Citat:
Så varför har man inte kunnat eller velat använda beredskapspolisen vid fler tillfällen?
Ursprungligen postat av downset1975
Den där lilla myten om att dem läggs ner för polisen inte vill använda är bara trams. Dem läggs ner för att dem är en totalt meningslösa. Myten blir inte mer sann för att Michael Sörensen ältar det varje gång frågan kommer upp. Om man ska ha ett vettigt sammarbete kanske samtal är bättre än att spotta på sina kollegor varje gång.
Jag vill gärna ha hit samma polis som dem har i USA, dem har ju verkligen inga problem alls med sin poliskår. Lite Amnesty läsning kanske på plats??
Har inte sagt något om HV eventuella förmåga att bedriva strid.
Ryssland har inte kapacitet att bedriva storskaligt krig, Jag tror nog jag sätter mer tilltro till
FOI än till en liten kille som sitter och skriver på Flashback.
Det är redan bestämt vilka fordon som HV ska få.
Jag vill gärna ha hit samma polis som dem har i USA, dem har ju verkligen inga problem alls med sin poliskår. Lite Amnesty läsning kanske på plats??
Har inte sagt något om HV eventuella förmåga att bedriva strid.
Ryssland har inte kapacitet att bedriva storskaligt krig, Jag tror nog jag sätter mer tilltro till
FOI än till en liten kille som sitter och skriver på Flashback.
Det är redan bestämt vilka fordon som HV ska få.
Givetvis vill inte facket ha konkurrens, exakt samma fenomen har gjort att vi har högskoleutbildade dagisfröknar.
Exakt du kan översätta amerikanska samhällsförhållanden direkt till Sverige.
Skulle vi ha en kår av trafik och ordningspolis ala highway Patrol som komplement till dagens polis så kommer knarket välla in från Europa och vägarna utanför storstäderna fyllas med hillbillies som åker runt beväpnade.
Vad är ett storskaligt krig? Hur stora förband tror du krävs för att kväsa Sveriges kompani?
Med överraskning kan Ryssland ta Baltikum och Sverige med långt under 100.000 man.