2013-07-28, 13:09
Medlem
Finns det någon som kan flyga med hjälp av bajs? Dvs det sprutar bajs från röven med ett sånt tryck att man flyger. Även att röven används som ett vapen, kan spruta ihjäl folk med bajset eftersom det skjuts ut så hårt.
Citera
2013-07-29, 12:24
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crucifixion
Flashback-dasen. Om man inte räknar Robocock...

Citat:
Ursprungligen postat av 4870X2
Finns det någon som kan flyga med hjälp av bajs? Dvs det sprutar bajs från röven med ett sånt tryck att man flyger. Även att röven används som ett vapen, kan spruta ihjäl folk med bajset eftersom det skjuts ut så hårt.

Joakim Lindengren har givit oss båda dessa omistliga hjältar: John Holmes samt Krystmarodören. Krystmarodören är dock lite mer "realistisk", men bajs är ändå hans huvudtema.
Citera
2013-09-03, 14:24
Medlem
NicJays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Var hittar jag denna Anarchist?'

Annars så har jag ett nytt förslag. Finns det snacksaliga superhjältar som kan snacka omkull folk? En superbondfångare som lurar av Thor hammaren och Captain America skölden?

Där kan du läsa om honom
http://en.wikipedia.org/wiki/Anarchist_(comics)
finns länkar där vilka serier han har varit med i bla

http://www.marvunapp.com/Appendix2/anarchist1.jpg
Citera
2013-09-03, 14:27
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Superkraften att, som man, kunna förstå hur kvinnor tänker hade varit guld värd.
Citera
2013-09-06, 20:00
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Superkraften att, som man, kunna förstå hur kvinnor tänker hade varit guld värd.

Mel Gibson i Vad kvinnor vill ha.
Citera
2013-09-07, 08:59
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Mel Gibson i Vad kvinnor vill ha.
Aha, en film om en man som kan förstå hur kvinnor tänker, underbart. Tack för tipset.
Det måste räknas som Science fiction antar jag.
Citera
2016-03-10, 00:16
Medlem
HG Wells skrev skräckromanen "den osynlige mannen". Detta tema har man inte spunnit vidare på.

Tänk om man kunde vara osynlig bara ibland. Jag är inte brottsling men att sno lika från banker när dom har kassahantering.

Och kanske sätta eld på fastigheter som är presumtiva flyktingförläggningar, hemska tanke, men naturligtvis utan människor i. Men som sagt jag har aldrig gjort något sådant och kommer väl aldrig att göra.
Citera
2016-03-10, 07:38
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
HG Wells skrev skräckromanen "den osynlige mannen". Detta tema har man inte spunnit vidare på.

Tänk om man kunde vara osynlig bara ibland. Jag är inte brottsling men att sno lika från banker när dom har kassahantering.

Och kanske sätta eld på fastigheter som är presumtiva flyktingförläggningar, hemska tanke, men naturligtvis utan människor i. Men som sagt jag har aldrig gjort något sådant och kommer väl aldrig att göra.
Du glömmer Sue Storm AKA The Invisible girl, från Fantastic Four.

Nightcrawler från X-men kan bli osynlig när han täcks av skugga.

Så visst finns osynlighet bland flera superhjältar.
Citera
2022-04-29, 22:59
Avslutad
funderade nästan på att starta en tråd om detta. Men om man skulle göra en helt unik superhjälte som jag en helt ny typ av superkraft.

tror jag att jag har kommit på en.

anti internet mannen, snor all internet inom sin närhet. Alltså inte el styr människan enbart internet/wifi signalen

någon som vet om det gjorts?

eller kanske ultron kan sno all internet nej inte ens där fick man nog rätt,

låt mig tänka…

Kalcium mannen, kan skjuta tänder och ben bitar från sina händer , finns det något liknande ? även sno folks kalcium och göra att folk får hål i tänderna , alter ego en tandläkare.
Senast redigerad av Captinhero 2022-04-29 kl. 23:05.
Citera
2022-04-30, 00:15
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
funderade nästan på att starta en tråd om detta. Men om man skulle göra en helt unik superhjälte som jag en helt ny typ av superkraft.

tror jag att jag har kommit på en.

anti internet mannen, snor all internet inom sin närhet. Alltså inte el styr människan enbart internet/wifi signalen

någon som vet om det gjorts?

eller kanske ultron kan sno all internet nej inte ens där fick man nog rätt,

låt mig tänka…

Kalcium mannen, kan skjuta tänder och ben bitar från sina händer , finns det något liknande ? även sno folks kalcium och göra att folk får hål i tänderna , alter ego en tandläkare.
Bara för att vi inte har sett en karaktär göra det, så betyder det inte att det går att göra.
En teknopat, så som Cyborg från DC, borde lätt kunna störa ut internetsignalerna på något sätt.
Jag antar dessutom att Magneto borde kunna kontrollera magnetfälten runt jorden på ett sådant sätt att de kanske stör ut den typen av signaler.

Mutanten Marrow kan kontrollera hur hennes skelett växer. Vanligtvis har hon använt kraften för att skapa en organisk rustning av benknotor eller använda två benknotor som tillhyggen i slagsmål. Så att på något sätt växa ut små bitar av skelettet ur händerna borde teoretiskt sett gå.
Citera
2022-04-30, 08:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
Bara för att vi inte har sett en karaktär göra det, så betyder det inte att det går att göra.
En teknopat, så som Cyborg från DC, borde lätt kunna störa ut internetsignalerna på något sätt.
Jag antar dessutom att Magneto borde kunna kontrollera magnetfälten runt jorden på ett sådant sätt att de kanske stör ut den typen av signaler.

Mutanten Marrow kan kontrollera hur hennes skelett växer. Vanligtvis har hon använt kraften för att skapa en organisk rustning av benknotor eller använda två benknotor som tillhyggen i slagsmål. Så att på något sätt växa ut små bitar av skelettet ur händerna borde teoretiskt sett gå.

man får fundera vidare då. Nej svårt med att hitta unika superkrafter , som att hitta på en ny färg.

vad sägs om en superhjälte som kan se en bild på nätet och säg att det är en kattunge. Dra ut kattungen från datorn och den lever?
Senast redigerad av Captinhero 2022-04-30 kl. 08:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in