Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-07-10, 04:56
  #1
Avstängd
saibots avatar
Att den svenska befolkning växer stadigt är ju bra, men kanske lite väl fort. Speciellt då drygt 1miljon "svenskar" endast är svensk medborgare med pass.
Varför inte ha folkomröstning vart 4:e år och låta befolkningen rösta om antalet invandrare som skall få komma hit och stanna varje år. Börja på antalet om 25st upp till 20 000st på valsedeln, så ska ni se att dom flesta röstar på det förstnämnda.
__________________
Senast redigerad av saibot 2009-07-10 kl. 04:59.
Citera
2009-07-10, 05:57
  #2
Medlem
Norpheuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saibot
Att den svenska befolkning växer stadigt är ju bra, men kanske lite väl fort. Speciellt då drygt 1miljon "svenskar" endast är svensk medborgare med pass.
Varför inte ha folkomröstning vart 4:e år och låta befolkningen rösta om antalet invandrare som skall få komma hit och stanna varje år. Börja på antalet om 25st upp till 20 000st på valsedeln, så ska ni se att dom flesta röstar på det förstnämnda.

Jag är rädd för att I det land vi lever I skulle att välja det förstnämnda göra dig till rasist, och du skulle sedan bli anfallen av ett gäng från AFA
Citera
2009-07-10, 08:19
  #3
Medlem
Flytande_argots avatar
Jag stödjer inte just den idén, men något jag och en kompis spånat kring är att typ 1-2% av den skatt man betalar in skulle vara öppen att lägga på det ändamål man själv anser vara viktigt.

Vill man lägga dessa procent på försvaret, sjukvården, skolan eller liknande så kryssar man i det på deklarationsblanketten. Kan väl inte påstå att det är så jättegenomtänkt så det finns säkert enorma hål i vår idé.

Men det vi tänkt oss är alltså att man får lägga till en summa snarare än att man får dra ifrån (t.ex. avstå 2% i skatt vad avser flyktingmottagning).
Citera
2009-07-10, 08:27
  #4
Medlem
Elak trollkarls avatar
Skulle man gå efter medelvärde eller majoritetsbeslut?
Citera
2009-07-10, 11:59
  #5
Medlem
Flyktingar kan ju hela Europa dela på. Och precis som du säger, att varje land ska få bestämma hur mycket invandrare de själva ska ta in
Citera
2009-07-10, 16:20
  #6
Medlem
Och om man tycker att vi redan tagit emot mer än vad vi klarar av?
Ska man då få rösta på hur många vi ska skicka tillbaka?
Citera
2009-07-10, 21:25
  #7
Medlem
sampalitos avatar
Vet ni vad representativ demokrati är? Ni röstar ju på ett parti som i sin tur bestämmer en siffra, så välj istället ett parti som väljer den siffra ni skulle ha valt.
Citera
2009-07-10, 21:28
  #8
Medlem
Felons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sampalito
Vet ni vad representativ demokrati är? Ni röstar ju på ett parti som i sin tur bestämmer en siffra, så välj istället ett parti som väljer den siffra ni skulle ha valt.


precis
Citera
2009-07-10, 21:38
  #9
Medlem
sajebiss avatar
Emottagandet av invandrare skall enbart styras av om det svenska samhället och den svenska industrin behöver dem. Halta, lytta, aidssjuka, icke arbetsföra osv. skall omedelbart stoppas vid gränsen och genast skickas tillbaka...
Citera
2009-07-10, 21:47
  #10
Medlem
samispandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sampalito
Vet ni vad representativ demokrati är? Ni röstar ju på ett parti som i sin tur bestämmer en siffra, så välj istället ett parti som väljer den siffra ni skulle ha valt.
Vilket parti ska jag då rösta på ifall jag vill ha ett lågt antal invandrare? Jag vill inte rösta på rasiststämplade, hatiska, onda och "odemokratiska" partier utanför riksdagen.
Citera
2009-07-10, 22:08
  #11
Medlem
CaptainNemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norpheus
Jag är rädd för att I det land vi lever I skulle att välja det förstnämnda göra dig till rasist, och du skulle sedan bli anfallen av ett gäng från AFA
AFA vill ju bara kväsa din åsikt till fördel för AFA's ledares åsikt. I praktiken är AFA precis som Hitlers nazism, men våra politiker tycker ju om AFA eftersom dessa våldsbenägna individer riktar sina aktioner emot alla som har annan åsikt än AFAs ledares godkända åsikt.

Den dag AFAs ledare blir attackerad av ett gäng svartingar så kommer AFA att byta skepnad!
Citera
2009-07-10, 22:18
  #12
Medlem
Dr.Gurkas avatar
Man röstade om invandrare i Schweiz. Senast om arbetskraftsinvandring där de ville ha kvar den.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback