2012-08-25, 00:03
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojski
Shit, till och med allsmäktighet är ju taget (doktor Manhattan).

Kanske någon sorts absorberingsförmåga, att stjäla energi av omgivningen eller de runtom dig.
Parasiten har en sådan förmåga
http://www.comicvine.com/parasite/29-4690/
Citera
2012-08-25, 00:41
Medlem
Galactus förstörde ju världar, men är det någon som kan skapa världar?
Mer än the obvious i den där jättegamla sagoboken.

Drömde en sak i ämnet för en hög år sedan: Någon som känner av när de har en pipa riktad mot sig, alltså en vapenpipa. En gångbar karaktär måste ju besitta en hoper andra grejer för att bli kallad superhjälte, men ni förstår grejen? Och säg inte spindelsinnet, det blir alldeles för övergripande.

Rolig läsning, förresten, keep it up!
Citera
2012-08-25, 01:07
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Highorbit

Drömde en sak i ämnet för en hög år sedan: Någon som känner av när de har en pipa riktad mot sig, alltså en vapenpipa. En gångbar karaktär måste ju besitta en hoper andra grejer för att bli kallad superhjälte, men ni förstår grejen? Och säg inte spindelsinnet, det blir alldeles för övergripande.

Rolig läsning, förresten, keep it up!
Franklin Richards, alltså Mr fantastic och Invisible woman's son, kan skapa världar. Nu minns jag inte riktigt hur. Men efter att nästan alla superhjältar i Marvels universum "gick under" i striden mot Onslaught, så lyckades den unga mutanten att på något sätt rädda dem genom att skapa en minivärld där de hamnade istället. (Kan ha fel i detaljer. Men något i den här stilen har jag uppfattat det som)

Att känna av att en pipa är riktad mot en, borde kunna klassas som någon form av precognition, antar jag. Så en och annan siare, skulle nog kunna klara det.
Likaså DareDevil, skulle jag chansa på. Han kan nog känna av när luften omkring honom inte vibrerar så som den skall osv.
Citera
2012-08-25, 06:46
Medlem
Någon som kan se bakåt i tiden?

Någon som vet Allt?

Någon som kan upphäva andras superkrafter?
Citera
2012-08-25, 11:48
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ullebergare
Någon som kan upphäva andras superkrafter?
Mutanten Leech kan tillfälligt upphäva superkrafter
Citera
2012-08-31, 00:42
Medlem
Von Drakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
Mutanten Leech kan tillfälligt upphäva superkrafter

Jag tänkte på en sak när du skrev detta, finns det någon som kan styra random superkrafter. För att ta ett exempel för att ta exempel: Om Stålmannen går på Stureplan, kan någon annan superhjälte plötsligt få honom att spöa upp valfri människa, eller få hans syn att starta brandlarmet på Åhlens?
Om jag har ställt frågan tidigare ber jag om ursäkt, där är en lång tråd.
Citera
2012-08-31, 09:07
Medlem
Superkufs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Highorbit

Impossible Man kunde återställa Jorden efter att Galactus sugit ur all energi (dvs förvandlat den till en stenklump), vilket borde klassas som "skapa värld".

Rent tekniskt borde supermäktiga figurer som Phoenix eller Stålmannen kunna skapa världar. Det är ju "bara" att smälla ihop en jordkärna, tillföra vatten, skapa fotosyntes osv. Superstyrka, supersnabbhet, vacuumtålighet samt (Stålis) superintelligens och tillgång till utomjordisk super-teck eller (Phoenix) telekinetisk manipulation på mikronivå. Reed Richard borde också kunna skapa maskiner som bygger världar, givet allt annat han gjort. Det må ta några hundra år, men tidsaspekten är inte särskilt intressant för folk som kan styra sitt åldrande.

Citat:
Drömde en sak i ämnet för en hög år sedan: Någon som känner av när de har en pipa riktad mot sig, alltså en vapenpipa.

Lite väl smal superförmåga. Magneto och andra magnetism-orienterade superhjältar skulle nog kunna känna att ett avlångt och ihåligt metallföremål riktas mot dem, men inte veta om det är ett prickskyttegevär eller rörmokaren som flyttar på avloppsrören.
Citera
2012-08-31, 10:54
Medlem
Rokushikis avatar
Tråden är onödig.

http://www.comicvine.com/quiz/29-50157/

"The Quiz had every power you had not thought of."
Citera
2012-08-31, 11:41
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Von Drake
Jag tänkte på en sak när du skrev detta, finns det någon som kan styra random superkrafter. För att ta ett exempel för att ta exempel: Om Stålmannen går på Stureplan, kan någon annan superhjälte plötsligt få honom att spöa upp valfri människa, eller få hans syn att starta brandlarmet på Åhlens?

Teoretiskt sett (För allt i den här tråden är väl teori), så borde ju en kraftfullare telepat kunna göra dessa saker, genom att blockera/stimulera vissa impulser i hjärnan.
Jag vet att Emma Frost kickade igång Icemans krafter igen efter Decimation-händelsen. (De hade dock aldrig försvunnit, utan bara en mental blockering)

En sökning på "Superpower manipulation" ger dock bara en ordentlig träff, som verkar stämma in. Marvels Gudsfigur One-Above-All
Citera
2012-08-31, 12:17
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rokushiki
Tråden är onödig.

http://www.comicvine.com/quiz/29-50157/

"The Quiz had every power you had not thought of."

Om rubriken hade varit "Vilka superkrafter finns det kvar som ingen superhjälte har haft?" hade det varit korrekt, men nu står det ju har. När vi kommer på dom krafter ingen superhjälte har, skulle man ju kunna argumentera för att hon tappar dom

(ja, jag vet, man skulle dessutom skrika dom till henne, men jag väljer rakt av att ignorera det fakumet, annars förstörs ju mitt argument nu.... Hon sitter säkert och läser på flashback, vem gör inte liksom!)
Citera
2012-08-31, 13:41
Medlem
Superkufs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Von Drake

En telepat / magiker borde, givet att de är tillräckligt mäktiga, kunna ta över Stålmannen på samma sätt som Xavier tar över Sabretooth i första XMen-filmen.

En empat borde kunna styra Stålmannens känslor och tex. höja agression och frustration till astronomiska nivåer - varpå smockan hänger i luften.

Andra superkrafter skulle kunna användas för att ge Stålmannen illusionen av att han blir anfallen av superhjältar och måste slå tillbaka.
Citera
2012-09-04, 22:24
Medlem
Von Drakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superkuf
En telepat / magiker borde, givet att de är tillräckligt mäktiga, kunna ta över Stålmannen på samma sätt som Xavier tar över Sabretooth i första XMen-filmen.

En empat borde kunna styra Stålmannens känslor och tex. höja agression och frustration till astronomiska nivåer - varpå smockan hänger i luften.

Andra superkrafter skulle kunna användas för att ge Stålmannen illusionen av att han blir anfallen av superhjältar och måste slå tillbaka.

Ja, ooch jag borde ge mig själv en örfil, för detta har redan skett. I ett avsnitt av Stålmannen blir en kompis till Jimmy Olsen utsatt för röd kryptonit, hon blir då sammankopplad med Stålmannen och allt hon gör måste han göra. Detta finns i någon serie runt 76-77. Men för att sammanfatta, om någon kan skapa allt, vad finns det då egentligen kvar? Den som är allt och kan allt, vilka har den då som fiender? Hur kan man skapa en handling kring, ja, en gud?
Det känns lite som att serievärlden på något sätt målar in sig i ett hörn genom att ge sina hjältar mer och större egenskaper hela tiden. Men vem bryr sig om vad jag tycker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in