Citat:
Ursprungligen postat av
Captinhero
funderade nästan på att starta en tråd om detta. Men om man skulle göra en helt unik superhjälte som jag en helt ny typ av superkraft.
tror jag att jag har kommit på en.
anti internet mannen, snor all internet inom sin närhet. Alltså inte el styr människan enbart internet/wifi signalen
någon som vet om det gjorts?
eller kanske ultron kan sno all internet nej inte ens där fick man nog rätt,
låt mig tänka…
Kalcium mannen, kan skjuta tänder och ben bitar från sina händer , finns det något liknande ? även sno folks kalcium och göra att folk får hål i tänderna , alter ego en tandläkare.
Bara för att vi inte har sett en karaktär göra det, så betyder det inte att det går att göra.
En teknopat, så som Cyborg från DC, borde lätt kunna störa ut internetsignalerna på något sätt.
Jag antar dessutom att Magneto borde kunna kontrollera magnetfälten runt jorden på ett sådant sätt att de kanske stör ut den typen av signaler.
Mutanten Marrow kan kontrollera hur hennes skelett växer. Vanligtvis har hon använt kraften för att skapa en organisk rustning av benknotor eller använda två benknotor som tillhyggen i slagsmål. Så att på något sätt växa ut små bitar av skelettet ur händerna borde teoretiskt sett gå.