Resultat: På vilken nomineringsgrupp i Trossamfundet Svenska kyrkan på nationell nivå kommer du
Arbetarepartiet - Socialdemokraterna
3,26%
16 röster
Camelotpartiet
0%
0 röster
Centerpartiet
0,20%
1 röster
Elävä seurakunta -- Levande församling
0,20%
1 röster
FRIMODIG KYRKA
6,72%
33 röster
Folkpartister i Svenska kyrkan
1,02%
5 röster
GABRIEL
0,20%
1 röster
Kristdemokrater i Svenska kyrkan
0,61%
3 röster
Kyrklig samverkan i Visby stift
0%
0 röster
Miljöpartister i Svenska kyrkan
1,02%
5 röster
Moderata Samlingspartiet
1,22%
6 röster
Partipolitiskt obundna i Svenska kyrkan
2,24%
11 röster
Personvalslistan Kyrkligt(KyS)Samarbete
0%
0 röster
SPI Seniorpartiet
0%
0 röster
Skanör Falsterbo Kyrkans Väl
0,20%
1 röster
Sverigedemokraterna
29,74%
146 röster
kyrkan Ung i Kyrkan
0%
0 röster
kyrkan Vänstern i Svenska Kyrkan
0,81%
4 röster
ÖPPEN KYRKA -- en kyrka för alla
0,61%
3 röster
Jag är en soffliggare
6,52%
32 röster
Jag är inte medlem i Trossamfundet Svenska kyrkan
22,20%
109 röster
Jag är inte 16 år gammal, så jag är inte röstberättigad
1,22%
6 röster
Jag bojkottar valet
16,29%
80 röster
Jag kommer att rösta, men inte på nationell nivå
0,20%
1 röster
?????
5,50%
27 röster
2009-09-20, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrallanP12
Hur får man reda på hur det gick? Kollade in tv.nu och det verkade inte vara någon valvaka
Finns bara på nätet, kolla Svenska Kyrkan. Efter kl 20 00 ska det komma prognoser säger man.

Går nog ganska snabbt att räkna, om det var fytio röstande i min lokal kl 11 kan det väl högst handla om några hundra allt som allt....
Citera
2009-09-20, 13:41
Medlem
Precis! Rösta på SD

Kolla in dagens aftonhoran och se vilka som är odemokratiska. Det är den snusktidningen som utelämnar ALL annan valrapportering för att förfölja och trakassera Sverigedemokrater.

Visa att ni inte stödjer detta genom att rösta på Sveriges enda demokratiska parti - Sverigedemokraterna.

Protestera mot dagens samhälle, den förfallna kyrkan och mot etablissemangsmedia som inte tillåter det fria ordet och rätten till ett eget val utan yttre påverkan.
Citera
2009-09-20, 13:43
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CJF
Det känns säkert skönt för din del att gå med vetskapen om att Sverigedemokraterna bara växer och växer, och trots dina desperata utspel så gör det ingen skillnad.

Både du och hela etablissemanget känner sig maktlösa, därav dessa utspel. Och normalt folk bara myser =)

Du är så dum....maktlös är något som SD kommer att få känna på och inte tvärtom.

Det är SD och deras anhängare som är desperata och mer desperat kommer
man att bli.
Citera
2009-09-20, 14:02
Medlem
Lantbruks avatar
En bra anledning att rösta på SD är att...

http://www.dn.se/livsstil/trend/ar-2030-far-alla-vara-svenskar-1.955836

...reta gallfeber på ASET Kurdo Baksi.

Mvh
Citera
2009-09-20, 15:29
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
En bra anledning att rösta på SD är att...

http://www.dn.se/livsstil/trend/ar-2030-far-alla-vara-svenskar-1.955836

...reta gallfeber på ASET Kurdo Baksi.

