2009-07-14, 09:24
Medlem
libbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soccercool
hummm lite olika bud här ser jag :P

jag styrketränar ett par gånger i veckan (har t.om. lite rutor på magen som jag är stolt över hehe) - så jag är knappast en slashas, som nån dristade sig till att beskylla mig för att vara lol

Däremot så har jag 0 erfarenhet av kampsport, medan min tjej har tränat sedan barnsben och har svart bälte. Om det betyder att hon lätt skulle kunna spöa mig i en fight skulle jag absolut inte bli knäckt av det (då skulle jag ju inte blivit tillsammans med henne). Men om det verkligen hände skulle det väl nog vara en aning pinsamt (mitt manliga ego skulle säkert få sig en liten törn - men jag skulle komma över det).

Ni som säger att jag skulle få spö... hur skulle det kunna gå till rent praktiskt menar ni?

Genom slag och sparkar?

Du behöver inte oroa dig, du skulle vinna ändå. Visst du kanske inte skulle ha så stor fördel om ni tävla i hennes grenar med hela reglementet men om vi bara snackar fight osv så skulle du ta henne ändå.
Citera
2009-07-14, 09:44
Bannlyst
Klart du skulle vinna. Du säger att du styrketränar och är relativt vältränad, inte heller någon mes. Din tjej är inte fysiskt stark, trots svart bälte. Tekniken hjälper henne inte när hon saknar fysiken (som i princip alla tjejer). Kamsport är dessutom överskattat. Hade hon däremot haft en någorlunda professionell boxningskarriär så hade du fått något mer att bita i. Men även då bör du gå segrande ur striden.
Citera
2009-07-14, 09:55
Medlem
som någon sa tidigare;

Om ni körde Judoregler så skulle hon spöa dig, kör ni "vem kan spöa skiten ur den andra" så tror jag nog du kan brunka dig över henne och sen hammerfista henne på näsan tills hon slockar....
Citera
2009-07-14, 10:01
Medlem
Nicklas.Ws avatar
postar för att återkomma.
Citera
2009-07-14, 10:13
skydda huvet och tjura dej in på kroppen sen brottas du då vinner du,

tro mej din vikt gör så stor skillnad,kvinnor utvecklad inte samma muskler som killar.som jag sa skydda huvet,och tjura dej in väl där inne vinner du med din styrka
Senast redigerad av Robin:D 2009-07-14 kl. 10:16.
Citera
2009-07-14, 11:07
Medlem
Herr gurkas avatar
I en no rules-match skulle du antagligen ge henne stryk men i Taekwondo skulle hon spöa dig hårt.
Citera
2009-07-14, 11:34
Medlem
MadamMims avatar
Om du inte tar henne....Ta livet av dig på stört!
Vad är hypen med kampsport enligt vissa av er? En "vanlig dödlig" med svart bälte betyder ärligt talat inte så mycket som ni vill få det till. Hon är inte Laila Ali pga det?
Är TS inte homofil eller liknande så finns det bara ett svar.
Citera
2009-07-14, 12:00
Medlem
Taekwondo är så genomuselt när det inte finns regler och skydd. Så sparkar behöver du inte oroa dig för, om du skyddar planeten och solar plexus.
Sen är det bara in på närdistans och böka. Du skulle troligen vinna på styrka.
Helt ärligt, taekwondo är ungefär lika bra som innebandy i självförsvarssyfte.
Citera
2009-07-14, 12:35
Medlem
Som tidigare nämnts så beror det ju helt på regler men väldigt mycket på dig själv med.
Men om du har lite jävlaranamma och kan komma in på kroppen och böka ner henne på marken så är det nog vinst sen.
Men klarar hon att hålla sig rörlig och på distans så får du nog det tufft, man kan nog räknar med att hon har överlägsen kondition så får du jobba på avstånd i 2-3 minuter så tar hon dig nog.
Citera
2009-07-14, 13:09
Medlem
soccercools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 99popcorn
Som tidigare nämnts så beror det ju helt på regler men väldigt mycket på dig själv med.
Men om du har lite jävlaranamma och kan komma in på kroppen och böka ner henne på marken så är det nog vinst sen.
Men klarar hon att hålla sig rörlig och på distans så får du nog det tufft, man kan nog räknar med att hon har överlägsen kondition så får du jobba på avstånd i 2-3 minuter så tar hon dig nog.

Ja när det gäller kondition får jag erkänna att hon är väldigt överlägsen. Har varit ute och joggat med henne några gånger. Håller jag samma takt som henne är jag typ helt slut efter en kilometer, medan hon knappt ens svettas...

Jag tänkte mig att om det vore lite "fri brottning" skulle jag kunna ta henne med min styrka (även om jag antar att hon skulle ha en del nytta av sin judo och även kanske hapkido där).

I en "riktig" fight skulle det väl räcka med att jag får en fullträff i hennes ansikte, så skulle det vara klart (känns lite hemskt att ens säga nåt sånt om min tjej dock hehe).
Citera
2009-07-14, 13:20
Medlem
Jag förstår inte varför alla säger åt en otränad person att gå in och böka mot en judoka. Han kommer flyga som en vante och hamna i en armbar innan han hinner blinka.

TS. Enda sättet jag kan se dig vinna på är om du håller slagavstånd och jobbar kombinationer. Men jag skulle ändå inte ge dig mer än 5-10% chans att vinna.
Citera
2009-07-14, 13:44
Medlem
Meadowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soccercool
Det är så klart inte så att jag har tänkt att slåss med min flickvän. Jag är väldigt nyfiken av mig dock. Min tjej har svart bälte i taekwondo/hapkido och har tränat kampsport (tidigare judo) sen hon var liten. När jag berättade om det för mina kompisar gapflabbade de och sa att hon skulle kunna ge mig mig hur mycket stryk som helst, hur lätt som helst, om hon ville. Jag sa att jag trodde att jag skulle ha en bra chans mot henne, eftersom jag är starkare i överkroppen (jag är 182 cm, väger 78 kg och är hyfsat vätränad - hon är 179, väger ca 66 kg).

Jag har ju förmånen att få se och känna hennes kropp naken titt som tätt och den är minst lika mjuk, len och fin som vilken annan tjej som helst - känns inte som ett dödligt vapen om man säger så. Men enligt mina kompisar är en tjej med svart bälte helt överlägsen vad gäller teknik och snabbhet, så jag skulle i princip inte ha skuggan av en chans mot henne.

Jag skulle tippa att jag skulle ha minst 50% chans att vinna. Men samtidigt - jag vet inget om kampsport. Är jag fel ute?

Finns självklart duktiga tjejer som kan däcka dig direkt som ser riktigt bra ut, kolla Gina Carano t ex. första gången jag såg henne trodde jag att hon var modell eller porrstjärna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in