Resultat: På vilken nomineringsgrupp i Trossamfundet Svenska kyrkan på nationell nivå kommer du
Arbetarepartiet - Socialdemokraterna
3,26%
16 röster
Camelotpartiet
0%
0 röster
Centerpartiet
0,20%
1 röster
Elävä seurakunta -- Levande församling
0,20%
1 röster
FRIMODIG KYRKA
6,72%
33 röster
Folkpartister i Svenska kyrkan
1,02%
5 röster
GABRIEL
0,20%
1 röster
Kristdemokrater i Svenska kyrkan
0,61%
3 röster
Kyrklig samverkan i Visby stift
0%
0 röster
Miljöpartister i Svenska kyrkan
1,02%
5 röster
Moderata Samlingspartiet
1,22%
6 röster
Partipolitiskt obundna i Svenska kyrkan
2,24%
11 röster
Personvalslistan Kyrkligt(KyS)Samarbete
0%
0 röster
SPI Seniorpartiet
0%
0 röster
Skanör Falsterbo Kyrkans Väl
0,20%
1 röster
Sverigedemokraterna
29,74%
146 röster
kyrkan Ung i Kyrkan
0%
0 röster
kyrkan Vänstern i Svenska Kyrkan
0,81%
4 röster
ÖPPEN KYRKA -- en kyrka för alla
0,61%
3 röster
Jag är en soffliggare
6,52%
32 röster
Jag är inte medlem i Trossamfundet Svenska kyrkan
22,20%
109 röster
Jag är inte 16 år gammal, så jag är inte röstberättigad
1,22%
6 röster
Jag bojkottar valet
16,29%
80 röster
Jag kommer att rösta, men inte på nationell nivå
0,20%
1 röster
?????
5,50%
27 röster
2009-09-20, 12:15
Medlem
Stockholmsnatts avatar
Jag hade faktiskt inte tänkt rösta idag, men gjorde det pgr av alla negativa skriverier och försök till smutskastning.
reverse psychology
Citera
2009-09-20, 12:19
Medlem
Nu har man röstat. De hade kommit ett fyrtiotal väljare mellan 8 och 11 sade man mig. Pja.

Här hade inte SD några representanter i församlingen. Bara riks och stift.

Man fick jordgubbskola. Med det lilarosa papperet. Är inte det lite bögigt?
Citera
2009-09-20, 12:29
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Jag gick ur svenska kyrkan så fort jag kunde (eller nåja, lite lat var jag, det dröjde tills jag var 20) och tycker fortfarande det är helt absurt att jag automatiskt blev medlem när jag föddes. Vilka jävla sektfasoner. Jag är varken döpt, konfirmerad eller kristen och kommer högst troligen aldrig bli något utav det.

Religion är ett sanslöst, tragiskt trams utan dess like, där man bildar sig en världsuppfattning på sjuka falsarier som vilken människa som helst med ett uns kvar av kritisk förmåga- och förhållningssätt skulle ställa enorma frågetecken kring. Och sedan har de mage att hävda att de minsann har rätt, eller att man inte har rätt att ifrågasätta? Stackare som blivit hjärntvättade som barn, då man inte har förmågan att skilja på rätt/ fel och sant/ falskt. Tragiskt. Visst, tro på vilket sjukt trams du vill, men håll käften om det om du inte tror du kommer bli ifrågasatt. Jag sitter hellre och lyssnar på dagis från visdomen som kommer från 4-åringar än lyssnar på religiöst troende och deras vanföreställningar. Fyraåringarna vet åminstone om att de bara hittar på, medan de religiösa inte gör det. Åtminstone ska jag ha betalt för att lyssna till religiöst dravel i form av ledsagarlön/ vårdarlön.

Religion är en hjärndöd sekt som säger sig veta allt och ifrågasätter inget till ytterst lite, men vet lika lite som någon annan, ett sanslöst fenomen världen klarar sig utan, som genom historien gjort ohyggliga skador och stagnerat utvecklingen enormt. Lägg religion under grenen filosofi, stäng ner skiten, bevara kyrkorna och kulturbevara dom åt japaner i bussar med 14 kameror.

Religionens ursprungliga syfte, att bringa mening och förklaring åt fenomen man inte har en jäkla aning om och att kunna bringa kontroll åt samhällen där kontroll var svårt att få, har spelat ut sin roll för längesedan. Idag har vi forskning, vetenskap och samhällssystem. Vi har fortfarande jäkligt lite aning om saker och ting, men vi ljuger åtminstone inte om det och hävdar att vi gör det. Vet man inte hur något fungerar, så ska man åtminstone inte hitta på världens soppa och framställa det som världens enda sanning, det är ett som är säkert.

