han avbryta skiten och du har således inte fått ett korvöre. Inget jag har upplevt själv men har för mig att jag läst om skiten här. Hur som haver, tvivlar på att det sitter någon seriös ukrainare och letar iPads på Blocket..
Citera
2011-09-07, 22:46
Medlem
hasonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernCross
Ibland har man lust att skicka en brevbomb till dom där jävlarna. Tänk vad förvånade dom skulle bli om dom öppnade paketet och väntade sig en Iphone, Ipad eller en guldklocka och fingrarna skulle smälla av..

han är inte ens värd att lägga 150 kr på DHL för att bomba honom
Citera
2011-09-07, 23:00
Medlem
På ioffer finns det några säljare som är "trusted paypal"..nånting andra är det inte,vet inte om paypal är helsäkert? Är inte säker på att de alltid håller inne med betalningen tills mottagare fått sina varor.
Citera
2011-09-07, 23:53
Medlem
Skrffis avatar
det är inte värt att lägga tid på dem. stor risk att du blir blåst.

paypal är dessutom jättelätt att blåsa folk med. Även när du har fått pengarna kan de säga till paypal med en bra histora att de inte har fått ipaden. och vips, så har dom fått tillbaka pengarna.

Min polare har tjänat helt sjuka mängder pengar på att blåsa folk så, därför skulle jag aldrig ta emot paypal :/ (dock enbart företag, för digitala saker som spel och liknande)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in