2009-07-13, 19:35
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RockInRhino
De behöver inte kosta en krona om vi gör oss av med rasisterna som ökar problemen och således skapar kostnader.
Det är inte 'rasisterna' som sett till att våra vänner saknar just den kompetens som efterfrågas där de bor, eller att det inte finns arbete överhuvudtaget, eller att de inte presterar bra i skolan, eller att de inte behärskar svenska tillräckligt osv.
Du lever i en drömvärld om du tror att det är lätt att snabbt integrera så stora mängder människor som kommer från andra kontinenter eller kulturkretsar.

Därför ska vi inte ta in fler förrän de problem vi har är lösta.

Och jag trodde du visste att det inte är 'rasisterna' som sitter vid makten här. För då hade nog somalierna inte varit här.
Senast redigerad av FritzDaCat 2009-07-13 kl. 19:38.
Citera
2009-07-13, 19:45
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
vet inte riktigt vad som behöver påvisas. A får 10 barn. A's barnbarn får långt ifrån 10 barn. i genomsnitt. orkar inte leta upp några statistiska data. borde vara lätt att hitta.

Jag tror inte A's barnbarn får "långt ifrån 10 barn". Somalier skaffar ofta många barn.

Citat:
De behöver inte kosta en krona om vi gör oss av med rasisterna som ökar problemen och således skapar kostnader. men det är min åsikt.
Människor som inte jobbar och sköter sig dåligt kostar.

Citat:
självklart. om man nu inte har något emot att svarta människor bor i fina sverige. själv bryr jag mig inte så länge de tycker som jag. all makt åt rhino, vår befriare.

Jaha.
Citera
2009-07-13, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Det är inte 'rasisterna' som sett till att våra vänner saknar just den kompetens som efterfrågas där de bor, eller att det inte finns arbete överhuvudtaget, eller att de inte presterar bra i skolan, eller att de inte behärskar svenska tillräckligt osv.
Du lever i en drömvärld om du tror att det är lätt att snabbt integrera så stora mängder människor som kommer från andra kontinenter eller kulturkretsar.

Därför ska vi inte ta in fler förrän de problem vi har är lösta.

Och jag trodde du visste att det inte är 'rasisterna' som sitter vid makten här. För då hade nog somalierna inte varit här.

kompetens är överskattat, det är något svensken hittar på för att känna sig duktig på sitt skitjobb. eller ja, skitjobben tar ju numer blatten. men nästanskitjobben. så länge vi bor i ett land där man fördubblar sina chanser att få ett jobb genom att byta till ett svenskt namn vidhåller jag att rasismen är en stor del av problemet.

jag lever inte alls i en drömvärld, jag inser bara att integrationen skulle gå enklare om inte realisterna skulle spjärna emot så jävla mkt och acceptera att det är som det är. rösta gärna på SD, men arbeta sedan mot det som håller invandrare utanför och skapar kostnader för samhället mellan valen.

köper inte heller dikotomin att vi inte kan lösa problemen utan att stoppa invandringen, tvärtom tror jag inte det kommer göra särskilt mkt nytta alls att stoppa invandringen. självklart gör det ingen större nytta (under rådande förutsättningar) att fortsätta den heller, men det har jag aldrig direkt påstått heller.

sen behöver man inte sitta vid makten för att orsaka skada bevisligen.
Citera
2009-07-13, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Jag tror inte A's barnbarn får "långt ifrån 10 barn". Somalier skaffar ofta många barn.

Människor som inte jobbar och sköter sig dåligt kostar.

Jaha.
Tjadu, du får tro vad du vill, jag vidhåller att stora generationsskillnader är att vänta mer eller mindre oavsett vem som invandrar - givet att man inte lever helt separat från övrigt samhälle i all evighet.

hur många barn föder somalier i USA, borde va enkelt att googla för den som har ork.
---
No shit sherlock.
Citera
2009-07-13, 20:02
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Tjadu, du får tro vad du vill, jag vidhåller att stora generationsskillnader är att vänta mer eller mindre oavsett vem som invandrar - givet att man inte lever helt separat från övrigt samhälle i all evighet.

hur många barn föder somalier i USA, borde va enkelt att googla för den som har ork.
.

