2011-09-04, 13:35
  #1429
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastian.Thorn
Jaha, ja.

Dom här uppgifterna motsätter jag mig bestämt.
Det skulle vara kul att få se eventuellt underlag för
dessa anklagelser, det är ju rätt stora pengar du pratar
om där.

Seb*sti*n Joh*nsson Th*rn är ingen bedragare.

Mvh, Seb*sti*n J. Th*rn
Plockar fram popcornen och väntar på cirkusen.

Vilken tillfällighet att du kollar i bedragartråden på flashback och bara "råkar" skriva om dig själv i tredje person.

(*=a,o )
__________________
Senast redigerad av intermittentexplosivitet 2016-06-16 kl. 17:37.
Citera
2011-09-04, 17:45
  #1430
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkka
Plockar fram popcornen och väntar på cirkusen.

Vilken tillfällighet att du kollar i bedragartråden på flashback och bara "råkar" skriva om dig själv i tredje person.

Ja, söker man på sitt namn på google och får upp det här tramset
på första plats så är det väl inte så konstigt?

Eller hur menar du?
Citera
2011-09-05, 20:44
  #1431
Medlem
Någon som har koll på

Magnus Roger Filip Borgström
Mobil: 076-3554500
Mobil: 073-6594902
Mobil: 073-5624062
Mobil: 073-6594902
Mobil: 073-5624062
Mobil: 070-4421191
Adress
Malörtsvägen 24 C lgh 1002
Per Hans Väg 2 A alt adress.
231 64 TRELLEBORG

Personnr: 19860515-4015

trelleboy@hotmail.se
Clearing 6821 kontonr 653 406 592 Handelsbanken

Verkar som han har bedragit mig på en Samsung Galaxy S2.
Fan att man aldrig lär sig.

Som tur var det inga större mängder pengar men det svider ändå .

Frågan är om man skall göra en polisanmälan eller om det är lönlöst?

/ Rusty
__________________
Senast redigerad av rustydream 2011-09-05 kl. 20:47.
Citera
2011-09-05, 23:38
  #1432
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rustydream
Frågan är om man skall göra en polisanmälan eller om det är lönlöst?
Idiotfråga...klart som fan du ska göra en polisanmälan, blir bl.a lättare för polisen att se om personen systematiskt lurar folk och sen finns det alltid en chans att du får tillbaka pengarna.
Citera
2011-09-06, 12:33
  #1433
Medlem
När tar ni bort skitsnacket om mig då?

Mina vänner har hört av sig till både mods och admins men bara fått snäsiga svar tillbaka.
I början sa mods att jag skulle höra av mig till admins och admins svarade med att
jag ska höra av mig till mods.

Så till er administratörer och mods:
Hur skulle det vara om jag startar ett forum och lägger upp falska uppgifter om att
NI blåser på folk på tiotusentals kronor då - och ser till så dom hamnar högst upp
på sökresultatet på google när man söker på ert namn?

Hur fan tror ni det känns när folk som känner mig ytligt TROR på det här tramset?

Jag tycker inte det är okej. Ska man lämna ut personuppgifter här - då tycker jag
man ska kunna styrka det med att lägga upp en polisanmälan (censurerad till den
grad att den bara visar misstankepunkterna och GM's personuppgifter).

Har många amerikanska vänner, dock inga speciellt inflytelserika -
men nog för att skapa ett mindre kaos för er ledning ett tag - det kan jag LOVA.

Ta bort skiten nu för fan så vi slipper det här, jag ger mig inte sålänge
folk kan söka på mitt namn och blir förda bakom ljuset. Det här ska väl
ändå vara ett tillhåll för upplysning och gemena tankar - inte ett ställe
där lögner och förtal kan frodas ostört och förstöra för
männniskor som inte ens begått något brott?

// En förtalad och ärekränkt ung HEDERLIG man.
Citera
2011-09-06, 14:00
  #1434
Medlem
Galenfarfars avatar
Lurad på annons på blocket.

Börjar med att jag är ledsen om detta är fel ställe att placera detta på fel ställe och isåfall skulle det vara schysst av en mod att flytta på den.

