Resultat: På vilken nomineringsgrupp i Trossamfundet Svenska kyrkan på nationell nivå kommer du
Arbetarepartiet - Socialdemokraterna
3,26%
16 röster
Camelotpartiet
0%
0 röster
Centerpartiet
0,20%
1 röster
Elävä seurakunta -- Levande församling
0,20%
1 röster
FRIMODIG KYRKA
6,72%
33 röster
Folkpartister i Svenska kyrkan
1,02%
5 röster
GABRIEL
0,20%
1 röster
Kristdemokrater i Svenska kyrkan
0,61%
3 röster
Kyrklig samverkan i Visby stift
0%
0 röster
Miljöpartister i Svenska kyrkan
1,02%
5 röster
Moderata Samlingspartiet
1,22%
6 röster
Partipolitiskt obundna i Svenska kyrkan
2,24%
11 röster
Personvalslistan Kyrkligt(KyS)Samarbete
0%
0 röster
SPI Seniorpartiet
0%
0 röster
Skanör Falsterbo Kyrkans Väl
0,20%
1 röster
Sverigedemokraterna
29,74%
146 röster
kyrkan Ung i Kyrkan
0%
0 röster
kyrkan Vänstern i Svenska Kyrkan
0,81%
4 röster
ÖPPEN KYRKA -- en kyrka för alla
0,61%
3 röster
Jag är en soffliggare
6,52%
32 röster
Jag är inte medlem i Trossamfundet Svenska kyrkan
22,20%
109 röster
Jag är inte 16 år gammal, så jag är inte röstberättigad
1,22%
6 röster
Jag bojkottar valet
16,29%
80 röster
Jag kommer att rösta, men inte på nationell nivå
0,20%
1 röster
?????
5,50%
27 röster
2009-09-20, 21:03
Medlem
Herr Norrlands avatar
Mitt betyg på SD:s valresultat:

0-3 % = IG
3-4 % = G
4-6 % = VG
6- % = MVG

Personligen tror jag att de får mellan 3,5 och 4,5 %. Hoppas såklart på mer.
Citera
2009-09-20, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Varför blir du irriterad. Jag försöker bara förstå varför rösterna dröjer.

I de allmänna valen räknas rösterna i varje vallokal och rapporteras direkt till valmyndigheten som lägger ut uppgifterna på internet omedelbart.

I kyrkovalet räknas rösterna i varje vallokal och rapporteras direkt till nån som inte lägger ut uppgifterna på internet omedelbart? Är det så vi skall tolka dig?
Du ska tolka mig som att riksdagsvalet har en större apparat omkring sig, där många små distrikt rapporterar. Här räknar färre personer i kyrkans namn och rapporterar vallokalens resultat till distriktet som rapporterar till Svenska Kyrkan centralt, som uppdaterar den där hemsidan.

Valmyndigheten har inte med det här att göra btw.
Citera
Medlem
Poeten-Skes avatar
Xujk: Om SD och Frimodig kyrka tar sig framåt starkt så blir jag helt överlycklig, kommer tacka Herren djupt inatt hur det än går. En väldigt viktig fråga är just den om hur det ska se ut med de homosexuella, även om beslutet tas av de idag valda så kan beslutet ändras i framtiden.

Det viktigaste är - utan tvekan - att det går dåligt för SAP och (V).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Norrland
Mitt betyg på SD:s valresultat:

0-3 % = IG
3-4 % = G
4-6 % = VG
6- % = MVG

Personligen tror jag att de får mellan 3,5 och 4,5 %. Hoppas såklart på mer.

Ojoj vad Mona och media skulle bli glada om de fick under 3%..
Citera
2009-09-20, 21:05
Medlem
Herr Norrlands avatar
Slå på SVT 2 nu. De skall alldeles strax prata om kyrkovalet i Aktuellt. Vi får säkert inte se nått resultat, men ändå.
Citera
2009-09-20, 21:06
Medlem
Måttligs avatar
Valresultatet

Var och när kan man se valresultatet?
Jag har hittat den här sidan, men den har en timme efter att vallokalerna stängde fortfarande inte redovisat en enda siffra.

http://kyrkoval.svenskakyrkan.se/valresultat2009/Resultat/Kyrkomote.aspx

Var hittar man tendenser? Prognoser? Vallokalsundersökningar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen1897
Du ska tolka mig som att riksdagsvalet har en större apparat omkring sig, där många små distrikt rapporterar. Här räknar färre personer i kyrkans namn och rapporterar vallokalens resultat till distriktet som rapporterar till Svenska Kyrkan centralt, som uppdaterar den där hemsidan.

Samtidigt står det uttryckligen på hemsidan följande:

Preliminärt valresultat kommer att visas här så snart tillräckligt många röster redovisats.

Detta innebär för den läskunnige att valresultaten inte redovisas löpande utan redovisas när tillräckligt många röster redovisats, dvs enligt något slags förutbestämd andel eller antal, DVS kyrkan har en alldeles egen röstredovisningsprocedur och när valresultatet dyker upp vet endast herren.
Citera
Medlem
TheBusters avatar
Tror faktiskt att det kommer vara rekord unga väljare.

Har nog ökat med c:a 10%

Jag tror SD far 4.7%
Citera
2009-09-20, 21:07
Medlem
haha, i min församling när jag var och rösta klockan 17~.00 var det 3 st inkl. mig i min ålder 90a, som hade röstat!
Citera
2009-09-20, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Samtidigt står det uttryckligen på hemsidan följande:

Preliminärt valresultat kommer att visas här så snart tillräckligt många röster redovisats.

Detta innebär för den läskunnige att valresultaten inte redovisas löpande utan redovisas när tillräckligt många röster redovisats, dvs enligt något slags förutbestämd andel eller antal.
Andelen är när ett distrikt är färdigt och rapporterar. Väldigt enkelt. Samma i all val, även om distrikten är olika stora och dröjer olika länge.
Citera
2009-09-20, 21:09
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TommyGBG
När jag röstade möttes jag i dörren av två socialdemokrater som självklart tyckte jag skulle rösta på deras parti.
Jag trodde faktiskt att krykan skildes från staten redan år 2000 men brydde mig inte om att konfrontera dessa två damer om detta.
När arbetarrörelsen vill in och påverka kyrkan så bör man nog fundera en extra gång på om det inte är så
att rörelsen växt sig för stor och kommit från sin ursprungliga kurs ganska så markant.
Men det är väl en lågoddsare att gissa på att S blir största parti i antal röster.
Det fanns en socialdemokrat utanför den vallokal där jag också hängde, De mobiliserar ju sig och har partiet i ryggen... jag hörde att han sa att S har 10000 kandidater, över hela landet, till detta val.
Citera
2009-09-20, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen1897
Andelen är när ett distrikt är färdigt och rapporterar. Väldigt enkelt. Samma i all val, även om distrikten är olika stora och dröjer olika länge.

Mycket otydligt skrivet på hemsidan i så fall. Borde stå "valresultat redovisas så fort ett distrikt har blivit färdigräknat".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in