Resultat: På vilken nomineringsgrupp i Trossamfundet Svenska kyrkan på nationell nivå kommer du
Arbetarepartiet - Socialdemokraterna
3,26%
16 röster
Camelotpartiet
0%
0 röster
Centerpartiet
0,20%
1 röster
Elävä seurakunta -- Levande församling
0,20%
1 röster
FRIMODIG KYRKA
6,72%
33 röster
Folkpartister i Svenska kyrkan
1,02%
5 röster
GABRIEL
0,20%
1 röster
Kristdemokrater i Svenska kyrkan
0,61%
3 röster
Kyrklig samverkan i Visby stift
0%
0 röster
Miljöpartister i Svenska kyrkan
1,02%
5 röster
Moderata Samlingspartiet
1,22%
6 röster
Partipolitiskt obundna i Svenska kyrkan
2,24%
11 röster
Personvalslistan Kyrkligt(KyS)Samarbete
0%
0 röster
SPI Seniorpartiet
0%
0 röster
Skanör Falsterbo Kyrkans Väl
0,20%
1 röster
Sverigedemokraterna
29,74%
146 röster
kyrkan Ung i Kyrkan
0%
0 röster
kyrkan Vänstern i Svenska Kyrkan
0,81%
4 röster
ÖPPEN KYRKA -- en kyrka för alla
0,61%
3 röster
Jag är en soffliggare
6,52%
32 röster
Jag är inte medlem i Trossamfundet Svenska kyrkan
22,20%
109 röster
Jag är inte 16 år gammal, så jag är inte röstberättigad
1,22%
6 röster
Jag bojkottar valet
16,29%
80 röster
Jag kommer att rösta, men inte på nationell nivå
0,20%
1 röster
?????
5,50%
27 röster
2009-09-19, 12:28
Medlem
Gyllenborsts avatar
Jag kommer absolut att rösta på SD imorgon. Svenska kyrkan har utvecklats från att vara ett folkligt kulturbärande institut till att inhysa kommunister och mångkultur-kramare. Det är en stor skandal att kyrkan tillåts gömma illegala invandrare, och även brottsligt.

Jag tror och hoppas att vi kommer över den magiska 4%-spärren, och det är ingen omöjlighet om vi verkligen satsar, då rösten är 4-5 gånger mer värd i detta val.

Rösta på SD imorgon - Återskapa Fädernas Kyrka!
Citera
2009-09-19, 13:46
Medlem
Hade Sd missat nån teknikalitet med nomineringsförfarandet? Fick för mig att man bara kan rösta på Sd i kyrkomötet( "riksdagen") men inte de andra lokala? I vissa orter?

Jag gillar val! Man får se nya intressanta vallokaler - Stillhetens kapell?
Citera
2009-09-19, 13:53
Medlem
M Nordströms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg Baleout
Hade Sd missat nån teknikalitet med nomineringsförfarandet? Fick för mig att man bara kan rösta på Sd i kyrkomötet( "riksdagen") men inte de andra lokala? I vissa orter?

Dom röstsedlarna som skickades ut i mitt område så finns det även en valsedel till Stiftfullmäktige.
Senast redigerad av M Nordström 2009-09-19 kl. 14:26.
Citera
2009-09-19, 13:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg Baleout

Jo, flera misstag har gjorts vilket eventuellt kan leda till tomma stolar i Kyrkomötet. Man var inte helt inlästa på regelverket.
Citera
2009-09-19, 13:56
Medlem
Tratts avatar
Osäker men kunde man rösta på dem i Örebro län?, de fanns inte med i Nerikes Allehanda för ett par dagar sen och hörde något om att de lämnade in sin ansökan försent?
Citera
2009-09-19, 13:57
Medlem
gunseng2s avatar
Jag är lojal till ett annat parti, men jag tror faktiskt jag lägger min röst på SD nu i kyrkovalet ändå. Om inte annat för att jag är emot att politiska partier på något sätt ska vara inblandade i kyrkan, eller att kyrkan ska vara inblandade i statliga eller partipolitiska angelägenheter.

Hoppas alla I&Iare blir glada
Citera
2009-09-19, 13:58
Medlem
Amors avatar
Trots att Sverigedemokraterna träffar rätt i många kyrkofrågor kommer jag rösta på Frimodig kyrka, en markering för en avpolitiserad kyrka.

