2016-03-07, 14:18
Medlem
Innan du ominstallerar:

- Spara MyGames etc. i Mina Dokument, där brukar spel ha sina sparfiler.

- Sök efter %appdata% i startmenyn eller på sök-ikonen brevid startmenyn om du har Win10, tryck sedan på enter. Där kan det finnas fler mappar med sparfiler, t.ex. ".minecraft".

Det har man glömt några gånger.

- Testa att spara dina spel och program på en hårddisk. Många spel/program fungerar utan att ominstalleras.
Citera
2016-03-11, 17:44
Medlem
lobstoks avatar
Skulle fabriksåterställa vista på partition 1 men jag avbröt eftersom det stod att partition 2 formaterades eller liknande

Nu är alla filer borta men söker jag med recuva kommer de fram

Kan man återställa som det var innan?
Citera
2016-03-12, 10:24
Medlem
Ubbe66s avatar
Har Win7 64 bit Home premium, har tankat ner Win7 64 bit Ultimate (Från spark i röven)
Skulle vilja uppgradera till Ultimate.. Eller ska man göra en clean installation..

Vill helst kunna uppgradera, så man slipper installera allt annat man har på SSD:n
Citera
2016-03-12, 11:15
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubbe66
Har Win7 64 bit Home premium, har tankat ner Win7 64 bit Ultimate (Från spark i röven)
Skulle vilja uppgradera till Ultimate.. Eller ska man göra en clean installation..

Vill helst kunna uppgradera, så man slipper installera allt annat man har på SSD:n

Här finner du nyttig information -> http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/32-bit-and-64-bit-windows#1TC=windows-7
Citera
2016-03-12, 11:21
Medlem
Ubbe66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Här finner du nyttig information -> http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/32-bit-and-64-bit-windows#1TC=windows-7

Hmm det var juh mest info om man vill gå från 32bit till 64bit.....
Citera
2016-03-12, 11:28
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Hmm det var juh mest info om man vill gå från 32bit till 64bit.....

Och du har bläddrat bland trådarna?
Citera
2016-03-12, 11:39
Medlem
Citat:

leta upp en Win7 64 bit Ultimate nyckel och sen uppgradera

http://windows.microsoft.com/sv-se/windows7/upgrade-to-another-edition-of-windows-7-by-using-windows-anytime-upgrade

Med vänlig hälsning
t
Citera
2016-03-12, 12:00
Medlem
Corrans avatar
Har ominstallerat datorn(Windows 7), försöker köra Windows Update. Men det händer inget, den bara står och söker.

Har nu försökt uppgradera till Windows 10. Kör appen, den laddar ner och går igenom. Allt fungerar tills den också kommer till "Söker efter uppdateringar". Så fastnar den där.

Nån som har nån lösning? Får känslan att felen kan ha samma grund?

Har googlat runt problemen med Update, uppgraderat agenten. Men inget hjälper.
Citera
2016-03-12, 12:03
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corran
Har ominstallerat datorn(Windows 7), försöker köra Windows Update. Men det händer inget, den bara står och söker.

Har nu försökt uppgradera till Windows 10. Kör appen, den laddar ner och går igenom. Allt fungerar tills den också kommer till "Söker efter uppdateringar". Så fastnar den där.

Nån som har nån lösning? Får känslan att felen kan ha samma grund?

Har googlat runt problemen med Update, uppgraderat agenten. Men inget hjälper.

Kör du trådat eller trådlöst när du nu ska utföra dina uppdateringar?
Citera
2016-03-12, 12:10
Medlem
Corrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Kör du trådat eller trådlöst när du nu ska utföra dina uppdateringar?

Har 100MB bredband rakt in i burken. Den verkar ladda ner allt från början, men just när det kommer till att uppdatera så står den bara och matar utan att göra något.
Citera
2016-03-12, 13:00
Medlem
Hej
Jag har gjort en systemavbildning på windows 10 och sparat denna på en extern hårddisk
Jag kan hitta filen i (filhanteraren) som heter Windowsimagebackup på den externa hårddisken.

Problemet är när jag skall testa och återställa datorn. Jag går in och väljer
Återställ/välj en annan säkerhetskopia att återställa från/välj den säkerhetskopia som du vill återställa filerna från.
När jag trycker uppdatera så startar den externa hårddisken tillfälligt men enheten hittas inte.

Latman
Citera
2016-03-12, 13:02
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corran
Har 100MB bredband rakt in i burken. Den verkar ladda ner allt från början, men just när det kommer till att uppdatera så står den bara och matar utan att göra något.

För W10 så gör du en ren installation istället för de krånglar mindre än uppgraderingar och sedan kör du W.update via power shell eller CMD. Googla - W 10 install. media tool för den rena.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in