2012-12-09, 07:03
Medlem
sketcells avatar
Stålbröstvårtor! Med kraften av 1000 bröstvårtor.
Citera
2012-12-09, 07:10
Medlem
colabulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
Shapeshifting är inte alltför ovanligt... Kommer direkt på Rahne "Wolfsbane" Sinclair från New Mutants/X-men. Pokerpavels förslag på elektronisk interaktion är upptagen av både Forge (X-men) & Warlock (New Mutants). Liknande krafter är även teknopati, som även de bägge besitter

OnT så verkar ändå TS ha en poäng... De flesta superkrafter är redan upptagna.

Apropå fekaliska superkrafter och liknande så har jag för mig att det finns en och annan svensk superhjälte med dessa krafter... En från Pubertetspatrullen har jag för mig hade någon jäkla superkuk eller dyl.

Veta tt detta är i början men läste detta

"Pubertetspatrullen" var en svensk superhjälteparodi av Daniel Ahlgren, som har publicerats i Mega-Pyton.
Medlemmarna i Pubertetspatrullen var Acnepojken (som sprutade var ur sina talrika finnar), Generande Hårväxt-Flickan (vars armhåle- och könshår kunde växa till otroliga längder), samt Stålis (som bekämpade brott med sin enorma erektion som vapen).
Citera
2013-07-22, 20:27
Medlem
Clodiuss avatar
Finns det någon superhjälte eller snarare superskurk som har så dålig anddräkt att det slår ut motståndarna?
Citera
2013-07-22, 22:34
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Finns det någon superhjälte eller snarare superskurk som har så dålig anddräkt att det slår ut motståndarna?
Puff Adder (en av medlemmarna i skurkgruppen "Serpent Society") kan andas ut giftig gas mot sina motståndare. Gasen lär också ha frätande effekt.
Citera
2013-07-25, 00:11
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Puff Adder (en av medlemmarna i skurkgruppen "Serpent Society") kan andas ut giftig gas mot sina motståndare. Gasen lär också ha frätande effekt.
Attan! Han verkar dessutom kunna öka sin vikt och vara rätt stark, men hur är det med fotsvett? Finns det någon superskurk med muterad fotsvett som knockar självaste Spindelmannen?

(Älskar den här tråden för övrigt!)
Citera
2013-07-25, 01:18
Medlem
NicJays avatar
Citat:

Gör inte Fin Fang Foom och Zeitgeist ungefär samma sak?

Citat:
Attan! Han verkar dessutom kunna öka sin vikt och vara rätt stark, men hur är det med fotsvett? Finns det någon superskurk med muterad fotsvett som knockar självaste Spindelmannen?

(Älskar den här tråden för övrigt!)

Anarchist svettas ju syra...så gissar på att fotsvetten skulle få spindel att åtminstone hålla sig undan.
Citera
2013-07-25, 01:26
Medlem
GanjaFarfars avatar
Kraften att ta över valfri människas sociala medie?
Kanske låter som en dålig superkraft men tänk så fort man hade kunnat starta krig/oroligheter om man tog över diverse politikers twitter/facebooksidor.
Citera
2013-07-25, 07:59
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaFarfar
Kraften att ta över valfri människas sociala medie?
Kanske låter som en dålig superkraft men tänk så fort man hade kunnat starta krig/oroligheter om man tog över diverse politikers twitter/facebooksidor.
Valfri technopat, t.ex Forge, skulle kunna göra det utan större problem...
Citera
2013-07-27, 10:51
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NicJay
Gör inte Fin Fang Foom och Zeitgeist ungefär samma sak?

Anarchist svettas ju syra...så gissar på att fotsvetten skulle få spindel att åtminstone hålla sig undan.
Var hittar jag denna Anarchist?'

Annars så har jag ett nytt förslag. Finns det snacksaliga superhjältar som kan snacka omkull folk? En superbondfångare som lurar av Thor hammaren och Captain America skölden?
Citera
2013-07-27, 11:28
Moderator
Popesizes avatar
Citat:

Annars så har jag ett nytt förslag. Finns det snacksaliga superhjältar som kan snacka omkull folk? En superbondfångare som lurar av Thor hammaren och Captain America skölden?
Snacksaliga superhjältar finns det ju i och för sig gott om. Deadpool och Spiderman är två som gärna håller låda
Skall vi tolka "snacka omkull folk", bokstavligt, så skulle vi ju kunna nämna Black Bolt, vars stämma får hus att rämna. :P

Men så som du beskriver det är ingenting jag känner till. Sen så kan man ju analysera vad det är som skulle få Cap att lämna över skölden till någon annan? (När det gäller Thors hammare, så får vi betänka att Thor är ett gudaväsen, och endast den som befinns värdig kan lyfta Mjolnir, varför jag räknar ut det exemplet för tillfället) Det finns de som kan manipulera känslor genom att kontrollera feromonerna. Såna personer är t.ex Spiderwoman och Dark Wolverine (Daken). Med andra ord, de skulle kunna sända ut signaler om att de är personer man kan lita på, och att skölden är i goda händer osv... (om jag har fattat kraften rätt)
Eller pratar vi bara om simpel mindcontrol? För då har vi ju ett gäng med telepater som heter duga.

Lägg märke till att jag här bara har nämnt Marvelhjältar. DC är jag inte helt insatt i. Så där kan det ju finnas någon snacksalig typ som callcentren skulle slåss om att få anställa.
Citera
2013-07-27, 12:19
Medlem
Frostnatts avatar
Citat:

Om vi går utanför Marvel/DC har vi ju Rumor i Umbrella Academy som kan få i primcip vad som helst att hända med sin röst, genom att starta ett rykte. Så ja, hon skulle om hon nu var i samma universum och mötte Thor kunna säga något i stil med "I heard you lost your hammer" och så händer det.
Citera
2013-07-28, 08:58
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Snacksaliga superhjältar finns det ju i och för sig gott om. Deadpool och Spiderman är två som gärna håller låda
Skall vi tolka "snacka omkull folk", bokstavligt, så skulle vi ju kunna nämna Black Bolt, vars stämma får hus att rämna. :P

Men så som du beskriver det är ingenting jag känner till. Sen så kan man ju analysera vad det är som skulle få Cap att lämna över skölden till någon annan? (När det gäller Thors hammare, så får vi betänka att Thor är ett gudaväsen, och endast den som befinns värdig kan lyfta Mjolnir, varför jag räknar ut det exemplet för tillfället) Det finns de som kan manipulera känslor genom att kontrollera feromonerna. Såna personer är t.ex Spiderwoman och Dark Wolverine (Daken). Med andra ord, de skulle kunna sända ut signaler om att de är personer man kan lita på, och att skölden är i goda händer osv... (om jag har fattat kraften rätt)
Eller pratar vi bara om simpel mindcontrol? För då har vi ju ett gäng med telepater som heter duga.

Lägg märke till att jag här bara har nämnt Marvelhjältar. DC är jag inte helt insatt i. Så där kan det ju finnas någon snacksalig typ som callcentren skulle slåss om att få anställa.
Jag tänker mig superhjältevarianten av din ikon Groucho Marx, som övertalar snarare än använder telepati.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in