2016-08-13, 22:43
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoovit
Då får det bli skivor på 7-an, har inte lust och gå igenom en ny windows update pärs om olyckan skulle vara framme

Köp en HDD för externa backups, det är värt det då det går så mycket fortare och är så mycket smidigare än att hålla på med skivor. Löpande backups blir en barnlek. Framför allt om du använder ett 3:dje parts program för dessa backups som kan göra differentiella och inkrementella ditos.
Citera
2016-08-13, 23:17
Medlem
Snoovits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Köp en HDD för externa backups, det är värt det då det går så mycket fortare och är så mycket smidigare än att hålla på med skivor. Löpande backups blir en barnlek. Framför allt om du använder ett 3:dje parts program för dessa backups som kan göra differentiella och inkrementella ditos.

Jag har en extern disk, dock inte använt den för att backa upp OS, använder Genie Timeline (tycker det är lite krångligt), har du något annat backup program att rekommendera?
Citera
2016-08-13, 23:29
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Jag har en extern disk, dock inte använt den för att backa upp OS, använder Genie Timeline (tycker det är lite krångligt), har du något annat backup program att rekommendera?

3 av de mest rekommenderade gratis programmen i nättester är Macrium reflect, Aomei backupper och Easustodo backup free. Macrium är mest välrenomerat men kan för den ovane framstå som krångligt, Aomei är barnsligt enkelt och Easus är lite långsamt men pålitligt.

Macrium kan bara göra differentiella förutom fulla medans Aomei och Easus kan göra både diffs. och inkrementella.
Senast redigerad av 1FF 2016-08-13 kl. 23:35.
Citera
2016-08-14, 00:05
Medlem
Snoovits avatar
Citat:
3 av de mest rekommenderade gratis programmen i nättester är Macrium reflect, Aomei backupper och Easustodo backup free. Macrium är mest välrenomerat men kan för den ovane framstå som krångligt, Aomei är barnsligt enkelt och Easus är lite långsamt men pålitligt.

Macrium kan bara göra differentiella förutom fulla medans Aomei och Easus kan göra både diffs. och inkrementella.

Tack för hjälp och tips, ska kolla in dessa program.
Citera
2016-09-09, 16:14
Medlem
Lyckas inte spela nedladdade spel på w10 pga någon pop-up.
går det formatera om datorn från w10 till w7 / 8 ?
Citera
2016-09-09, 18:41
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerPolis
Lyckas inte spela nedladdade spel på w10 pga någon pop-up.
går det formatera om datorn från w10 till w7 / 8 ?

Popup?...utveckla!

Om du gick från W7 och uppåt till W10 så kan du nedgradera. Mata bara in licens nyckeln på nytt när du ominstallerar till vad du kom ifrån.
Citera
2016-09-11, 13:20
Medlem
Citat:
Popup?...utveckla!

Om du gick från W7 och uppåt till W10 så kan du nedgradera. Mata bara in licens nyckeln på nytt när du ominstallerar till vad du kom ifrån.

Såhär ser det ut: https://gyazo.com/953e367301363257576a07ca500d4485

Har ingen licensnyckel då det är ej äkta windows
Citera
2016-09-12, 16:41
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerPolis
Såhär ser det ut: https://gyazo.com/953e367301363257576a07ca500d4485

Har ingen licensnyckel då det är ej äkta windows

Ja ominstallera till vad du vill och gör som förut för W10 och din "app" går tydligen inte ihop.
Citera
2016-09-14, 21:29
Medlem
Citat:
Ja ominstallera till vad du vill och gör som förut för W10 och din "app" går tydligen inte ihop.

hade problem med det förut när jag installerade om från w8 till w7...
Men ska testa
Citera
2016-09-17, 21:00
Medlem
Snoovits avatar
Fick en laptop av en vän som frågade om jag kunde rädda hennes bilder då skärmen blivit svart. Kopplade den till tv:n och det enda som syns är en text nere i högra hörnet där det står "Intel". Hon säger att hon varit med en hos nån datorkille som säger att det är grafikkortet och det är bara att slänga den. Hon vill spara sina bilder. Det är en Samsung med Win 7. Hur ska jag göra?
Citera
2016-09-17, 21:07
Medlem
Citat:
Fick en laptop av en vän som frågade om jag kunde rädda hennes bilder då skärmen blivit svart. Kopplade den till tv:n och det enda som syns är en text nere i högra hörnet där det står "Intel". Hon säger att hon varit med en hos nån datorkille som säger att det är grafikkortet och det är bara att slänga den. Hon vill spara sina bilder. Det är en Samsung med Win 7. Hur ska jag göra?
Det finns något sätt att plocka ur disken. Plocka ur den och sätt den i en annan burk eller använd en adapter så du kan koppla in den till USB i en annan burk.
Citera
2016-09-17, 21:10
Medlem
Snoovits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logz
Det finns något sätt att plocka ur disken. Plocka ur den och sätt den i en annan burk eller använd en adapter så du kan koppla in den till USB i en annan burk.

Vad för sorts adapter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in