Citat:
Ursprungligen postat av Nalin_Pekgul
Man kan antingen gör en naiv och godtrogen gissning eller så kan man använda det sunda förnuftet och titta på hur den somaliska gruppen i sin helhet uppvisar när det kommer till sysselsättning i statistiken. Med absolut största sannolikhet kommer denna familj under dess hela existens bli ett tungt ekonomiskt släp för svenska skattebetalare. Om den saken råda intet tvivel!
Sunt förnuft motsäger sådant användande av statistik tyvärr. Du brukar inte göra sådana rookiemisstag. Klart är dock att det är helt avgörande hur väl fadern lyckas för huruvida barnen kommer göra det eller ej.
Citat:
95% av de som får PUT flyr inte från någonting otryggt. Med största sannolikhet rör det sig om ekonomiska migranter(parasiter) och inte flyktingar. Sedan måste man alltid värdera allt i pengar för att den ekonomiska verkligheten kan ingen fly ifrån. Vi har idag brister i äldrevården där äldre svenskar vanvårdas för att mörka parasiter från somalia skall få en bättre tillvaro. Lägg därtill den bostadsbrist som dessa orsakar för svenskar som vill flytta hemifrån samt den brutala brottslighet deras barn utsätter svenskar för.
beror väl på hur man definierar otryggt. sen utgör såklart anhöriginvandringen en stor del och den är ju inte en "otrygghetsutvandring" först och främst (även om landet som sådant kan vara det). dock aningen irrelevant för tråden då det är svårt att se somalia som särskilt tryggt, särskilt för en som hjälpt amerikansk trupp.
Citat:
Med alla dessa faktorer inberäknade så är viljan att de skall må bra och känna sig "trygga" så gott som bortblåst.
Varje gång mörkingen producerar ännu mörkerunge så beläggs svenska skattebetalare med än mer last och tvekar med att skaffa egna vita barn. På sikt så blir det färre och färre svenskar och fler och fler somalier. En ohållbar utveckling.
börja arbeta för minskad diskriminering etc så kommer nog fler också in på arbetsmarknaden. att människor primärt tvekar att skaffa barn pga skattetrycket har jag svårt att förstå vart du trollat fram ur för hatt förövrigt.
Citat:
Ursprungligen postat av juanteres
Fyfan.. Helt jävla sjukt!
Det första jag tänker på är mina framtida barn. Vad skall hända med dem? Våran generation kommer klara oss galant, och det är inte säkert att det är "kört" om 50 år heller här i Sverige. Men det kommer vara smockfullt med blattar och svartingar överallt. Jag vill inte att mina barn ska få växa upp i ett sånt samhälle, speciellt inte om jag får en dotter.
Hoppas det blir raskrig. Helt allvarligt. Vi skulle behöva köra ned svartingarna 100 år bakåt i tiden, snart går det ju för långt. Vi har ju sett hur det går om man låter dom springa runt fria.
asien ökar mest och kommer stå för den största ökningen närmaste 50 åren. du gillar väl asiater! gläd dig! europa är den enda kontinent som förväntas minska sin befolkning till 2050. wicked shit.
(afrika förväntas dubbla sin befolkning, asien har en faktor på 2.5 eller så)