Men nu till ämnet, skulle köpa ett par nya fälgar på blocket (och tyvärr lite okunnig om detta, så litade på säljaren). Jag behövde ett par 4/100 till min golf 3'a och i både annonsen och i telefon sa han att dessa passade till golf.
Så det lät helt perfekt i mina öron. Så jag åkte dit och köpte dem för 1200 (visst, inte så värst hög summa men skit tråkigt att bara slänga i sjön) men fick inte alls på dem när jag kom hem...

Efter lite sökning på internet osv så visade det sig att det var 4/108 fälgar. Och dessa passar inte till någon golf över huvudtaget, som han påstod i annonsen.

Någon som vet om det finns något jag kan göra nu mer än skylla mig själv? ;/
Citera
2011-09-06, 14:04
  #1435
Medlem
Det smartaste hade nog varit om du kollat upp det innan du köpte dom. Man ska aldrig lita på vad en säljare säger på blocket. Tror inte du kan göra så mycket då det ligger på ditt ansvar att kolla så att det är rätt produkt du köper
Citera
2011-09-06, 14:11
  #1436
Medlem
Tror inte du kan göra mer än att försöka sälja dom vidare.
Tyvärr
Citera
2011-09-06, 14:28
  #1437
Medlem
Ode-Ns avatar
Eftersom det inte handlade om några stora pengar hade jag personligen bara sålt dom vidare. Men har du ringt upp säljaren o snackat me han? Alltid värt ett försök, o om inte annat kan man ju ge han en liten utskällning...
Citera
2011-09-06, 16:33
  #1438
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastian.Thorn
När tar ni bort skitsnacket om mig då?
Förhoppningsvis aldrig inlägg tas i regel bara bort om de bryter mot reglerna...
Citat:
Hur fan tror ni det känns när folk som känner mig ytligt TROR på det här tramset?
Du har inte direkt bemött påståendena som sådana...
Citera
2011-09-06, 21:01
  #1439
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Förhoppningsvis aldrig inlägg tas i regel bara bort om de bryter mot reglerna...
Du har inte direkt bemött påståendena som sådana...

0.09.
Falsk ryktesspridning är förbjuden
Det är inte tillåtet att sprida påhittade uppgifter om personer, företag eller organisationer i syfte att utsätta dessa för andras missaktning. Att avsiktligen förvränga eller uppdikta information i syfte att vilseleda är förbjudet.

Svensk lag säger också:

5 kap. 1 § Brottsbalken (1962:700)

Brottskategorin omfattar sådant som kränker eller skadar en persons ära, antingen den objektiva äran (gott namn, rykte och anseende hos andra) eller den subjektiva äran (den egna känslan av vad ens anseende är).

Och såhär säger lagen som upprätthålls av staten New York:
http://www.citmedialaw.org/legal-guide/new-york-defamation-law



Jaha ja. Varken mods, admins eller användare verkar ju förstå eller bry sig om reglerna på det här stället. Jag kanske är dum i huvudet men vad du menar med ditt sista citatinlägg förstår jag inte ett dugg av.

Får väl polisanmäla detta helt enkelt då.
Citera
2011-09-06, 22:58
  #1440
Medlem
p9s avatar
Blocket scammer!

Här har ni någon att akta er för! Eller att reta
Blackberry 9900 på blocket

Den nya efterlängtade blackberryn som inte fått ett ord i Telenors orderlistor, hittade jag på blocket för timmar sedan. Jag kontaktade honom och han svarade via hans iphone.
När jag hade svarat sänkte killen priset till misstänksamma 3500 SEK. Även 4000Kr är redan misstänksamt.
Han plockade också bort telefonnumret.
Det skedde inom den här kvällen.
Eniro innan han plockade bort det
Han sade att han köpt telefonen på Televaruhuset, ej operatörslåst. Luktar skaammer redan där eftersom den endast säljes med abonnemang hos verizon wireless, sprint och Rogers än så länge.

Om du ej vet vad Televaruhuset är för verksamhet, kolla upp det. Se även produktsidan.
Blackberry 9900
Tror att de får till sina blackberrys på olagligt sätt. Och läs texten;
"Vid service kommer den att skickas till England och servicetiden ligger på 2-4 veckor (Maximum) Skulle den inte komma tillbaks vid service får du en ny sådan."
__________________
Senast redigerad av p9 2011-09-06 kl. 23:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in