2009-07-13, 18:17
Medlem
Bengrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Dessutom måste du förstå att dessa somaliska familjer kommer att gynna Sverige. Det är inte bara det att vi alla gläds av att ha somalier i vår närhet men dem kommer även att bidra till samhället ekonomisk sett.
Hur då?
Citera
2009-07-13, 18:20
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengrot
Hur då?

Det är fan logiskt. Ser dem till att jobba och sköta sig så kommer dem ju att bidra till samhället, bl.a. ekonomiskt.
Citera
2009-07-13, 18:20
Medlem
Brookuss avatar
Citat:
Somalier får många barn men är det bevisat att dem verkligen skiter ut 10 barn per kvinna? Sedan måste du slå upp ordet "generation". Det kommer ju ta lång tid innan alla "barnbarnsbarnen" föds.

Dessutom måste du förstå att dessa somaliska familjer kommer att gynna Sverige. Det är inte bara det att vi alla gläds av att ha somalier i vår närhet men dem kommer även att bidra till samhället ekonomiskt sett.
~9/10 somalier är arbetslösa.

Vad pratar du om egentligen?
Citera
2009-07-13, 18:26
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brookus
~9/10 somalier är arbetslösa.

Vad pratar du om egentligen?

Jag kollar på hur det hade sett ut om dessa somalier hade skött sig och jobbat. Då spelar det ingen roll hur många barn man har, så länge man inte "kostar mer än man bidrar med" (vilket man oftast inte gör om man jobbar och sköter sig).
Citera
2009-07-13, 18:28
Medlem
Bengrots avatar
Citat:
Det är fan logiskt. Ser dem till att jobba och sköta sig så kommer dem ju att bidra till samhället, bl.a. ekonomiskt.
Ja, jo, det är ju sant. Tror du att det kommer att bli så?
Citera
2009-07-13, 18:31
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Jag kollar på hur det hade sett ut om dessa somalier hade skött sig och jobbat. Då spelar det ingen roll hur många barn man har, så länge man inte "kostar mer än man bidrar med" (vilket man oftast inte gör om man jobbar och sköter sig).

Det finns ett gammalt ordspråk som lyder "Om inte om hade funnits hade jag varit miljardär".
Tyvärr finns om och i somaliska fallet är om ett oöverstigligt hinder.
Det bör nästan en analfabet fatta.
Citera
2009-07-13, 18:33
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengrot
Ja, jo, det är ju sant. Tror du att det kommer att bli så?

Nej, det tror jag inte. Dem har ju det så bra redan nu...
Citera
2009-07-13, 18:33
Medlem
Citat:
Somalier får många barn men är det bevisat att dem verkligen skiter ut 10 barn per kvinna? Sedan måste du slå upp ordet "generation". Det kommer ju ta lång tid innan alla "barnbarnsbarnen" föds.

Dessutom måste du förstå att dessa somaliska familjer kommer att gynna Sverige. Det är inte bara det att vi alla gläds av att ha somalier i vår närhet men dem kommer även att bidra till samhället ekonomiskt sett.

den största bommen är att somalierna förväntas fortplanta sig med sig själva. i vanliga fall behövs 2 personer för att föda 1 barn, men somalierna är tydligen ett undantag.

exempel för den som inte förstår.

familj A tio barn, alla kvinnor.
familj B tio barn, alla män.

10 par, 10 barn per familj = 100 barnbarn. baronens resonemang familj A 100 barnbarn. familj B 100 barnbarn = 200 barnbarn.

(pga exponentiell utveckling har det mer än stor betydelse, förutom att det är felaktigt dvs.)

sedan faller resonemanget på tidigare påvisat faktum att barnafödandet minskar drastiskt mellan generationerna, men det tycks glömmas bort stup i kvarten.

Citat:
Ursprungligen postat av S-Pulse
Dom jävla packen förökar sig 10x mer än en etnisk svensk. Det är också därför etniska svenskar kommer vara en liten minoritet anno 2050. Vem fan vill egentligen det? Vill våra politiker verkligen det? *Suck*..

läs ovan. dock av synnerlig vikt att de snabbt får jobb om man vill se till att minska barnafödandet. så ut och kämpa för att de ska få jobb, så slipper du somalisk majoritet! : )
Citera
2009-07-13, 18:39
Medlem
Brookuss avatar
Citat:
Om är inte relevant i sammanhanget förstår du.
Finns inget som tyder på att just denna familj har bättre framtidsutsikter än andra somalier.
Citera
2009-07-13, 18:47
Medlem
Citat:
Finns inget som tyder på att just denna familj har bättre framtidsutsikter än andra somalier.

gör det väl? klarade han sig bättre än genomsnittet i somalia, och dessutom varit driftig/dumdristig och tolkat åt amerikansk trupp i USA finns goda skäl att anta att han har goda förutsättningar att arbeta, så länge han inte möts av stängda dörrar.

som nämnt följer barn sina föräldrar, och lyckas han så är framtidsutsikterna långt ljusare för barnen.
Citera
2009-07-13, 18:51
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RockInRhino
den största bommen är att somalierna förväntas fortplanta sig med sig själva. i vanliga fall behövs 2 personer för att föda 1 barn, men somalierna är tydligen ett undantag.

exempel för den som inte förstår.

familj A tio barn, alla kvinnor.
familj B tio barn, alla män.

10 par, 10 barn per familj = 100 barnbarn. baronens resonemang familj A 100 barnbarn. familj B 100 barnbarn = 200 barnbarn.

(pga exponentiell utveckling har det mer än stor betydelse, förutom att det är felaktigt dvs.)

sedan faller resonemanget på tidigare påvisat faktum att barnafödandet minskar drastiskt mellan generationerna, men det tycks glömmas bort stup i kvarten.

Kan du utveckla det?

Citat:

Min poäng var att de 1 000 somaliska familjerna (som inte kommer tillkomma förrän en mycket lång tid) inte alls behöver kosta så mycket som RödaBaronen räknade ut.

Även om det är möjligt att dem i slutändan kommer kosta mycket. Men om dessa 1 000 somaliska familjer kommer skilja sig från dagens somalier i Sverige kan man bara glädjas åt det.
Citera
2009-07-13, 19:00
Medlem
Citat:
Kan du utveckla det?

vet inte riktigt vad som behöver påvisas. A får 10 barn. A's barnbarn får långt ifrån 10 barn. i genomsnitt. orkar inte leta upp några statistiska data. borde vara lätt att hitta.

Citat:
Min poäng var att de 1 000 somaliska familjerna (som inte kommer tillkomma förrän en mycket lång tid) inte alls behöver kosta så mycket som RödaBaronen räknade ut.
De behöver inte kosta en krona om vi gör oss av med rasisterna som ökar problemen och således skapar kostnader. men det är min åsikt.

Citat:
Även om det är möjligt att dem i slutändan kommer kosta mycket. Men om dessa 1 000 somaliska familjer kommer skilja sig från dagens somalier i Sverige kan man bara glädjas åt det.
självklart. om man nu inte har något emot att svarta människor bor i fina sverige. själv bryr jag mig inte så länge de tycker som jag. all makt åt rhino, vår befriare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in