Resultat: På vilken nomineringsgrupp i Trossamfundet Svenska kyrkan på nationell nivå kommer du
Arbetarepartiet - Socialdemokraterna
3,26%
16 röster
Camelotpartiet
0%
0 röster
Centerpartiet
0,20%
1 röster
Elävä seurakunta -- Levande församling
0,20%
1 röster
FRIMODIG KYRKA
6,72%
33 röster
Folkpartister i Svenska kyrkan
1,02%
5 röster
GABRIEL
0,20%
1 röster
Kristdemokrater i Svenska kyrkan
0,61%
3 röster
Kyrklig samverkan i Visby stift
0%
0 röster
Miljöpartister i Svenska kyrkan
1,02%
5 röster
Moderata Samlingspartiet
1,22%
6 röster
Partipolitiskt obundna i Svenska kyrkan
2,24%
11 röster
Personvalslistan Kyrkligt(KyS)Samarbete
0%
0 röster
SPI Seniorpartiet
0%
0 röster
Skanör Falsterbo Kyrkans Väl
0,20%
1 röster
Sverigedemokraterna
29,74%
146 röster
kyrkan Ung i Kyrkan
0%
0 röster
kyrkan Vänstern i Svenska Kyrkan
0,81%
4 röster
ÖPPEN KYRKA -- en kyrka för alla
0,61%
3 röster
Jag är en soffliggare
6,52%
32 röster
Jag är inte medlem i Trossamfundet Svenska kyrkan
22,20%
109 röster
Jag är inte 16 år gammal, så jag är inte röstberättigad
1,22%
6 röster
Jag bojkottar valet
16,29%
80 röster
Jag kommer att rösta, men inte på nationell nivå
0,20%
1 röster
?????
5,50%
27 röster
2009-09-20, 18:41
Medlem
Var 4 personer + jag som röstade samtidigt i en ghettoförort till Stockholm.

Alla 4 (och jag såklart) slet åt oss SD-valsedlar. Det ser lovande ut här åtminstone
Citera
2009-09-20, 18:42
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virek
Hoppas SD får 10-15% av rösterna! Den kommande veckan med morgonsoffor med en ledsen Mona Sahlin kommer vara underhållande
I förra kyrkovalet fick SD 4 mandat av 251 så det var ju under 2% enligt länken ovan från kyrkvalet

Ett valresultat över 4% är ju nåt som verkligen skulle få Måna att gråta i TV soffan nästa vecka.
Jag vll gärna se henne gråta men vi får nog vara realister trots allt. Mitt tips högst 3%...Nån annan?
Citera
2009-09-20, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rektangel
I förra kyrkovalet fick SD 4 mandat av 251 så det var ju under 2%.

Ett valresultat över 4% är ju nåt som verkligen skulle få Måna att gråta i TV soffan nästa vecka. Jag vll gärna se henne gråta men vi får nog vara realister trots allt. Mitt tips högst 3%...Nån annan?
5,5% tippar jag.

Men hoppas på 10% som en riktig skräll
Citera
2009-09-20, 18:44
Medlem
SummaSummarums avatar
Min röst gick till SD. Nu väntar jag spänt på resultaten. Skulle kunna tänka mig att vissa som inte bryr sig så mycket om kyrkovalet ändå röstar som en markering och vågar därför rösta på SD (trots smutskastningen). Det kan båda gott.
Citera
2009-09-20, 18:44
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen1897
5,5% tippar jag.

Men hoppas på 10% som en riktig skräll

Gärna för mej..men
Citera
2009-09-20, 18:45
Medlem
Xujks avatar
Citat:
I förra kyrkovalet fick SD 4 mandat av 251 så det var ju under 2%.

Ett valresultat över 4% är ju nåt som verkligen skulle få Måna att gråta i TV soffan nästa vecka. Jag vll gärna se henne gråta men vi får nog vara realister trots allt. Mitt tips högst 3%...Nån annan?

Får de inte över 4% blir jag jävla förvånad. Allt under måste ses som misslyckande. Men tänk på att de fördubblades förra valet och fick ca 11 000 röster. om man då tänker på att de kanske 500-1000(?) uttalade Sdarna här, förhoppningsvis går och röstar så ser det lite ljusare ut.
Citera
2009-09-20, 18:46
Medlem
Citat:
Gärna för mej..men
Lågt valdeltagande, enbart omkring 10%. SD-are arga och mer röstbenägna än genomsnittet av folket vad det än gäller = 5,5%, är det orimligt? Jag tror det kan bli rätt högt
Citera
2009-09-20, 18:46
Medlem
Vireks avatar
Citat:
I förra kyrkovalet fick SD 4 mandat av 251 så det var ju under 2% enligt länken ovan från kyrkvalet

Ett valresultat över 4% är ju nåt som verkligen skulle få Måna att gråta i TV soffan nästa vecka.
Jag vll gärna se henne gråta men vi får nog vara realister trots allt. Mitt tips högst 3%...Nån annan?

Ok, visste inte tidigare resultat så jag drog till med något. Men en fördubbling i röster från förra gången borde ju få Mona Sahlin och hennes anhang att börja krisplanera! Jag gissar på att Debatt i SVT kommer handla om SD om de kommer över 5% denna vecka.
Citera
2009-09-20, 18:47
Medlem
Neonights avatar
Tänkt vilken stor makt SD kommer få!!! Makt över samhället!!

... NOT!

Vilken jäkla icke-makt SD får om de vinner egentligen
Citera
2009-09-20, 18:47
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virek
Hoppas SD får 10-15% av rösterna! Den kommande veckan med morgonsoffor med en ledsen Mona Sahlin kommer vara underhållande
Jo de kommer då hävda att folk tycker "fel" och att något måste göras åt dessa högerextrema, nazistiska och rasistiska tendenserna som börjat träda fram i europa "utan anledning". Det är vad de kommer se som felet, inte att det är en signal om att folk tycker invandringen och islamifieringen är på tok åt helvete.
Citera
2009-09-20, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neonight
Tänkt vilken stor makt SD kommer få!!! Makt över samhället!!

... NOT!

Vilken jäkla icke-makt SD får om de vinner egentligen
Du visar ju hur okunnig du är. Det här är politiskt arbete. SD är färska i det här sammanhanget. Att kraftigt öka sítt antal platser här och att komma in i riksdagen är delmål för att bli ännu större. Det bör vem som helst fatta, men inte du.

Om SD vinner? Ingen tror vad jag vet att SD kommer vinna någonting. Här handlar det inte heller om någon spärr eller att vinna. Man ska ta så många platser som möjligt i kyrkomötet. 1,1% förra gången gav SD 4 platser.
Senast redigerad av Bajen1897 2009-09-20 kl. 18:52.
Citera
2009-09-20, 18:50
Medlem
Neonights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen1897
Du visar ju hur okunnig du är. Det här är politiskt arbete. SD är färska i det här sammanhanget. Att kraftigt öka sina platser och att komma in i riksdagen är delmål för att bli ännu större. Det bör vem som helst fatta, men inte du.

Klart jag fattar att SD inte bryr sig om kyrkan egentligen Sluta leka lång nu Mange!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in