2013-09-27, 13:43
Medlem
formaterade min data

igår hade min data pågrund av virus eller nåt segats ner otroligt så att den funkade knappt så bestämde mig för att formatera

dum som jag är glömde jag bort att windows raderades och har ingen cd förutom windows 7 upgradering från vista och jag undrar om den skulle funka? har en windows 7produktnyckel
Citera
2013-09-27, 13:53
Medlem
rillefl0ws avatar
"EN UPPDATERING"

som att köpa ett par skor till nån som inte har ett par fötter.

OT nej det går inte. du måste ha ett operativsystem(mjukvara).
Citera
2013-09-27, 14:02
Medlem
Fettokisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rillefl0w
"EN UPPDATERING"

som att köpa ett par skor till nån som inte har ett par fötter.

OT nej det går inte. du måste ha ett operativsystem(mjukvara).
Briljant liknelse, hatten av.

Ont: Exakt som rillefl0w skriver måste du ha vista redan för att använda dig av uppgraderings-cdn.
Smidigaste sättet är väl att bara föra över install med boot på en extern HDD eller USB-minne och köra därifrån.
Citera
2013-09-28, 11:07
Medlem
Klantens avatar
Jag ska formatera min PC (för att den är slö och konstig)
är det bara att sätta in win 7 skivan och sen formatera?

vad jag förstår på detta är att datorn bara tar alla 1: or (använt utrymme)
och gör dem till 0: or och så är det formaterat.

jag har hör att på 90 talet så kunde man gå in i Biosen och göra en
"riktig formatering" fast det tog 3 dagar innan den var klar.
finn det fortfarande?

vad är bäst att göra om man vill har bort all skit och man inte vill att
något ska snubbla sig förbi och fortsätta klydda med datorn.
Citera
2013-09-28, 12:12
Medlem
SverkerKulles avatar
Har köpt en dator med Windows 8 förinstallerat, men inte fått någon skiva till. Nu vill jag göra en ominstallation och behöver hitta ISO-filen som jag bara bränner ut, och installerar. Var kan man hitta den?

När jag försöker "uppgradera" mitt Windows via deras hemsida får jag att produktnyckeln är fel.

Var hittar jag ISO-filen? Har ett vanligt Windows 8, så inget pro eller så.
Citera
2013-09-28, 13:13
Medlem
Lullebulle1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SverkerKulle
Har köpt en dator med Windows 8 förinstallerat, men inte fått någon skiva till. Nu vill jag göra en ominstallation och behöver hitta ISO-filen som jag bara bränner ut, och installerar. Var kan man hitta den?

När jag försöker "uppgradera" mitt Windows via deras hemsida får jag att produktnyckeln är fel.

Var hittar jag ISO-filen? Har ett vanligt Windows 8, så inget pro eller så.
Du har en återställningspartition på hårddisken som du använder för att återställa Windows som det var när du köpte datorn.
Det står i manualen steg för steg hur man gör, oftast brukar det vara att man ska trycka på esc, F2, F8, F10 under uppstarten av datorn.
I manualen står det exakt hur du gör.
Citera
2013-09-30, 19:39
Medlem
MartinStLouiss avatar
Jag har Vista installerat på en dator men jag tycks ha tappat bort min Recovery-skiva som jag fick med datorn. Kan man fixa en formatering+installation av vista på något annat sätt?
Citera
2013-10-01, 03:40
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Jag har Vista installerat på en dator men jag tycks ha tappat bort min Recovery-skiva som jag fick med datorn. Kan man fixa en formatering+installation av vista på något annat sätt?
Japp! Men frågan är varför du ska installera Vista öht, really crappy OS. Klarar datorn Vista så fixar den även Win7.
Citera
2013-10-01, 07:29
Medlem
MajkyMans avatar
Uppgradera till Windows 8

Hejsan.
Har stött på ett problem. Jag har laddat ner två olika versioner av windows 8. En windows 8 och en windows 8.1. Ena versionen stannan på 20% och den andra 69%. Jag har testat att göra en ny partition och installerat från omstart av datorn. Jag har även testat uppgradera i själva Windows 7. Det hänger sig på samma ställe varje gång. Jag har en Presario CQ-56, Modell: 202SO.

Beror detta på att konflikt med någon hårdvara? Eller att datorn helt enkelt inte klarar av windows 8?
Mvh
Citera
2013-10-01, 21:25
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajkyMan
Hejsan.
Har stött på ett problem. Jag har laddat ner två olika versioner av windows 8. En windows 8 och en windows 8.1. Ena versionen stannan på 20% och den andra 69%. Jag har testat att göra en ny partition och installerat från omstart av datorn. Jag har även testat uppgradera i själva Windows 7. Det hänger sig på samma ställe varje gång. Jag har en Presario CQ-56, Modell: 202SO.

Beror detta på att konflikt med någon hårdvara? Eller att datorn helt enkelt inte klarar av windows 8?
Mvh
Datorn ska nog fixa att köra 8:an. Vilken typ av installationsmedia har du använt dig av?
Citera
2013-10-02, 14:33
Medlem
Installera Win 7 över Win 8, hjälp!

Tja!

Köpte en ny dator (Asus) med Windows 8 förinstallerat. Eftersom flickvännen ska ha den datorn (Laptop) så vill hon absolut inte ha windows 8 för det var för komplicerat för henne. (Hon hade en dator innan denna nya, som va windows 8, som hon lämnade tillbaka tack vare APP-looken)

Jag har nu köpt Windows 7 Home premium x64 som jag tänkte installera över Windows 8.

NU KOMMER PROBLEMET:

Jag sätter i skivan, startar om datorn. Men det händer ju fan inget! Kommer bara till skrivbordet igen!
Har kollat på Youtube klipp på hur man gör men inget har hjälpt. Datorn vägrar ta mig till installationssidan.

SNÄLLA hjälp mig! Och jag vill absolut inte ha svar som "Men ladda ner detta program så ser det ut som windows 7" för jag har redan köpt Windows 7 skivan och vill installera den punkt slut.

Vad ska jag göra? Jag sätter i skivan men inget händer när datorn startas, den liksom reagerar inte på att det är en skiva i. Och jag är inte proffs på det där med BIOS och allt sånt så förklara gärna tydligt hur och vad jag ska göra!

TACK på förhand!
Citera
2013-10-02, 14:36
Medlem
Strychnos avatar
Vad händer om du trycker på F8 vid start?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in