Jaha, mina erfarenheter är att somalier föder massa barn. Detta är inget problem i sig.
Citera
2009-07-13, 20:06
Medlem
Citat:
Jaha, mina erfarenheter är att somalier föder massa barn. Detta är inget problem i sig.

hur många tredjegenerationssomalier känner du? hur många barn har de?
Citera
2009-07-13, 20:15
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlphaParkas
Det är en medveten agenda. De som plockar in dessa avarter till människor vet precis vad de gör. De vill skapa ett nytt Sverige som passar dem. De kallas ofta för judar.

Det här var ju underbart.

Du menar alltså att de som styr lagarna kring invandrig är judar. De styr invandringen så vi får hit muslimer.
Judarna i Sverige vill alltså att muslimerna skall ta över.
Ha ha ha ha

du måste ta mig fan ha missat precis varenda historielektion i skolan. Religionlektioner likaså.
Citera
2009-07-13, 20:15
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlphaParkas
Det är en medveten agenda. De som plockar in dessa avarter till människor vet precis vad de gör. De vill skapa ett nytt Sverige som passar dem. De kallas ofta för judar.

Det här var ju underbart.

Du menar alltså att de som styr lagarna kring invandrig är judar. De styr invandringen så vi får hit muslimer.
Judarna i Sverige vill alltså att muslimerna skall ta över.
Ha ha ha ha

du måste ta mig fan ha missat precis varenda historielektion i skolan. Religionlektioner likaså. Undrar om du inte har misst hela skolan?
Citera
2009-07-13, 20:16
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
hur många tredjegenerationssomalier känner du? hur många barn har de?

Dem ligger vid 7 barn/kvinna.
Citera
2009-07-13, 20:17
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
kompetens är överskattat.
Det kan även innebära språkkunskaper, förmågan att kommunicera överhuvudtaget, passa tider, acceptera vissa normer etc.
Citat:
så länge vi bor i ett land där man fördubblar sina chanser att få ett jobb genom att byta till ett svenskt namn vidhåller jag att rasismen är en stor del av problemet.
Jag tror att den statistiken blir lite svår att bevisa. Och varför skulle detta ändå påvisa 'rasism'? När invandraren med det svenska namnet väl dyker upp på anställningsintervjun så blir ju vederbörandes härkomst uppenbar för arbetsgivaren.
Om det svenska namnet innebär ett plus, så är det kanske för att invandraren signalerar att han/hon vill ta till sig det svenska, vilket kan ses som en 'positiv attityd', viljan att lära sig något nytt, en 'merit' i en redan hårt konkurensfylld arbetsmarknad.
Citat:
jag inser bara att integrationen skulle gå enklare om inte realisterna skulle spjärna emot så jävla mkt och acceptera att det är som det är. rösta gärna på SD, men arbeta sedan mot det som håller invandrare utanför och skapar kostnader för samhället mellan valen.
Ja, det spelar väl ingen roll om folk röstar på SD. 'Rasisterna' har ju tydligen ändå stoppat alla dörrar för asylanterna. Förutom att bevilja PUT då av någon konstig anledning.
Acceptera som det är?????
Acceptera de som har kommit? Ja visst. (Förutom grova kriminella.)
Men då skulle vi vilja ha nära ett totalstopp av asylinvandringen tills de problemen vi har är lösta.
Citat:
köper inte heller dikotomin att vi inte kan lösa problemen utan att stoppa invandringen, tvärtom tror jag inte det kommer göra särskilt mkt nytta alls att stoppa invandringen. självklart gör det ingen större nytta (under rådande förutsättningar) att fortsätta den heller, men det har jag aldrig direkt påstått heller.
Men din patentlösning vet vi inte så mycket om.
Så just nu är det främst SD eller Mona som är alternativen.
Citat:
sen behöver man inte sitta vid makten för att orsaka skada bevisligen.
Jag vet faktiskt inte vilka du syftar på. Och i ett land där en PK-byrå tillåts bråka om glassnamnet Nogger.
Senast redigerad av FritzDaCat 2009-07-13 kl. 20:24.
Citera
2009-07-13, 20:42
Medlem
Citat:
Dem ligger vid 7 barn/kvinna.

