2013-03-24, 20:06
Medlem
kissen_mjaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Det fungerar inte riktigt så.

Använd bootrec för att göra en ny MBR på rätt enhet.

http://support.microsoft.com/kb/927392 [ Use the Bootrec.exe tool in the Windows Recovery Environment to troubleshoot and repair startup issues in Windows ]
Använda Bootrec.exe i återställningsmiljön i Windows för felsökning och reparation av startproblem i Windows
Artikel-id: 927392 - Visa produkter som artikeln gäller.
Systemtips
Den här artikeln handlar om en annan version av Windows än den du använder. Artikelns innehåll kanske inte är relevant för dig.

Men jag körde på ändå, får bara annan felmeddelande nu från systemdisken, nu saknar den winload.efi och eller så får jag felmedelande 0xc0000225.
Givetvis är det som alltid i windows självförklarande, det fungerar inte och man ska aldrig få reda på varför.
Nåja, blir att koppla in den andra disken, för det fungerar inte att experimentera med bägge inkopplade och kolla om i alla fall den filen går att kopiera över.
Citera
2013-03-26, 01:16
Medlem
Misslyckad ominstalering av windows 7

Hej idag bestämde jag mig för att ominstalera windows 7 pga några problem med min asus laptop.
Jag laddade ner den mest populära torrenten från piratebay och brännde den på en dvd och bootade från en enligt instruktionerna.

Allt gick bra med instalationen men när den är färdig så startar datorn om sig och det kommer upp Windows loading files som laddar i ca 5 sec och sedan kommer asus logon upp o datorn startas om igen. Har låtit den stå o starta om o "ladda" i 3 timmar och även testat att göra om instalationen 2 gånger utan resultat. Har letat på google och en del forum och hittat många med liknande problem men inte hittat någon bra lösning.

Skulle uppskatta om någon kunde hjälpa mig med detta.
Citera
2013-03-26, 01:20
Medlem
vad är det för modell på datorn?
Citera
2013-03-26, 01:20
Medlem
har du testat att tagit ur bootmedia precis innan omstarten sker?
Citera
2013-03-26, 01:42
Medlem
Modellen är en Asus G74S
Citera
2013-03-26, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonnyBijl
har du testat att tagit ur bootmedia precis innan omstarten sker?

Vet inte riktigt vad boostmedia är så antagoligen inte.
Citera
2013-03-26, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danne.Flashback
Modellen är en Asus G74S

Varför laddar du ner windows 7 o bränner på skiva när du redan har en licens o även installationsfiler till detta?
Citera
2013-03-26, 01:57
Medlem
Zabres avatar
Det brukar ligga en återställningspartion på hårddisken, testa att använda den (tryck F9 när datorn startar för att komma in på återställningspartion) och se om problemet kvarstår.
Citera
2013-03-26, 01:58
Medlem
Torps avatar
Citat:
Vet inte riktigt vad boostmedia är så antagoligen inte.

Han/hon menar installationsskivan.

Citat:
Ursprungligen postat av Piwone
Varför laddar du ner windows 7 o bränner på skiva när du redan har en licens o även installationsfiler till detta?

Exakt. TS är väl den lagriktiga ägaren av datorn hoppas vi?
Citera
2013-03-26, 02:56
Bannlyst
När du börjar installationen bootar du från skivan/usb minnet. Nästa gång du startar måste du ställa tillbaka att boota från hårddisken annars vill den börja om installationen.

Precis när datorn startas om så står det i något hörn att du ska trycka på någon knapp att ändra bootordningen/gå in i bios. Däri kan du välja att starta från hårddisken igen.

Sen är det inte ovanligt att du måste gå in på asus hemsida och söka din modell för att hitta någon eventuell drivrutin som windows inte fixat själv. Ibland behövs det för saker som trådlöst nätverk.

Om det ändå går fel så kan jag inte hjälpa.
Citera
2013-03-26, 08:11
Medlem
Testa en annan image fil.
Verifierar du bränningen av win7 ?

Det kan vara någon systemfil som inte funkar eller är skadad.
Testa att stänga ner acpi och byt strömsparlägen i bios innan du ominstallerar.

Jag fick en infinite boot loop igår när jag lekte med ramminnen och överklockning i bios,
Det resulterade i att en systemfil skadades, och när jag återställt bios, så hamnade jag i en infinite welcome.. Brände ny image till dvd (jag ser skivor som en/fågångsmaterial) och ominstallerade.

kommer du åt en repairkonsoll så testa att reparera systemfiler med komandot: sfc /scannow
Citera
2013-03-26, 10:47
Medlem
Citat:
Modellen är en Asus G74S

Tar o citerar dig en gång till såg att tråden hade blivit flyttad så du inte missar det, Du ska normalt inte behöva bränna något windows för att kunna ominstallera detta förutsatt att du inte lyckats ta bort den dolda partitionen eller filerna på den (eller om du av andra skäl inte vill ha den version som följde med datorn)

http://support.asus.com/Troubleshooting/detail.aspx?SLanguage=en&m=G74SX&os=&no=1775

Using the Recovery Partition(on selected models)
1. Press < F9 > during bootup.
2. Press [Enter] to select Windows Setup [EMS Enabled].
3. Select the language you want to recover and click Next.
4. Read the ASUS Preload Wizard messages and click Next.
5. Select a partition option and click Next. Partition options:

Recover Windows to first partition only.
This option deletes only the first partition and allows you to keep other partitions, and to create a new system partition as drive "C".
Recover Windows to entire HD.
This option deletes all partitions from your hard disk drive and creates a new system partition as drive "C".
Recover Windows to entire HD with two partitions.
This option deletes all partitions from your hard drive and creates two new partitions "C" (25%) and "D" (75%).
6. Follow the onscreen instructions to complete the recovery process.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in