Citat:
Ursprungligen postat av
MarabouMercenary
Rätta mig gärna om jag har fel men var det inte på tapeten att Hemvärnet skulle få tillgång till GRK (eller har de alltid haft det & det är bara så att jag har helt missat detta?) vilket nog hade varit ganska uppskattat.
Sedan vet jag inte hur bra genomslag Pvpjäs 1110 har men den finns enligt Wiki (var det någon i någon tråd, kanske denna, som sade) i lager. Vore det inte på sin plats att Hemvärnet får ta del av denna pjäs & förhoppningsvis öka pv-förmågan någorlunda?
Det har genomförts försök med GRK - dessa verkar (initialt) ha fallit väl ut (för övrigt står det om det i den här tråden bara några inlägg upp).
Hemvärnssoldater har utbildning på GRG och Pskott vad det gäller PV-vapen (i alla fall på mitt kompani, kan möjligen se lite olika ut beroende på vad man är på för kompani).
Återstår "mekaniserat": HV har idag inget ordentligt splitterskydd, men är heller inte tänkta att slåss som "mekaniserat infanteri". Jag tycker (personligen) att något slags (möjligen hjulgående) splitterskyddat trupptransportfordon skulle kunna tillföras - men just nu anses det inte nödvändigt.