och hur många 3:e gen somalier känner du? hur många av dem har haft en arbetande fader i något led?
Citera
2009-07-13, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Det kan även innebära språkkunskaper, förmågan att kommunicera överhuvudtaget, passa tider, acceptera vissa normer etc.
inget större problem om jag fick råda bot på de övriga problemen.
Citat:
Jag tror att den statistiken blir lite svår att bevisa. Och varför skulle detta ändå påvisa 'rasism'? När invandraren med det svenska namnet väl dyker upp på anställningsintervjun så blir ju vederbörandes härkomst uppenbar för arbetsgivaren.
mjadu, minns inte vart jag läste det. antingen i en tidning på köket på jobbet eller i köket. kan va nån mindre detalj fel med, den handlade om attityder i allmänhet hos arbetsgivaren om jag inte missminner mig. eller så blandar jag ihop två likartade artiklar, en av dem var en attitydundersökning iaf. sen är det självklart så, men vid en intervju har man bättre chanser att bemöta fördomar, det säger sig självt. gör du ett gott intryck där har du bra mkt bättre möjlighet än du har om din ansökan automatiskt kasseras för att du har fel namn.
Citat:
Om det svenska namnet innebär ett plus, så är det kanske för att invandraren signalerar att han/hon vill ta till sig det svenska, vilket kan ses som en 'positiv attityd', viljan att lära sig något nytt, en 'merit' i en redan hårt konkurensfylld arbetsmarknad.
vad det beror på är rätt irrelevant då det fortfarande bara påvisar fördom. men orkar inte driva den frågan vidare.
Citat:
Ja, det spelar väl ingen roll om folk röstar på SD. 'Rasisterna' har ju tydligen ändå stoppat alla dörrar för asylanterna. Förutom att bevilja PUT då av någon konstig anledning.
Acceptera som det är?????
Acceptera de som har kommit? Ja visst. (Förutom grova kriminella.)
Men då skulle vi vilja ha nära ett totalstopp av asylinvandringen tills de problemen vi har är lösta.
vad är det du inte förstår? rasism föder fördomar vilket skapar problem för den arbetssökande med fel namn/hudfärg/vadsom. det betyder inte att MV kan vara relativt generösa ändå, då det är en annan situation (även om MV självklart också påverkas av attitydförändringen i samhället av förklarliga skäl, dock får vi väl anse MVs verksamhet vara aningen mer rättsäker än den enskilde arbetsgivarens godtyckliga avfärdande)

Citat:
Men din patentlösning vet vi inte så mycket om.
Så just nu är det främst SD eller Mona som är alternativen.
Jag vet faktiskt inte vilka du syftar på. Och i ett land där en PK-byrå tillåts bråka om glassnamnet Nogger.

Tyvärr inte, den skulle garanterat fungera väldigt bra. Dessutom även i praktiken, till skillnad från liberalernas idiotopi.

Nja, Mona eller RajRaj. SD kommer inte in varken 2010 eller 2014. Inte nogger. nogger black (vilket bevisar idiotin då det är fan så mkt värre att glassen heter nogger än att en S V A R T glass kallas black. (även om nu nogger via diverse kringelkrokar betyder detsamma). Hade varit roligt att se om de reagerat om det varit Magnum BLACK, eller om det var kombinationen nogger och BLACK som orsakade härdsmältan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in