• 1
  • 2
2009-07-14, 14:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GuitarPRO
Antar att du inte är någon pirat?

Annars borde du blåsa rent datorn och tanka nytt Vista!
Eller varför inte Windows 7?

Möjligt, men jag har dåliga erfarenheter av omformateringar, drivers som inte vill funka osv.

Kan man ladda hem uppdateringar osv. av windows om man tankar ett piratvista? Har ju fortfarande min cdkey liksom.
Citera
2009-07-14, 16:41
Bannlyst
Okej Update:

Det vart inget bättre av virussökningen, bara en trojan hittades (den som finns länkade i tidigare inlägg) och även när jag tagit bort den hjälpte det inte.

Ska försöka ladda hem och installera SP1 nu (igen).

En annan fundering: När jag omformaterade sist, så sparades allting i "windows.old" en mapp på C:, varför då? Omformaterar man inte för att slippa de gamla filerna?
Citera
2009-07-14, 17:14
Medlem
samuzmds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tHAEL
Okej Update:

Det vart inget bättre av virussökningen, bara en trojan hittades (den som finns länkade i tidigare inlägg) och även när jag tagit bort den hjälpte det inte.

Ska försöka ladda hem och installera SP1 nu (igen).

En annan fundering: När jag omformaterade sist, så sparades allting i "windows.old" en mapp på C:, varför då? Omformaterar man inte för att slippa de gamla filerna?

Hur formaterade du sist?
Citera
2009-07-14, 17:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av samuzmd
Hur formaterade du sist?

Jag stoppade in min Vista skiva och följde instruktionerna bara. Trodde det var det man skulle göra

EDIT:

detta är resultatet av när jag försöker installera SP1 http://i32.tinypic.com/2645f1x.jpg

Ska se om sidan de hänvisar till ger mig någon hjälp.
Senast redigerad av tHAEL 2009-07-14 kl. 17:54.
Citera
2009-07-14, 21:12
Bannlyst
Det funkade ICKE. Sitter nu och ruvar på om det verkligen är ett virus, och isåfall. Varför hittade inte avast, ad-aware eller windows skydd mot skadlig kod det?

Någon som vet ett annat program som kanske kan komma till botten med detta?
Citera
2009-07-16, 09:51
Medlem
carbsons avatar
spybot search and destroy

malwerebytes antimalwere

testa de två.
Citera
2009-07-17, 23:32
Bannlyst
Jag har nu lyckats lokalisera felet. Det är WoW som inte vill fungera korrekt med mitt grafikkort (nVidia GeForce 8600M GT). Har haft samma problem ända sen nyaste patchen till WoW kom ut, hade aldrig problem innan.

Pratade med en GM ingame om det, och han sa att det har varit strul med just mitt grafikkort och WoW, och skickade mig till deras supportsida. Vilket inte alls hjälpte mycket.

Problemet kvarstår.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in