2013-05-30, 14:51
Medlem
z0mgpl0xs avatar
Windows 7
Citera
2013-05-30, 14:54
Medlem
ihelps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z0mgpl0x
Windows 7

Starta om datorn och när den startas upp trcker du F11, om du har HP gör du det när den blåa skärmen kommer upp.

Sen kommer du fram till en alternativsruta gå vidare tills du hittar fabriksåterställning.
Citera
2013-05-30, 14:59
Medlem
z0mgpl0xs avatar
Jag har inte hp. Mitt moderrkort är ASUS.
Citera
2013-05-30, 18:11
Medlem
stolpsk0tts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z0mgpl0x
Jag har inte hp. Mitt moderrkort är ASUS.

Om jag har förstått saken rätt, så försöker du sätta in w7 skivan för att ominstallera operativsystemet, eller hur?

Får du upp någon annan information när du startar upp datorn, eller är ploppar felmeddelandet upp direkt när du startar datorn?

Vad jag vill komma till är, får du några som helst alternativ (typ tryck F12/F8 för BIOS) eller liknande?

Sen kanske jag är blind, men det står inte om det är en stationär eller bärbar dator du har?

Har du en stationär så kan du ju öppna upp och kolla så att allt sitter rätt
Gör du det på en bärbar så försvinner en jäkla massa garantier på den om jag inte minns fel.
Citera
2013-05-31, 13:04
Medlem
Herr.Banans avatar
Tänkte säkerhetskopiera allt till ett nätverk, men jag förstår inte hur man ska göra. När jag ska konfigurera säkerhetskopieringen ska man välja nätverksplats att överföra till och jag vill ha det till Skydrive, men hur ska man välja platsen?

Det går inte att jag bara skriver in https://skydrive.live.com/?cid=5cfd0c164482c571, utan jag måste bläddra bland filer och då kan man inte komma längre än att bara välja "Favorites Bar". Hur ska jag göra för att kunna välja Skydrive?

Edit
Märker nu att Skydrives lagringsutrymme inte räcker på långa vägar. Finns det någon molnservice som erbjuder 150 GB?
Senast redigerad av Herr.Banan 2013-05-31 kl. 13:30.
Citera
2013-05-31, 14:35
Medlem
Herr.Banans avatar
Dum fråga, klart att det inte finns någon som erbjuder 150 GB.

Kom på en annan sak, går det inte att koppla ihop laptopen med den stationära via nätverket eller något så jag fritt kan dra filer mellan dem?
Citera
2013-05-31, 16:14
Medlem
ihelps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Banan

Kom på en annan sak, går det inte att koppla ihop laptopen med den stationära via nätverket eller något så jag fritt kan dra filer mellan dem?

Jo det finns, fast du måste betala. Dropbox erbjuder 100 GB for 9.99 dollar per månad.

Fast blir smartare att köpa en portabel hårddisk, tittade bara snabbt nu men 500 GB for 490 kronor.

http://www.elgiganten.se/product/dat...usb-3-0-500-gb

Finns säkert mycket billigare.

Och ja det går och överföra filer mellan två olika datorer, behöver inte ens koppla ihop de så länge de är på samma nätverk.
Senast redigerad av ihelp 2013-05-31 kl. 16:17.
Citera
2013-05-31, 16:33
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:

Använd samma arbetsgrupp så är det inga problem.
Citera
2013-05-31, 16:42
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:

Ja, på flera sätt.
Antingen använder du Hemgruppen som finns inbyggt eller så sätter du upp en nätverksshare, FTP-server eller något annat.
Citera
2013-06-01, 16:34
Medlem
Tjaa, min bror går ur gymnasiet nu och har haft en "hp probook 6360b" med sig genom sista året och blev nu tillfrågad om han ville köpa "ut" den från skolan för 500kr. Han har dock en dator och frågade om jag ville ha den (hans bror) och sure, den är ju värd drygt 2000kr så varför inte. Tog dessutom hans polares dator som fanns i skåpet.

Och med tog så menade jag betalade 500kr för den med då han heller inte ville ha den.

Så nu sitter jag här med två st windows probook 6360b som har något jävla skolsystem installerat, låst bios med något random lösenord osv osv. Jag kan inte välja att boota genom en cd, men tydligen så gick hirens bootcd att köra innan windows. De hjälpte mig dock inte alls speciellt mycket då jag inte kommer in i bios iallafall.

hade tänkt att arbeta på en och sälja en på blocket. Men med ett random skolsystem aktivt på datorn så känns ju de ganska kört, hur löser jag det? -.-

Edit: Är förövrigt windows 7 på den
Senast redigerad av supercoolachris 2013-06-01 kl. 16:36.
Citera
2013-06-01, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supercoolachris
Tjaa, min bror går ur gymnasiet nu och har haft en "hp probook 6360b" med sig genom sista året och blev nu tillfrågad om han ville köpa "ut" den från skolan för 500kr. Han har dock en dator och frågade om jag ville ha den (hans bror) och sure, den är ju värd drygt 2000kr så varför inte. Tog dessutom hans polares dator som fanns i skåpet.

Och med tog så menade jag betalade 500kr för den med då han heller inte ville ha den.

Så nu sitter jag här med två st windows probook 6360b som har något jävla skolsystem installerat, låst bios med något random lösenord osv osv. Jag kan inte välja att boota genom en cd, men tydligen så gick hirens bootcd att köra innan windows. De hjälpte mig dock inte alls speciellt mycket då jag inte kommer in i bios iallafall.

hade tänkt att arbeta på en och sälja en på blocket. Men med ett random skolsystem aktivt på datorn så känns ju de ganska kört, hur löser jag det? -.-

Edit: Är förövrigt windows 7 på den

han borde kanske ha ett samtal med it-gubben på skolan
om han nu köpt ut den från skolan så borde de rimligt vis skolan låsa upp bios eller lämna ut lösenordet

mvh
t
Citera
2013-06-01, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tergo
han borde kanske ha ett samtal med it-gubben på skolan
om han nu köpt ut den från skolan så borde de rimligt vis skolan låsa upp bios eller lämna ut lösenordet

mvh
t
Ja mjo, men han tar studenten, är aldrig hemma. Konstant upptagen osv osv. Tänkte om jag kunde lösa de på nå sätt själv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in