2009-07-14, 06:22
Medlem
soccercools avatar
Det är så klart inte så att jag har tänkt att slåss med min flickvän. Jag är väldigt nyfiken av mig dock. Min tjej har svart bälte i taekwondo/hapkido och har tränat kampsport (tidigare judo) sen hon var liten. När jag berättade om det för mina kompisar gapflabbade de och sa att hon skulle kunna ge mig mig hur mycket stryk som helst, hur lätt som helst, om hon ville. Jag sa att jag trodde att jag skulle ha en bra chans mot henne, eftersom jag är starkare i överkroppen (jag är 182 cm, väger 78 kg och är hyfsat vätränad - hon är 179, väger ca 66 kg).

Jag har ju förmånen att få se och känna hennes kropp naken titt som tätt och den är minst lika mjuk, len och fin som vilken annan tjej som helst - känns inte som ett dödligt vapen om man säger så. Men enligt mina kompisar är en tjej med svart bälte helt överlägsen vad gäller teknik och snabbhet, så jag skulle i princip inte ha skuggan av en chans mot henne.

Jag skulle tippa att jag skulle ha minst 50% chans att vinna. Men samtidigt - jag vet inget om kampsport. Är jag fel ute?
Citera
2009-07-14, 07:16
Medlem
amentias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soccercool
Jag har ju förmånen att få se och känna hennes kropp naken titt som tätt och den är minst lika mjuk, len och fin som vilken annan tjej som helst - känns inte som ett dödligt vapen om man säger så.

Haha klockrent!
Citera
2009-07-14, 07:18
Medlem
Dreamwahs avatar
OM ni skulle slåss så skulle hon låta dig vinna så att du inte skulle bli helt knäckt, men om du sedan gjorde en stor grej av att du lyckades få ner henne och skryta om det... kommer han sänka dig på 0,5 sek
Citera
2009-07-14, 07:18
Medlem
Night Stalkers avatar
Vilka regler talar vi om? Om ni kör taekwando eller liknande är det ganska givet att hon vinner, men om ni kör en fullkontakts mma-match skulle jag sätta mina pengar på dig.
Citera
2009-07-14, 07:28
Medlem
Har hon gått matcher i nån av dessa sporter? Skulle nog satsa pengarna på henne med tanke på svartbältet i Judo, duktiga Judokas brukar vara rätt duktiga på att slåss faktiskt, sen har hon ju viss stående teknik pga taekwondon också. Nä, tror faktiskt hon skulle spöa dig
Citera
2009-07-14, 07:39
Bannlyst
tror du är rätt körd mot en 15 åring med svart bälte om ja ska va ärlig
Citera
2009-07-14, 07:57
Bannlyst
I en riktig fight, där inte massa mesiga regler gäller, så vågar jag påstå att du skulle segra. Kvinnor är mycket svagare än vad vi tror.
Citera
2009-07-14, 08:28
Medlem
libbens avatar
Tjejen skulle åka på spö rätt omgående faktiskt, om du nu inte är en mes dvs eller en kontorsmupp som inte har någon som helst GO i dig.

Även om ni skulle tävla i just hennes sport så tror jag ändå du skulle kunna vinna bara genom att vara just det lilla extra i storlek plus mer kraft. Återigen, du måste ju vara någorlunda allround i kroppen, ingen mes/mupp som knappt klarar av att lyfta hem icakassen.
Citera
2009-07-14, 08:46
Medlem
Off topic

Ursäkta fråga men vad gör en sån vältränad brud med en slashas som du?

För övrigt skulle du inte ha en chans, det här liknar funderingarna från 50-åriga gubbar som inte rört på sig sen lunpen men ändå hävdar att de springer milen på 45 min om det verkligen skulle behövas
Citera
2009-07-14, 09:05
Medlem
soccercools avatar
hummm lite olika bud här ser jag :P

jag styrketränar ett par gånger i veckan (har t.om. lite rutor på magen som jag är stolt över hehe) - så jag är knappast en slashas, som nån dristade sig till att beskylla mig för att vara lol

Däremot så har jag 0 erfarenhet av kampsport, medan min tjej har tränat sedan barnsben och har svart bälte. Om det betyder att hon lätt skulle kunna spöa mig i en fight skulle jag absolut inte bli knäckt av det (då skulle jag ju inte blivit tillsammans med henne). Men om det verkligen hände skulle det väl nog vara en aning pinsamt (mitt manliga ego skulle säkert få sig en liten törn - men jag skulle komma över det).

Ni som säger att jag skulle få spö... hur skulle det kunna gå till rent praktiskt menar ni?
Citera
2009-07-14, 09:18
Medlem
Chokemeisters avatar
En stenhård spark i solar plexus eller en fin rundspark i huvet och du skulle ligga där
Men skulle du komma in på närdistans så skulle du vinna pga din styrka, visst, hon kan kasta dig med judon men sen kan du muskla ner henne
Citera
2009-07-14, 09:23
Medlem
soccercools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chokemeister
En stenhård spark i solar plexus eller en fin rundspark i huvet och du skulle ligga där
Men skulle du komma in på närdistans så skulle du vinna pga din styrka, visst, hon kan kasta dig med judon men sen kan du muskla ner henne

hehe ja det låter ju rimligt iofs - så, enl dig, vad skulle mina chanser vara i procent?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in