Hoppas att Frimodig kyrka, Kristdemokraterna och Sverigedemokraterna får så många röster som möjligt. De enda tre partier som respektera kyrkans rätt att styra sig själva utan beblanda sig med den aktuella politiska debatten
Citera
2009-09-19, 14:45
Medlem
Robocraps avatar
Blir ingen röst här...

Går nog ur kyrkan i höst...
Citera
2009-09-19, 15:05
Medlem
jamesbondes avatar
Anser mig vara politiskt intresserad men kyrkovalet är ju inget som lockar precis. Trots detta skall jag släpa mig till vallokalen i morgon - mycket tack vare Jan Helin på aftonbladet och lägga min röst på Sd. Det enda partiet som motsätter sig etnisk rensning av den egna befolkningen.
Citera
2009-09-19, 15:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jamesbonde
Anser mig vara politiskt intresserad men kyrkovalet är ju inget som lockar precis. Trots detta skall jag släpa mig till vallokalen i morgon - mycket tack vare Jan Helin på aftonbladet och lägga min röst på Sd. Det enda partiet som motsätter sig etnisk rensning av den egna befolkningen.

Min energi just nu är denna artikel ur dagens Dalademokraten (http://www.dalademokraten.se/Templates/pages/news.aspx?id=87808&epslanguage=sv). SÅ löjligt av Expo, givetvis får han mitt kryss nu.

Citat:
”Jag var inte medlem”
SD-politiker anklagas för naziförflutet • Polisanmäler TV8

Sverigedemokraten Per-Erik Åkerström förnekar medlemsskap i nazistorganisation. Nu polishanmäler partiet tv 8.
FOTO: PRIVAT
2009-09-19 05:50
Enligt TV8-programmet Adaktusson har Sverigedemokraternas kandidat i kyrkovalet Per-Erik Åkerström, ett förflutet i nazistiska organisationen riksfronten.
- Jag beställde informationsmaterial när jag var 13 år, men var absolut inte medlem, säger Åkerström som nu ska polisanmäla TV8 för förtal.

TV8 har i två program den senaste veckan granskat sverigedemokraternas kandidater i kyrkovalet. Partiets ledning har tidigare sagt att ingen med ett nazistiskt förflutet ska få kandidera på partiets valsedlar.
Under veckan har Adaktusson pekat ut åtta valkandidater som på olika sätt haft ett nazistiskt förflutet.
En av dem är Per-Erik Åkerström från Borlänge som kandiderar till kyrkomötet på plats 45.

Fascistgrupp
Enligt programmet har Åkerström funnits i riksfrontens kontaktregister.
Riksfronten startades 1989 som Föreningen Sveriges framtid och leddes då av en tidigare ledare för Nordiska rikspartiet. Därefter omvandlades organisationen till riksfronten och profilerades sig med en fascistisk ideologi. Efter att växt snabbt i början på 1990-talet lades organisationen ner 1997.
Per-Erik Åkerström förnekar att han varit medlem i riksfronten.
- Jag var 13 år och gick i sjuan. Då beställde jag en tidning och informationsblad för att se vad det var. Men jag var inte medlem. Jag var faktiskt medlem i Sverigedemokraterna 1993. Sen lämnade jag dem och gick med i Ny demokrati, säger Åkerström, som i dag sitter på ett av sverigedemokraternas mandat i kommunfullmäktige i Borlänge.
Nu går han vidare med uppgifterna i Adaktusson.
- Vi ska polisanmäla TV8 för förtal, säger Åkerström.
PER EKLUND

Fast jag hade ju röstat SD och kryssat Per-Erik ändå, han var med redan då vi drog igång den första SDU-gruppen i Daslarna kring 93/94.
Citera
2009-09-19, 15:17
Medlem
gregorivalettis avatar
Åsa lindeborg står på sig i frågan om att det var rätt med en bojkott

http://www.aftonbladet.se/kultur/article5818466.ab
Citera
2009-09-19, 15:36
Medlem
jamesbondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gregorivaletti
Åsa lindeborg står på sig i frågan om att det var rätt med en bojkott

http://www.aftonbladet.se/kultur/article5818466.ab

Du kan inte tänka dig att kopiera texten och klistra in? Har som princip att INTE klicka på AB:s länkar.
Tack på förhand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in