Citat:
Ursprungligen postat av Apspektakel
Jag kan inte i min vildaste fantasi förstå vart alla dessa pengar går.
Är det någon som kan göra en uppskattning på vad det är som kostar så mycket pengar egentligen?
Är det någon som kan göra en uppskattning på vad det är som kostar så mycket pengar egentligen?
Hör med SKL (står för Sveriges kommuner och landsting tror jag)
"Bloggen skall nu göra en beräkning vad denna somaliska storbarnsfamilj kostar skattebetalarna. Enligt SKLs beräkningar ersätter staten kommunerna med 22 % av den egentliga kostnaden för nyanlända “svenskar”."
Men jag tycker också det låter mycket... är säkert "bara" fem, sex miljoner för de första åren.

Men du har massa personal på försäkringskassan, migrationsverket, SFI m.m. Dessa skulle kunnat göra något vettigare (ex. producera saker, forska fram förbättrade produkter) istället för att hjälpa parasiter. Sen är utlänningarna väldigt brottsbenägna, detta kostar pengar på alla möjliga sätt (domstolsprocesser, krossade glasrutor, slitage på brandkårens bilar och utrustning för att nämna lite). Nåt som ofta förbises är många svenskar jobbar sämre efter att de blivit brottsoffer (vissa får psykiska problem, är sjukskrivna en tid för att sedan återvända till jobbet men arbetar då sämre än innan, andra faller offer för fysisk misshandel och kanske får problem att använda sin sönderskurna arm i arbetet som hantverkare, nån annan förlorar ett öga - jag tänker på pappan som jagade efter "buspojkarna" som rånat hans son)