2010-12-11, 16:09
Medlem
Frostnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svennehura
Finns den här kraften? En superhjälte som kan välja "styrka", dock inga omänskliga styrkor som att kasta eld eller förvandlas till järn. Menar en vanlig gubbe som enda dagen kan välja att fokusera all styrka på sin hjärna, han blir extremt smart, typ klart smartare än en Nobelpristagare. Men om han skulle bli överfallen och hamna i slagsmål skulle han få stryk för han är svag som en tvååring (om han nu inte hann att tänka ut något lämpligt sätt att fly eller gillra en fälla tack vare sin superhjärna).

Andra dagen kanske han känner för att bänka 400 kg och då fokuserar han all sin kraft (som dittills funnits i hjärnan) till musklerna i stället. Då klarar han det galant. Han kan även springa lika snabbt som Usain Bolt om han väljer den fysiska förmågan i stället.
Men om han plötsligt skulle bli intervjuad av tv så skulle han vara på en femårings mentala nivå och ge väldigt konstiga svar på frågorna.
För om han plötsligt skulle förvandlas till en man med normal kroppsbyggnad skulle transformationen synas och det vill han inte.

Finns det nån sån gubbe?

Nja nästan i alla fall. Animal Man kan få förmågorna från vilket djur som helst som någonsin levt på jorden.

Wikipedia listar några av förmågorna som han använt sig av:
* The strength of a Tyrannosaurus Rex.
* The flight of a bird.
* The swimming ability of a fish.
* The speed of an ant.
* The reflexes of a fly.
* The eloquence of a parrot.
* The wall-crawling of a spider.
* The sonic blast of a pistol shrimp.
* The sense of smell of a moth.
* The stench of a skunk.
* The color changing of a chameleon.
* The agility of a snake.
* The electricity of an electric eel and electric ray.
* A worm's ability to re-grow lost body parts.
* The bark of a large dog.
* The reproduction abilities of protozoa.
* The durability of a cockroach.
* The ability to "fire lightning from his face" from an unidentified alien creature.
* The beauty of a Monarch Butterfly.
Senast redigerad av Frostnatt 2010-12-11 kl. 16:13.
Citera
2010-12-11, 19:54
Medlem
Lixxxs avatar
Finns det någon superhjälte som kan förvandla sig till alla typer utav material/allting?

Annars så skulle man kanske kunna säga t.ex. "förvandla sig till snor, sandpapper, badsalt, glasögon, isskrapa etc..." som exempel på superkrafter som ingen har.
Citera
2010-12-11, 20:34
Medlem
Aristofiless avatar
finns inga bra skills kvar nej..... lustigt att det är bara är hjältar med "bra " egenskaper som vi kan läser om. Jag menar.... om jag blir utsatt för någon skum strålning så kanske jag blir osynlig men chansen är väl lika stor att det växer ut en arm ur röven eller att börjar skita ur munnen ?
Citera
2010-12-11, 21:12
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aristofiles
finns inga bra skills kvar nej..... lustigt att det är bara är hjältar med "bra " egenskaper som vi kan läser om. Jag menar.... om jag blir utsatt för någon skum strålning så kanske jag blir osynlig men chansen är väl lika stor att det växer ut en arm ur röven eller att börjar skita ur munnen ?
Finns inte bara "bra" krafter... Mutanten Dean Boswell, AKA Dummy, blev till gas när hans krafter manifesterades. För att han inte skall dö, eller spridas för vinden (vilket senare händer) så är han instängd i en heltäckande latexdräkt.
Citera
2010-12-12, 21:34
Medlem
Frostnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lixxx
Finns det någon superhjälte som kan förvandla sig till alla typer utav material/allting?

Annars så skulle man kanske kunna säga t.ex. "förvandla sig till snor, sandpapper, badsalt, glasögon, isskrapa etc..." som exempel på superkrafter som ingen har.

Finns flera som kan förvandla kroppen till olika saker.

Metamorpho - Relativt välkänd DC karaktär, kan förvandla sin kropp till alla grundämnen (samt föreningar av dessa grundämnen) som finns i den mänskliga kroppen.
Element Girl - Obskyr DC karaktär som förmodligen bara de som läst Sandman ens hört talas om. Samma förmåga som Metamorpho. Ingen av dessa kan anta fullständigt mänsklig skepnad.
Firestorm - Kan ändra om föremål (inklusive sin egen kropp) på molekylär nivå till något annat, enda begränsningen är att det behåller sin massa och att han inte kan ändra om andra organiska varelser. Så ja han är väl den som kommer närmast din beskrivning, i princip kan han förvandla sig till snor ja (men jag tvivlar att han gjort det någon gång...)

Sen finns det säkert många fler.
Citera
2010-12-12, 21:50
Medlem
Frostnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aristofiles

Fast det finns ju flera med grymt meningslösa förmågor.
Matter-eater Lad som kan äta allt och har inte så värst användbara superkrafter kanske. Men värst av alla är nog Arm fall off boy som kan... ja se själva
http://media.comicvine.com/uploads/0/40/753183-armfalloffboy2_super.jpg
Citera
2010-12-12, 21:54
Medlem
Kurt-Ingavarzs avatar
Kraften att få personer i ens omgivning att göra samma rörelser som en själv.

http://www.youtube.com/watch?v=vSPvvVfcoAw

Citera
2010-12-12, 22:29
Medlem
Mitander1234s avatar
Att aldrig behöva äta eller dricka?
Citera
2010-12-13, 12:02
Medlem
kraften att enbart kunna kontrolera saker av metall är ju populär. Finns säkert många variationer av den som inte har användts. Samllville hade ju ett avsnitt där en kunde kontrolera glas på samma sätt, men tex att enbart kunna kontrolera plast verkar ju rätt lamt.
Citera
2010-12-13, 18:15
Medlem
Finns det någon som är en super-druid; som kan få träd att flytta på sig, göra en skog ogenomtränglig osv.?
Citera
2010-12-13, 21:33
Medlem
Frostnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prekrasna
Finns det någon som är en super-druid; som kan få träd att flytta på sig, göra en skog ogenomtränglig osv.?

Tja, Swamp thing är ju en växt elementar och den som först kommer upp, finns säkert en massa andra. Marvel lär väl ha någon i alla fall.
lästips: Alan "watchmen" Moores Swamp Thing är riktigt bra. Läs läs läs
Citera
2010-12-14, 01:47
Medlem
Zokus avatar
Kan någon stoppa tiden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem