2011-08-18, 09:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av djuggler
Jag bor i en etta och nu vill jag flytta ihop med min flickvän. Ettan är för trång för oss båda så borde jag kunna ringa kommunen så ordnar dom en större åt mig?

Om du är dum nog att knulla till 10 - 15 ungar så gör de väl det. Utan en tanke på att de där 10 - 15 ungarna också kommer tära på socialkontoret i all evighet. Och deras 100 - 200 ungar lika så.

Hej då välfärd!
Citera
2011-08-18, 09:35
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Jag förstår ärligt talat inte riktigt problemet. Svenska lägenheter är anpassade storleksmässigt efter hur svenska familjer normalt ser ut, två vuxna, två barn.

Om vi nu får hit familjer som är mycket större så är det väl bra att man slår samman lägenheter så att familjen har någonstans att bo. Javisst kan man yla om att de inte borde vara här överhuvudtaget men nu är det som det är.

Nu sätter jag på mig modhatten för en enkel uppmaning:

Mod hatt på

Tråden ska handla om lägenheten och bostad för stora familjer. Diskussion om somaliers rätt att vara i Sverige är off-topic för den här tråden.

Mod hatt av
Svenska bidrags och bostadsnormer är även de anpassade för svenska familjer så givetvis bör de anpassas för negrer. Mindre peng och mindre yta för jättefamiljer är en självklarhet.
För svenska familjer med extremt många barn så har de ett val att skaffa fem ungar istället för tio så någon orättvisa bör inte uppstå. Skaffar man tio barn blir det mindre peng i snitt och mindre boyta.
Citera
2011-08-18, 09:36
Medlem
ABBORREs avatar
Citat:
Det är två lägenheter som slagits i hop till en i ett enplans radhus på Marierovägen

Trevligt, grannarna blev nog jätteglada och huspriset på gatan sköt i höjden.

Citat:
Allt är huller om buller nu, vi håller på att flytta hit.
Men alla har redan en plats att sitta på i den jättestora hörnsoffan i vardagsrummet.

Huller om buller nu, jaja den är nu det, Snart kommer ni att lära er allt om sopsortering, Somalier är ju experter på detta.
Kul att ni fick en jättestor soffa.

Citat:
Familjen bodde i Somalias huvudstad Mogadishu. I bostaden som han hade ärvt av sin pappa hade hela familjen gott om plats.

Jaja ett stort hus där, klart att man vill till Sverige, finns ju större hus här.

Citat:
Mogadishu hade en gång 3,5 miljoner invånare, när jag flydde var det två miljoner, i dag vet jag inte hur många som bor kvar där.

Två miljoner? Jaa vi har plats för dom, inga problem.
Det blir bara härligt, dessa nybyggare är en jättevinst för Sverige.

Citat:
Sedan Isse Dahir Hassan kommit till Sverige flydde hans familj norrut i Somalia och sedan till Etiopien.

Vilka länder passerade familjen innan dom äntligen kom till Sverige?

Nu ska vi se, Eritrea, nej tack, Sudan, nej tack, Egypten, Libyen nej nej,
Turkiet, Italien, nej nej vi ska högre upp, mer pengar att hämta, allt är bättre, framåt, Österrike Tjeckien Polen, nej tack, Ååhhh nu är vi framme.

Äntligen.
Tack för att ni kom.
Citera
2011-08-18, 09:47
Medlem
Truchosthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vixi

Det tråkigaste av allt är nog att jag alltid har sett mig själv som tolerant och så långt ifrån rasist som man kan komma, men dagens samhälle lockar fan fram en liten rasist även i mig.

Rasist är du ju inte bara för att du tycker sånt här är fel. Du tycker det är åt helvete att vissa bara kan valsa in här i landet och tillskansa sig ett radhus bara för att man förökat sig som kaniner. Många tycker som dig eftersom det verkligen är åt helvete. Men nån rasist är du nog inte.

Blir äcklad när jag läser sånt här. Jag om min sambo letar efter radhus där vi kan låta våra barn växa upp men vi måste ju givetvis ta lån till ränta precis som dom flesta andra i det här landet medan den här familjen får allt serverat. Det övergår mitt förstånd helt enkelt..
Citera
2011-08-18, 09:54
Medlem
Jag minns att min familj fick sälja vårat radhus då jag var 10 år och ta en lägenhet för vi hade ej råd att ha kvar den.
Så vår familj på 5 personer fick ta en trea och föräldrarna sov i en bäddsoffa i köket i 2 år!
tråkigt att mina föräldrar arbetade och ej hade råd att ha kvar radhuset för att ena gick ner på halvtid pga sjukdom men skatten betalades och man ser ju att skattepengarna kommit i rätt händer
Citera
2011-08-18, 10:00
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det finns en (äldre) lång tråd om Isse Dahir Hassan och hans somaliska jättefamilj här:

https://www.flashback.org/t953750

Även flytten till radhuset, som skedde för över 2 år sedan, tas upp där... plus annat smått och gott om denna familj...
Om den familjen kostade ca 200k i månaden, undrar jag hur mycket den här parasitfamiljen kommer att kosta samhället...
Det är ju samma familj, har du problem med läsförståelse?
Artikeln är som sagt inte purfärsk direkt.

Länk
Citera
2011-08-18, 10:01
Medlem
Månsans avatar
Pappa somalie hävdar att amerikanska bomber numera regnar över hans hemland. Han behöver definitivt uppdatera sin story en aning för att den ska bli trovärdig. Många vet att Usa lämnade Somalia 1994.
Citera
2011-08-18, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jerker-k
Ständigt dessa löjliga jämförelser. Vissa här på I&I förstår jag (men håller inte med), de har åtminstone vettiga argument till skillnad från dig.

14 personer på 70 kvadrat, det är 5 kvadrat per person. Bor du med flickvännen i en etta på 10 kvadrat? Inte? Har du dessutom råd att köpa större själv?

Har man verkligen problem med att ha råd med en bostad så finns goda möjligheter att få hjälp av soc. Inte för att få det lyxigt, utan för att få det okej. I somaliefamiljens fall delar de numera på 190 kvadrat, det vill säga ca 13-14 kvadrat per person. Det motsvarar, för dig och din flickvän, en etta på 26-28 kvadrat, vilket jag antar är ungefär vad du har.

Kom med vettiga argument istället för barnsliga utspel.

Argumenten, det enda som behövs, är varför skall vi etniskt svenska skattebetalare överhuvudtaget betala för importerat barnaalstrande? Dom är inte vårt val.
Varför skall en tärande familj få tillgång till bättre boende än stora delar av ursprungsbefolkningen och dessutom på densammes bekostnad? Varför man försvarar dessa vansinniga projekt kan bara förklaras på två sätt. Antingen har man ingen som helst aning om hur hur en stat fungerar. Eller så är man blatte själv och har inte en aning om hus svensken fungerar. Men tiden för korrigering kommer, var så säker.
Citera
2011-08-18, 10:11
Medlem
Karmellkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brookus
Pappan är beredd att stärka den svenska ekonomin till fullo:

Vi behöver fler tolkar!!

Haha, tragikomiskt nog så behövs det nog eftersom vi tar in så många.
Citera
2011-08-18, 10:16
Medlem
Jeff.Becks avatar
"You cannot simultaneously have free immigration and a welfare state" -Milton Friedman

Det vissa vänstermänniskor har svårt att förstå är att svenskar betalar skatt för att samhällsfunktioner ska fungera och att det ska finnas ett skyddsnät för svenskar. Med den utveckling som sker kommer de mest produktiva svenskarna flytta till andra länder.

Jag betalar inte skatt för att Sverige ska bli hela världens socialkontor, och i förlängningen innebär invandringen att Sveriges socialförsäkringssystem förr eller senare brakar samman. Titta bara Hjulstaskolan t ex, där klarar 25% G i alla ämnen, det innebär att de människorna förmodligen kommer parasitera på systemet de närmaste 50-60 åren.

Somalier är särskilt svåra att integrera med skyhög arbetslöshet och kriminalitet. De är ofta analfabeter och enligt The Economist ligger deras snitt-IQ på 69, IQ-nivån lär väl stiga så småningom när deras barn får egna barn som växer upp med bättre kosthållning men det ligger långt fram i tiden.

Angående det humana så skulle vi kunna hjälpa tiotusentals somalier till ett bättre liv för de miljoner vi kommer lägga på den här familjen varje år.

Ganska lustigt när man tänker på det. Vänstermänniskor tycker att det är inhumant att inte hjälpa den här familjen medan jag som hellre lägger hälften så mycket pengar på att hjälpa mängder i hemlandet är ett monster...

Titta på den här videon för en bra illustration av problemet:
http://www.youtube.com/watch?v=LPjzfGChGlE&feature=player_embedded#
Citera
2011-08-18, 10:26
Bannlyst
Detta hände redan på 90-talet i västerås,det fanns en tråd om det tidigare där jag skrev om det.

Varje gång det sker så verkar folk bli förvånade,glöms det bort kanske?

Vad gäller kostnaderna för guldkalvarna så vet jag iallafall att barnbidraget är:10400kr för alla 10,(6 ungar+flerbarnstillägg),per månad,googla själva om ni inte tror på det.

Sen tillkommer allt annat,sjukvård,tandvård,soc-bidrag,bostadsbidrag,pappaledighet,mammaledighet,m öbler,cyklar till guldklimparna,körkort till pappan,ja fan vet allt,+att i västerås fallet fick pappan omgående jobb som sakkunnig i invandrarfrågor inom västerås kommun,kändes ju jävligt kul när man själv hade blivit arbetslös två månader innan.
När det kommer till kritan så kommer det fram att du och jag är mindre värda än en jättefamilj från afrikas rövhål!
Förresten,personligen kommer jag inte lägga ett öre på nån jävla hjälp till afrika,det har samlats in pengar i sverige sen 50-talet till negrerna där nere,men likförbannat blir det inte bättre,tvärtom sämre.
Citera
2011-08-18, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brookus
Äntligen!

En somalisk familj om 14 personer har äntligen fått flytta ut från skrubben de bodde i innan på endast 70 kvm. Familjen som lyckats producera 10 st barn har nu fått tillträde till ett radhus som har sex rum.

Pappa Somalier kom hit för två år sen och lyckades föra över övriga 13 familjemedlemmar i januari. Socialtjänsten insåg direkt att den pyttelilla trean på 70 kvm inte räckte för den fina familjen utan ett större hus var tvunget att skaffas fram.

http://ttela.se/start/vanersborg/1.169326-nu-far-alla-fjorton-plats

Hur går liknande fall till i större städer? Köps en villa för 10 mille in till de somaliska lottovinsterna?
Kan detta vara positivt för integrationen om somaliska storfamiljer får villor i Bromma, Danderyd, Djursholm och liknande?
Fler synpunkter på detta?

Det här är ju helt absurt. En enorm familj med bruna gratisätare som Mongo-Svenne betalar för. Förmodligen är det inte ens en biologisk familj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in