• 1
  • 2
2003-11-26, 18:22
Medlem
Fonuss avatar
Detta är helt allvarligt menat. Jag undrar vad ni skulle rekomendera som nybörjardrog. Är över 40 och har hela mitt liv bara använt alkohol. Problemet är bara att jag tål mindre och mindre. Har alldrig druckit särskilt mycket men nu tål jag så litet så att jag oftast blir sjuk innan jag blir riktigt full. Och lyckas jag bli full så blir jag så jävla sjuk dagen efter, kan kännas flera dagar ibland.
Som barn/yngre blev jag impregnerad med antidrogpropagande och är följatligen livrädd för allt "knark". Sedan kännde jag någar personer som gick ner sig på Heroin(en dog) så då blev man ju ännu räddare. Testade canabis i 20 års åldern men tyckte det känndes obehagligt. Det var något dom kallade Thai-sticks, vet inte om det är väldigt starkt?
Så har ni några råd om mjuka droger. Vill bara glida in i dimman litet ibland.
Citera
2003-11-26, 18:29
Medlem
Själv tycker jag Cannabis känns lindrigast, om man tänker på lagliga droger, enda olagliga jag själv testat också.. testa XTC kanske? Verkar ju vara lite mer skönt rus nån annan kan nog svara bättre. Salvia gillar jag mkt med dock är ruset riktigt kort, mellan 5-30min och är mer en hobbydrog eller nåt, nåt man gör om man har tråkigt, men det är ju lagligt men kanske du inte bryr dig om?
Citera
2003-11-26, 18:31
Medlem
Fonuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elite
Själv tycker jag Cannabis känns lindrigast, om man tänker på lagliga droger, enda olagliga jag själv testat också.. testa XTC kanske? Verkar ju vara lite mer skönt rus nån annan kan nog svara bättre. Salvia gillar jag mkt med dock är ruset riktigt kort, mellan 5-30min och är mer en hobbydrog eller nåt, nåt man gör om man har tråkigt, men det är ju lagligt men kanske du inte bryr dig om?

Njää lagligheten är väl inte problemet. Salvia? Menar du kryddan? Blir man hög på den. Jag tror jag har det hemma
Citera
2003-11-26, 18:34
Medlem
Om du vill glida in i dimman så är cannabis en bra drog. Att det var obehagligt var inget kostigt. Upplevde det själv så och har hört många säga samma sak. Du får ge det ett par chanser. Glöm inte heller "the munchies" som i sig självt är ett gott skäl till att bruka cannabis.

Själv gillade jag dihydrokodein eller morfin för att glida in i dimman. Använder dock inga droger alls sedan en ganska lång tid tillbaka.

Vill du byta ut alkoholen på fest är ecstasy eller amfetmin bra, tyvärr är väl ecstasy inget bra alternativ i längden.
Citera
2003-11-26, 18:35
Medlem
Nej rök inte Salvian du har hemma. Den Salvian man kan röka kommer från växten Salvia Divinorum, som är släkt med kryddsalvian. Sök runt på forumet eller kolla tripprapporter på erowid.org. Du kan lätt få hallicar, skrattattacker och oändliga filosofiska och världsräddande tankar på det när du experimentat ett tag hur mkt du tar, eller om du tar mycket första gången, men som sagt, ruset är ganska kort men kul att röka lite då och då, kan jämföras lite med lustgas fast mycket vildare och..okänt typ..
Citera
2003-11-26, 18:36
Medlem
-luftwaffe-s avatar
Salvia är ingen "skön" drog i den bemärkelsen utan en grovt hallucinogen. Det ingenting jag skulle rekommendera till någon utan erfarenhet. Och nej, kryddan kan man inte röka
Citera
2003-11-26, 18:43
Medlem
Fonuss avatar
Ok vi glömmer Salvian Ett annat problem är att jag inte röker och hostar som fan de gånger jag har prövat. Skulle behöva något som man äter.
Har hört att Ecstasy är bäst i början att effekten blir sämre med tiden och att det kan vara lätt att överdosera då.
Kom gärna med mer tips och egna erfarenheter.
Citera
2003-11-26, 18:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fonus
Detta är helt allvarligt menat. Jag undrar vad ni skulle rekomendera som nybörjardrog. Är över 40 och har hela mitt liv bara använt alkohol. Problemet är bara att jag tål mindre och mindre. Har alldrig druckit särskilt mycket men nu tål jag så litet så att jag oftast blir sjuk innan jag blir riktigt full. Och lyckas jag bli full så blir jag så jävla sjuk dagen efter, kan kännas flera dagar ibland.
Som barn/yngre blev jag impregnerad med antidrogpropagande och är följatligen livrädd för allt "knark". Sedan kännde jag någar personer som gick ner sig på Heroin(en dog) så då blev man ju ännu räddare. Testade canabis i 20 års åldern men tyckte det känndes obehagligt. Det var något dom kallade Thai-sticks, vet inte om det är väldigt starkt?
Så har ni några råd om mjuka droger. Vill bara glida in i dimman litet ibland.

Om du testa cannabis runt 20 år ålder & det va thai sticks du testa första gången så kan jag också tro att det va obehagligt

Testa cannabis idag & du kommer se att det inte är lika stark & att man kan slappna av & må bra utan att må skit dagen efter.

Köp dig en bit hasch så du inte får White Whidow eller något annat super gräs som är obehagligt
Citera
2003-11-26, 18:51
Medlem
Fonuss avatar
OK hasch... Då är vi igen där att jag inte röker. Har svårt att hålla i mig röken utan börjar hosta.
Har hört att man kan äta cannabis/Hasch alt blanda i mat man att effekten då kan sitta i mycket lännge. Tex "spacecakes" typ Brownies med hasch I. Någon som testat detta?
Citera
2003-11-26, 18:52
Medlem
Nemesis1s avatar
Cannabis går att äta... Men som sagt bör du ge den några chanser, cannabis är ingen drog som de flesta fastnar för första gången de prövar...

Amfetamin går bra att äta det med, dock är det inte så värst hälsosamt att använda, men typ varannat veckoslut borde inte vara särskilt farligt...

Ecstacy kan du pröva, men som någon redan sa är det inte bra i längden...
Citera
2003-11-26, 18:52
Medlem
Tar du E ofta kommer du naturligtvis att bygga upp tolerans. Det finns också de som förlorar effekt med tiden. Ett tips om du vill använda E är att inte ta det ofta. Inte mer än två till fyra gånger per år, se det som något av livets goda. Se också till att du får fin kvalitet. Jag tänker då inte på de skadliga varianterna, vilket du självklart ska undvika. Ska du ta E så se till att det är bra piller. Det är trist att gå och bygga upp förväntningarna och sedan blir allt åt skogen bara för att någon sålt skrot. Gör det till något trevligt tillsammans med trevliga människor, som en liten julafon mitt i sommaren kanske. Vill du testa hallucinogener så är de också trevliga att använda någon gång per år. Men de kräver imho lite mer förberedelse.

Visst finns det en del personer som har gjort det till sport att trycka mest E, men de har liksom missat poängen.
Citera
2003-11-26, 18:59
Medlem
Fonuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Haddock
som en liten julafon mitt i sommaren kanske

*ASGARV* Dagns bästa "en julafton mitt i sommaren" hö hö hö

OK allvarligt, jag förstår vad du menar. Jag har ju inte tänkt börja "knarka" för jämnan,

Tack för alla tips, jag tar gärna emor fler.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in