2009-03-03, 14:43
Medlem
carbsons avatar
vad är det för dator du har? speca eller länka
Citera
2009-03-03, 14:44
Medlem
Problemet jag har är att processorn använder 60-80% när jag startar WoW. Detta resulterar i ett stort FPS-drop. Om jag startar WoW på min brors 4 år gammal dator ligger processorn på 30%. Han har en Intel Pentium 4...

Ringde en support-nisse som sa att det inte var något fel på processorn utan ett problem med inställningarna och att en systemåterställning skulle fixa det.

Så jag antar att jag bör tanka Vista då och installera?
Citera
2009-03-03, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carbson
vad är det för dator du har? speca eller länka

http://www.pccity.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-pccity-Site/sv_SE/-/SEK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=TP.z6oZK9g5SR0EjCGdBwx120000-c5Ddfs6?ProductID=TgfD4QFHGBgAA AEcXlp.6_fZ&CatalogCategoryID=ec3D4QFHixUAAAEOYfo0 3xil&Selected=Specifications#tProductTabcontent

Långa länkar äger.
Citera
2009-03-03, 19:09
Medlem
Kingdoms avatar
dum fråga, datorn blir varm, nyckeln försvinner til slut under datan, har man då ingen mer att tillgå, eller e det som nån sa tidigare att bara gå in på system och under windows aktivering står det en produkt id, är det den?
Citera
2009-03-03, 21:13
Medlem
-deviant-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontez
Måste fråga en grej... vilken version ska man välja egentligen? jag kör x86 nu precis som jag gjorde med vista, men jag har en dual core processor på 1.8 ghz så det är ju en 64-bits... hjälp mig :P

Svårt att säga; det beror egentligen helt och hållet på hur mycket du känner behov av att köra 64-bitarsapplikationer. Eftersom det är en laptop du har så kan du lika väl köra vidare på x86 tycker jag.
Citera
2009-03-04, 14:37
Medlem
lethaldoses avatar
Avinstallera Visa och installera XP?

Hejsan! Har en HP notebook med vista som jag skulle vilja installera xp på..

När jag försöker köra skivan i windows så står det bara att en nyare version av windows är installerad.

Därefter, försökte jag boota skivan i bios, och det fungerar i några minuter sen får jag bluescreen.

Vet inte om det är skivan det är fel på, men jag tror inte det.. Det är en original xp skiva, alltså inte utbränd

Kan man formatera disken på något annat sätt eller?

MVH
Citera
2009-03-04, 14:51
Medlem
Andreasvbs avatar
Du måste ha SATA-drivrutiner, finns miljoner trådar om det här.

Mitt tips är att behålla Vista och kolla om du kan stänga av onödiga program som brukar följa med när man köper en dator med Windows.

Vista fungerar bra, är oftast användarna som inte kan använda det korrekt.

Du får gärna berätta varför du vill byta till XP.
Citera
2009-03-04, 14:54
Medlem
Arch_Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb

Mitt tips är att behålla Vista och kolla om du kan stänga av onödiga program som brukar följa med när man köper en dator med Windows.

det segar ju ner datorn så helvetes, förstår honom helt spec. när d gäller bärbara.
Citera
2009-03-04, 15:02
Medlem
lethaldoses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb

SATA drivrutiner? Jag trodde jag installerade dom när jag installerade vista..
Ska jag ladda ner SATA drivrutiner manuellt och sen tuta och köra eller?

Angående din fråga så tycker jag så här om vista, sammanfattningsvis.

Jag har använt XP hela livet och jag tycker det flyter på mycket bättre än vista.. Datorn blir väldigt seg, både när den är igång och när man ska starta upp och stänga av. (Hade det varit en stationär dator hade det möjligtvis varit skillnad.)

Massor av programvara som inte fungerar korrekt och hänger sig ofta.
Alldelles för mycket ny, förenklad programvara som jag helt enkelt har svårt att vänja mig med.

Jag kan tänka mig att många trivs med vista men jag föredrar XP.
Citera
2009-03-04, 15:03
Medlem
Andreasvbs avatar
Som sagt, stäng av onödiga program.

Vill man gå lite längre kan man stänga av en del tjänster.
Här är en bra sida med info om alla tjänster och vad de gör, http://www.blackviper.com/WinVista/servicecfg.htm
Citera
2009-03-04, 15:05
Bannlyst
Stoppa in XP-skivan och starta om datorn. Då bör väl den boota så att du kan formatera hårddisken och sedan installera XP?
Citera
2009-03-04, 15:06
Medlem
lethaldoses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radikal08
Stoppa in XP-skivan och starta om datorn. Då bör väl den boota så att du kan formatera hårddisken och sedan installera XP?

Jag har gjort det, men när den börjar läsa XP skivan kommer en bluescreen upp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in