Resultat: På vilken nomineringsgrupp i Trossamfundet Svenska kyrkan på nationell nivå kommer du
Arbetarepartiet - Socialdemokraterna
3,26%
16 röster
Camelotpartiet
0%
0 röster
Centerpartiet
0,20%
1 röster
Elävä seurakunta -- Levande församling
0,20%
1 röster
FRIMODIG KYRKA
6,72%
33 röster
Folkpartister i Svenska kyrkan
1,02%
5 röster
GABRIEL
0,20%
1 röster
Kristdemokrater i Svenska kyrkan
0,61%
3 röster
Kyrklig samverkan i Visby stift
0%
0 röster
Miljöpartister i Svenska kyrkan
1,02%
5 röster
Moderata Samlingspartiet
1,22%
6 röster
Partipolitiskt obundna i Svenska kyrkan
2,24%
11 röster
Personvalslistan Kyrkligt(KyS)Samarbete
0%
0 röster
SPI Seniorpartiet
0%
0 röster
Skanör Falsterbo Kyrkans Väl
0,20%
1 röster
Sverigedemokraterna
29,74%
146 röster
kyrkan Ung i Kyrkan
0%
0 röster
kyrkan Vänstern i Svenska Kyrkan
0,81%
4 röster
ÖPPEN KYRKA -- en kyrka för alla
0,61%
3 röster
Jag är en soffliggare
6,52%
32 röster
Jag är inte medlem i Trossamfundet Svenska kyrkan
22,20%
109 röster
Jag är inte 16 år gammal, så jag är inte röstberättigad
1,22%
6 röster
Jag bojkottar valet
16,29%
80 röster
Jag kommer att rösta, men inte på nationell nivå
0,20%
1 röster
?????
5,50%
27 röster
2009-09-19, 16:57
Medlem
CJFs avatar
Tyvärr är inte jag medlem i Svenska kyrkan, så jag kan inte rösta. Men min flickvän är och kommer givetvis lägga sin röst på SD. Både jag och hon har skickat sms och ringt runt till folk med uppmaningen att rösta imorgon.
Citera
2009-09-19, 16:59
Medlem
bombaccis avatar
själv har jag inte ens fått hem något röstkort.

Men tycker svK stinker rätt så rejält så där hoppas jag att det går bra för SD, heja heja
Citera
2009-09-19, 17:06
Medlem
TengilKatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci

Men tycker svK stinker rätt så rejält så där hoppas jag att det går bra för SD, heja heja

Du kanske är för ung? Man måste vara 16 för att rösta.

Tror inte kyrkogubbarna och kyrkotanterna kommer räkna SD:s röster ändå. Fattar inte att kyrkovalet fått sådana enorma proportioner i media. Ett enskilt samfund som inte alla är med i.
Citera
2009-09-19, 17:10
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TengilKato

Tror inte kyrkogubbarna och kyrkotanterna kommer räkna SD:s röster ändå. Fattar inte att kyrkovalet fått sådana enorma proportioner i media. Ett enskilt samfund som inte alla är med i.

Jag är över 16

jag pluggade till präst i svk ett tag och gjorde praktik innan jag kom in på en av mina "drömutbildningar" , undra om det kan ha "råkat" påverka att min röstsedel försvann. Skulle egentligen kunnat ha ringt och begärt att få mitt röstkort hemskickat till mig, men så viktigt är det inte för det här musse pigg valet. Fast i oktober knalar jag ned till Svk och begär uträde från satanistkyrkan.
Citera
2009-09-19, 17:15
Medlem
Kapt3n Rövskäggs avatar
1. Ja, röstar alltid på sverigedemokraterna för jag tycker att deras åsikter stämmer bäst in på mina egna.

2. Vet ej, hoppas det går bra
Citera
2009-09-19, 17:19
Medlem
at3ists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L0daren
Många som röstar är sådana som är födda in i Svenska kyrkan och helt enkelt inte orkat gå ut. Att de känner att de får ut något av det genom att rösta in kandidater de anser gör en skillnad är helt i sin ordning.

Dessutom var jämförelsen med nazism bara onödig.

Det är ju sååååå jobbigt att gå ur.

Nej jämförelsen var inte onödig, den visade hyckleriet.

Citat:

SD vill stärka Svenska kyrkan.
Citera
2009-09-19, 17:21
Medlem
Amors avatar
Citat:
Jag är över 16

jag pluggade till präst i svk ett tag och gjorde praktik innan jag kom in på en av mina "drömutbildningar" , undra om det kan ha "råkat" påverka att min röstsedel försvann. Skulle egentligen kunnat ha ringt och begärt att få mitt röstkort hemskickat till mig, men så viktigt är det inte för det här musse pigg valet. Fast i oktober knalar jag ned till Svk och begär uträde från satanistkyrkan.
snacka om bevis för hur nedvärderat prästyrket har blivit idag. Du pluggade alltså det som ett reservalternativ. Inte för att du hade fått en kallelse från Gud.

Finns Gud i huvudtaget kvar i Svenska kyrkan?
Citera
2009-09-19, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmy Windeskog
Tvärtom, det visar ju bara att kyrkan har en parlamentarisk organisation, det har inget med staten att göra.

En parlamentarisk organisation för vilka då? Jo, för våra politiker, som kan vara allt ifrån ateister till religösa fundementalister. Dessa politiker representerar våra statsbärande partier i riksdagen.
Citera
2009-09-19, 17:26
Medlem
Tobiaslindgrens avatar
Citat:

De har gjort det tidigare valår i alla fall. Svenska kyrkan är (tyvärr) inte vilken organisation som helst.
Citera
2009-09-19, 17:30
Medlem
Tobiaslindgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av at3ist
Har som icke religiös lämnat kyrkan så jag kan inte rösta på något, hade inte tänkt göra det heller om jag varit medlem. Tycker det är konstigt att så många är medlemmar i kyrkan medans dom inte är troende. Som om jag skulle vara med i någon nazistisk organisation utan att vara nazist.

"Ska du rösta i kyrkovalet?"

"SD är ju med så då måste jag ju ge dom mitt stöd"

"Så du är medlem i Svenska kyrkan, är du religiös då?"

"Nej......... men man kan ju rösta på SD!"

Man betalar ju ändå som icke-medlem skattemedel till Svenska kyrkan så då kan man ju av taktiska skäl rösta på sd i kyrkovalet om man vill påskynda processen varvid staten och kyrkan separeras.
Citera
2009-09-19, 17:30
Medlem
TengilKatos avatar
Citat:
Jag är över 16

Satanister tror jag inte dom är, dock är dom inte kristna heller. Det är alldeles för mycket flum in Svenska Kyrkan. En kristen kan ju knappast känna sig hemma där längre.
Citera
2009-09-19, 17:31
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Satanister tror jag inte dom är, dock är dom inte kristna heller. Det är alldeles för mycket flum in Svenska Kyrkan. En kristen kan ju knappast känna sig hemma där längre.

Det kan de tacka KG Hammar för. Mysfarbrorn nummer ett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in