Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-07-08, 18:49
  #1
Medlem
Hallå, skulle verkligen behöva lite hjälp. Jag har börjat få blåa rutor som dyker upp och visar sig.. "Påbörjar dumpning av det fysiska minnet" så hänger sig datorn där/startar om sig själv. det händer inom loppet av allt från 1-15 minuter. Har googlat lite men vill själv fråga lite så kanske problemet kan lösas fortare utöver min berättelse.

Hur som helst.. Datorn jag har är en bärbar av märket LG E500. Den är ca 2 år gammal, jag har innan fått de här problemen med blårutorna och till sist gick det inte ens att starta datorn så det fick bli att lämna in den på service och det gjorde jag. De löste problemet men sa aldrig vad som var fel, men nu är felet tillbaka. Har inte bytt ut minne eller dylikt, inte skruvat upp den en enda gång sen jag fick tillbaka den från servicen sist.

Vad borde jag göra? Har provat bocka ur allt från "autostart" i MSCONFIG.. har provat bocka ur "Starta om automatiskt vid systemfel". Om det skulle vara överhettning som orsakar detta, måste inte datorn vara varm utvändigt då också? Jag menar, den är väldigt kall av sig
ändå.. Har tänkt rensa den på damm, har inte gjort det ännu men jag betvivlar att det beror på det eftersom jag haft samma problem innan, men vad tusan orsakar det?

Vill inte in med den på service igen, nu vill jag se om jag kan lösa det annars blir det skroten.. Minnet betvivlar jag ju också att det är, men har ingen möjlighet att köra memtest så fråga inte om det! Men alla andra tips, vad som helst.. uppskattas nåt fruktansvärt. Snälla hjälp!

Att tillägga såklart, i den ena rutan.. kommer 2 olika. Så står det

följande: STOP: c000021a {Allvarlig systemfel} så står det även nåt

om Windows subsystem.

Mvh

EDIT: Datorn börjar först lagga innan blåskärmen kommer, och sedan tar det ca 10-15 sekunder innan blåskärmen kommer.. Allt laggar fast. kanske viktig information, eller inte.. Jag vet inte.
__________________
Senast redigerad av Shad0w 2009-07-08 kl. 18:56.
Citera
2009-07-08, 19:56
  #2
Medlem
Tillägger, det här får jag:

STOP: 0x000000F4 (0x00000003, 0x86410020, 0x86410194, 0x805c77ca
provade googla på det men inget, nån som vet?
Citera
2009-07-08, 20:15
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shad0w
Tillägger, det här får jag:

STOP: 0x000000F4 (0x00000003, 0x86410020, 0x86410194, 0x805c77ca
provade googla på det men inget, nån som vet?

Google ÄR bra!

Första felet:
http://support.microsoft.com/kb/823736/sv

Andra felet:
http://support.microsoft.com/kb/330100
http://support.microsoft.com/kb/935192/en-us
__________________
Senast redigerad av dabman 2009-07-08 kl. 20:23. Anledning: mer länkar
Citera
2009-07-08, 21:28
  #4
Medlem
Tack ska du ha! Tänkte se om nån kanske ville vara jättevänlig och förklara de 3 stegen lite fort vad jag ska göra, så får jag ta steg för steg. Datorn startar om inom loppet av 5 min oftast nu så jag skriver i notepad och sparar efter bara några ord skrivna.Well, tror du/någon annan här att mina problem kommer gå väck om jag gör detta? Och om inte, då handlar det förmodligen om ett hårdvaruproblem? Isåfall vad kan det vara? :/

Har då sugit ut "allt" damm för ett tag sen, var inte vidare mycket och fläkten går hela tiden. Om inte annat, kan en ominstallation ta bort detta problem kanske? Tvivlar ju på det men, hinner inte ens packa ner mina grejjer (bilder osv) innan datorn dör, alla tips eller synpunkter eller whatever tas emot öppet

Tacksam för all hjälp!

Edit: Provade första steget, med länkarna.. Att installera SP3 men det gick inte eftersom jag har svenskt OS och SP3 finns väl ännu inte i Swe?
Citera
2009-07-09, 12:55
  #5
Medlem
Ingen alls? Vill verkligen verkligen lösa det här. :/ Om det är minnet, kan det ställa till så många felkoder? *x******* felkoderna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback