Citat:
Ursprungligen postat av
Clodius
Var hittar jag denna Anarchist?'
Annars så har jag ett nytt förslag. Finns det snacksaliga superhjältar som kan snacka omkull folk? En superbondfångare som lurar av Thor hammaren och Captain America skölden?
Snacksaliga superhjältar finns det ju i och för sig gott om. Deadpool och Spiderman är två som gärna håller låda

Skall vi tolka "snacka omkull folk", bokstavligt, så skulle vi ju kunna nämna
Black Bolt, vars stämma får hus att rämna. :P
Men så som du beskriver det är ingenting jag känner till. Sen så kan man ju analysera vad det är som skulle få Cap att lämna över skölden till någon annan? (När det gäller Thors hammare, så får vi betänka att Thor är ett gudaväsen, och endast den som befinns värdig kan lyfta Mjolnir, varför jag räknar ut det exemplet för tillfället) Det finns de som kan manipulera känslor genom att kontrollera feromonerna. Såna personer är t.ex Spiderwoman och Dark Wolverine (Daken). Med andra ord, de skulle kunna sända ut signaler om att de är personer man kan lita på, och att skölden är i goda händer osv... (om jag har fattat kraften rätt)
Eller pratar vi bara om simpel mindcontrol? För då har vi ju ett gäng med telepater som heter duga.
Lägg märke till att jag här bara har nämnt Marvelhjältar. DC är jag inte helt insatt i. Så där kan det ju finnas någon snacksalig typ som callcentren skulle slåss om att få anställa.