Mvh
Vilket crap. Det är bara lättlurade brudar som går på det där. De lovar guld och gröna skogar: kvinna som statminister, våldtäkter skall vara obefintliga, kvinnorna skall äga hälften av allt osv. Allt är riktat till kvinnor, för att dölja vad islam egentligen står för och för att framstå som "goda". Jag har märkt även här på flashback att kvinnorna generellt är mer positiva till invandringen och blint tror på vad PK media framställer. Det verkar vara en taktik att försöka vinna över kvinnorna med känsloargument och vädja till deras omhändertagande sidor. Målet är att få dem som är negativt inställda till islam att känna sig elaka. Jävla nötter.
Senast redigerad av SummaSummarum 2009-09-20 kl. 15:37.
Citera
2009-09-20, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrallanP12
Hur får man reda på hur det gick? Kollade in tv.nu och det verkade inte vara någon valvaka
Gå in på www.svenskakyrkan.se/kyrkoval och kolla senare. Tror det stod så i mitt kuvert med röstkortet i.

Man får dock vänta lite, vet inte hur lång tid det tar att räkna rösterna. Man får väl gå in och kolla lite då och då.
Citera
2009-09-20, 16:15
Medlem
jontäs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phallus
Jag genomgår hellre en ändtarmsundersökning av en man med kalla händer i direktsänd TV än att rösta i kyrkovalet!
vadårå? demokrati behövs.
Citera
2009-09-20, 16:25
Medlem
Rektangels avatar
Jaha...Då har man cyklat ner och röstat.

En lång kö med gamlingar men vi "ungdomar" födda 1952 och senare hade en gräddfil så det gick fort.
Anledningen till att jag för första gången röstade i ett kyrkoval var att jag blev förbannad när jag läste aftonbladet och expos artiklar här idag.
Citera
2009-09-20, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirrik
Gå in på www.svenskakyrkan.se/kyrkoval och kolla senare. Tror det stod så i mitt kuvert med röstkortet i.

Man får dock vänta lite, vet inte hur lång tid det tar att räkna rösterna. Man får väl gå in och kolla lite då och då.
Direktlänk
Citat:
http://kyrkoval.svenskakyrkan.se/valresultat2009/Resultat/Kyrkomote.aspx
Citera
2009-09-20, 16:31
Medlem
Rektangels avatar
De lär väl inte räkna rösterna innan vallokalerna stänger kl 20..?
Citera
2009-09-20, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manskraft
Hade planerat att gå ner och rösta på Öppen Kyrka idag, men nu ligger jag här bakfull som en örn och orkar nog inte dra mig ut från min lya förrän imorgon.

Det är vid sådana här tillfällen som man ska bita i det sura äpplet och göra sin plikt. Så slipper man att ångra sig i efterhand.
Citera
2009-09-20, 16:43
Medlem
SSHs avatar
Jag har precis varit och röstat på Sverigedemokraterna. Tyvärr hade de inte någon kandidat i min församling. I församlingsvalet röstade jag på det minst dåliga av kandidaterna, POSK(även Socialdemokraterna och Öppen Kyrka ställde upp).

Jag har egentligen inget intresse för kyrkopolitik och håller med frimodig kyrka i mycket, det bör inte finnas politiska partier inom kyrkan. Anledningen till att jag ändå röstade på Sverigedemokraterna är att jag ser kyrkovalet som en språngbräda mot riksdagen.

Igår var jag på en släktmiddag med runt tio vuxna personer närvarande. Det stundande kyrkovalet kom på tal. De flesta hade varken intresse eller ork för att sätta sig in i det. Det var dock en sak som alla var starkt överens om, om man skulle gå och rösta skulle man göra det för att hålla Sverigedemokraterna ute. Jag satt mest tyst och lyssnade på vansinnet. Det roliga är att det troligen bara är jag och möjligtvis två till av de närvarande som kommer att gå och rösta. Trots de samlade var väldigt politisk korrekta kommer Sverigedemokraterna få minst 33% av gruppens röster p.g.a av mitt engagemang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in