Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-07-16, 22:59
  #1
Medlem
jaja1s avatar
Har bränt mig som satan i solen och det gör extremt ont fortfarande.
Finns det någon mirakelkur för att få bort smärtan? Just nu kan jag inte sola eller röra mig utomhus utan en tjocktröja.

Så det känns som att sommaren är över just nu för min del, pågrund av att man ska ha ett sånt vidrigt pigment.... finns det någon mer här som bränner sönder huden så fort han/hon ligger i solen någon timme och hur löser ni det problemet i så fall?
__________________
Senast redigerad av jaja1 2009-07-16 kl. 23:04.
Citera
2009-07-16, 23:05
  #2
Medlem
toMishs avatar
Kyl de utsatta ytorna med kall våt handduk och smörj in dem med kortisonsalva innan du går och lägger dig.
Citera
2009-07-16, 23:06
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toMish
Kyl de utsatta ytorna med kall våt handduk och smörj in dem med kortisonsalva innan du går och lägger dig.
He said it kiddo :P
Citera
2009-07-16, 23:09
  #4
Medlem
Anexas avatar
Gjorde samma misstag för ett tag sen. Visade sig att jag hade fått solsting eller något sådant.

Du skulle kunna prova att dra på någon salva som mjuknar upp eller liknande.

Jag löser allt med att sitta inne och läsa lite i min bok, då slipper du både solbränna och retards som skvätter vatten på dig.
Citera
2009-07-16, 23:13
  #5
Medlem
jaja1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toMish
Kyl de utsatta ytorna med kall våt handduk och smörj in dem med kortisonsalva innan du går och lägger dig.
Brukar ta en kall dusch innan jag går och lägger mig. Får ta och testa kortisonsalva också, har inte det hemma just nu så får väl bli att jag köper det imorgon.
Citera
2009-07-16, 23:18
  #6
Medlem
jaja1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anexa
Gjorde samma misstag för ett tag sen. Visade sig att jag hade fått solsting eller något sådant.

Du skulle kunna prova att dra på någon salva som mjuknar upp eller liknande.

Jag löser allt med att sitta inne och läsa lite i min bok, då slipper du både solbränna och retards som skvätter vatten på dig.
Ja jag blir ändå bara bränd som fan av att sola... blir knappt det minsta brun.
Förjävligt att man ska ha värre pigment än en irländare/engelsman.
Fan att just jag ska vara så drabbad
Citera
2009-07-17, 00:10
  #7
Medlem
toMishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaja1
Brukar ta en kall dusch innan jag går och lägger mig. Får ta och testa kortisonsalva också, har inte det hemma just nu så får väl bli att jag köper det imorgon.
En våt handduk har du på dig längre, vilket är bättre. Men gör vad som känns rätt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback