2009-07-17, 12:45
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RockInRhino
och med det vill du ha sagt? förstår inte. ja, jag anser att det finns andra skäl än skyddsskälen att beakta vid asylprövning. det betyder inte att alla ska ha PUT, eller ens någon, det betyder vad det betyder - att jag inte att nuvarande kriterier är självklara.
Och i det här fallet var det irakier som inte var personligen förföljda.
Risken att drabbas av en bilbomb i norra Irak är mindre än att drabbas av en vanlig bilolycka.
Alltså bör vi sända tillbaka just dessa irakier - om bilbomberna var orsaken till asylsökan, istället för att fylla på med fler av de 'som kommer att drabbas av det system', som du ändå inte kommer att kunna förändra på överskådlig tid.
Agreed or not?

Här finns lämpligare trådar:

https://www.flashback.org/showthread.php?t=897492

https://www.flashback.org/showthread.php?t=950605
Senast redigerad av FritzDaCat 2009-07-17 kl. 13:14.
Citera
2009-07-20, 16:54
Medlem
YngveFrejs avatar
Om mannen i familjen får ett jobb så kommer ju hans inkomst inte täcka all kostnader för familjen. Men det jag undrar över är, måste man inte uppvisa att man söker jobb för att få ut socialbidrag? Det borde ju gälla frugan också.

Varför skaffar de fler barn i deras befinnande situation.
Citera
2009-07-20, 17:15
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YngveFrej
Om mannen i familjen får ett jobb så kommer ju hans inkomst inte täcka all kostnader för familjen. Men det jag undrar över är, måste man inte uppvisa att man söker jobb för att få ut socialbidrag? Det borde ju gälla frugan också.

De skall se om de kommer upp i 240 000 kr/månad. Det är deras mål.
Citera
2009-07-20, 17:42
Medlem
YngveFrejs avatar
Den här kvinnan kommer ju aldrig integreras i det svenska samhället.
Bara mannen som uttalade sig i tidningen. Får äckelkänslor av den här mannen.
Det här är inga moderna muslimer. Känns lite 1800-tal över denna familj.
Citera
2009-07-21, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Och i det här fallet var det irakier som inte var personligen förföljda.
Risken att drabbas av en bilbomb i norra Irak är mindre än att drabbas av en vanlig bilolycka.
Alltså bör vi sända tillbaka just dessa irakier - om bilbomberna var orsaken till asylsökan, istället för att fylla på med fler av de 'som kommer att drabbas av det system', som du ändå inte kommer att kunna förändra på överskådlig tid.
Agreed or not?

Här finns lämpligare trådar:

https://www.flashback.org/showthread.php?t=897492

https://www.flashback.org/showthread.php?t=950605

suck. du gör en höna av en fjäder. Ja, jag tror det finns folk i norra irak som inte faller under mvs definition av skyddsbehov som jag anser förtjänar asyl. det betyder inte att man bara för att man bor i norra irak ska få asyl. sluta trolla så mkt.
Citera
2009-07-21, 01:09
Medlem
Citat:

om jag inte räknat helt galet kommer han kunna ha en lön överstigande det han får i försörjningsstöd. barnbidraget utgör en så stor del av inkomsten att det kan tippa över åt "rätt" håll. Övriga kostnader knyts bäst till barnen och inte föräldern (kostnader som faktiskt kan bli lägre av att en individ har många barn, per barn dvs).
Citera
2009-07-25, 11:04
Medlem
YngveFrejs avatar
Att lägenheterna på ex Rosengård är slitna borde väl bero på att
våra bostäder inte är uppbyggda för de utländska storfamiljerna.
Men kanske vore det en bra idé om de kunde anpassa sig lite mer efter
hur det svenska samhället är uppbyggt.
Citera
2009-07-25, 12:11
Medlem
DJ_Rövs avatar
Gudars skymning...

Jag hade nog gärna sett att Mr. Hassan tog tag i sitt liv och började jobba på McDonalds idag istället för att "kanske utbilda sig till sjuksköterska".

"Jag tycker om att ha en stor familj". Det gör du alldeles säkert så länge andra försörjer den. Börja betala för den själv så ska du nog se att du ändrar dig.
Citera
2009-07-25, 12:44
Medlem
21Nyheternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Jag ramlade över detta blogginlägg idag:

http://systemfel.wordpress.com/2009/01/06/vad-kostar-familjen-hassan/

Där presenteras vad en somalisk storfamilj, med 9 barn (snart 10 barn), kostar oss skattebetalare de första 3 åren. Siffran är otrolig! De kostar oss ca 8 miljoner kronor. Eller ca 210 000 kr/månad i drift!

Men visst. I framtiden kanske alla barnen arbetar och betalar tillbaka dessa pengar. Eller kommer de göra det? Vad tror ni? Blir det vinst eller förlust här? Är detta väl investerade pengar?

Här finns också en tidningsartikel om familjen:

En del röster tycker dessa pengar ska läggas på äldreomsorgen istället.
Det är svårt att argumentera emot.

Man ska dock komma ihåg att världen inte är svart eller vit. På det äldreboende jag extraarbetar så jobbar det minst 30% första generationens invandrare, samt 30% andra generationens invandrare.

Kan det vara så att svenskar är lite för fina för att torka sina "egna" äldre i rumpan ? Enligt mina erfarenheter, och chefen håller med, skulle det inte gå att bedriva äldreomsorg i vår stad, +200.000 invånare, utan invandrare.

Av detta kan man lätt dra flera slutsatser. En av dom kan t.ex vara att Sverige behöver invandring. En annan fråga som är värd att analysera är hur svensken ser på och värderar olika typer av arbeten.

Den utbyggnad av Sveriges universitet som sossarna inledde och som begåvat gamla bruksorter och mindre städer med högskolor och universitet har garanterat lett till en sak. En massa arbetslösa akademiker som inte kan/vill ta andra typer av arbeten.
Senast redigerad av 21Nyheterna 2009-07-25 kl. 12:51.
Citera
2009-07-25, 18:13
Medlem
YngveFrejs avatar
Kan det vara så att svenskar är lite för fina för att torka sina "egna" äldre i rumpan ? Enligt mina erfarenheter, och chefen håller med, skulle det inte gå att bedriva äldreomsorg i vår stad, +200.000 invånare, utan invandrare.

Vilket uttjatat argument att svenskar skulle vara för fina för vissa jobb.
Citera
2009-07-25, 18:25
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 21Nyheterna

Dumheter. Det finns massor av kommuner som inte har en enda Blatte anställd inom äldrevården.
Citera
2009-07-25, 18:41
Medlem
Citat:

Det skulle gå alldeles utmärkt - om lönen och arbetsvillkoren är tillräckligt bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in