Idag vet vi att Tor inte smäller med hammaren då det är åska, eller att Jesus med allra största sannolikhet INTE var guds son, eller att jorden skapades på 7 dagar och är otroligt ung (jag vill inte ens lägga på minnet den löjeväckande siffran som kristna hävdar).

Det är snart 2010 och en betydande del av befolkningen är fortfarande i masspykos och tror på en gubbe uppe i himlen med skägg i olika variationer. Människosläktet är apor 2.0, inte så mkt mer än så. Fast visstja, evolutionen är ju totalt falsk enligt kristendomen, vi (männen) blev ju skapade av gubben i himlen och kvinnan av ett revben. Sedan chillade vi i ett paradis, snackade med en talande orm och käkade äpple. Any more bedtime stories to share?

Frågan? Jajustja. Nej, jag har-, ska- och kommer aldrig rösta i ett goddamn kyrkoval, jag skulle aldrig förlåta mig själv för att stödja något så absurt som religion tror på. Kanske om The Church of the Flying Spagetti Monster ska ha religiöst val i Sverige att jag går och röstar. Då kanske jag t.o.m. kan bli "religiös". Kanske t.o.m. spagettipräst.
http://en.wikipedia.org/wiki/Flying_Spaghetti_Monster
Senast redigerad av Ubbe Cykelkedja 2009-09-20 kl. 12:53.
Citera
2009-09-20, 12:41
Medlem
Rektangels avatar
Jag cyklade ner till vallokalen och röstade nyss.

En kö för de födda 1952 och tidigare och för resten.
Min kö gick fort men hade jag stått i gamlingarnas kö hade jag varit kvar där ännu.
Det är första gången jag röstar i ett kyrkoval dock och jag har ännu aldrig skolkat från nåt riksdagsval eller folkomröstning .
Citera
2009-09-20, 12:43
Medlem
pontanis avatar
sådär ja, nu har man röstat =)
Citera
2009-09-20, 12:44
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aspera
Rösta inte på detta smygrasistiska parti. Vad fan har dem för intresse av kyrkopolitik förutom att skapa en plattform inför valet nästa år.

Japp...rösta inte på det här skitpartiet. Rösten är bortkastad på
ett luffare som bara har en enda fråga på sin agenda.

Citat:
Ursprungligen postat av Jimmy Windeskog
Jo, flera misstag har gjorts vilket eventuellt kan leda till tomma stolar i Kyrkomötet. Man var inte helt inlästa på regelverket.

Det är jävligt mycket annat man inte heller är inläst på..
Citera
2009-09-20, 12:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Japp...rösta inte på det här skitpartiet. Rösten är bortkastad på
ett luffare som bara har en enda fråga på sin agenda.

Det är jävligt mycket annat man inte heller är inläst på..

Säger du att detta är skit?
http://www.fadernaskyrka.se/kyrkopolitik.php?action=fullnews&id=87

(läs allt först)
Citera
2009-09-20, 12:53
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persson121
Säger du att detta är skit?
http://www.fadernaskyrka.se/kyrkopolitik.php?action=fullnews&id=87

(läs allt först)

Det är skit som förpackats snyggt på hemsidan men det lurar ju bara idioter och sådana finns det ju tyvärr många av.

Du kanske skulle ta och känna av smaken....men å andra sidan kan ju
skit tycka att skit smakar gott.....
Citera
2009-09-20, 13:05
Medlem
manskrafts avatar
Hade planerat att gå ner och rösta på Öppen Kyrka idag, men nu ligger jag här bakfull som en örn och orkar nog inte dra mig ut från min lya förrän imorgon.
Citera
2009-09-20, 13:09
Medlem
Hur får man reda på hur det gick? Kollade in tv.nu och det verkade inte vara någon valvaka
Citera
2009-09-20, 13:11
Medlem
CJFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Det är skit som förpackats snyggt på hemsidan men det lurar ju bara idioter och sådana finns det ju tyvärr många av.

Du kanske skulle ta och känna av smaken....men å andra sidan kan ju
skit tycka att skit smakar gott.....

Det känns säkert skönt för din del att gå med vetskapen om att Sverigedemokraterna bara växer och växer, och trots dina desperata utspel så gör det ingen skillnad.

Både du och hela etablissemanget känner sig maktlösa, därav dessa utspel. Och normalt folk bara myser =)
Citera
2009-09-20, 13:11
Medlem
Phalluss avatar
Jag genomgår hellre en ändtarmsundersökning av en man med kalla händer i direktsänd TV än att rösta i kyrkovalet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in