2012-08-08, 21:04
Medlem
Hur gör man för att bränna ut windows xp professional till en cd från internet?
Ska man bränna isofilen till cd skivan, för att sedan packa upp den på andra datorn där man ska formatera?

Hur går jag vidare sen, köra igång dot menyn?
Citera
2012-08-08, 21:30
Medlem
kokort2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Om du skulle fråga mig om ett köp så hade jag valt Windows 7 Pro x64. Det finns även Ultimate, men jag anser att denna version är onödig. Åtminstone för mitt bruk. Du får självklart avgöra om denna version ligger nära till hands.

Varning för dum fråga, men vad är skillnaden Skall användas som speldator och inget annat
Citera
2012-08-08, 22:11
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardinalen
Har ett litet problem...
Hur gammalt är Win7 på datorn?
Är ditt AV modernt, och uppdaterat?
När körde du nedanstående senast?
Ccleaner, Diskrensning på C:, Diskkontroll på C:, Defragmentering på C:, Windows Update, Malwarebytes Anti-Malware, Antiviruskontroll.
Citera
2012-08-09, 06:35
Medlem
qrizzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toriavic
Hur gör man för att bränna ut windows xp professional till en cd från internet?
Ska man bränna isofilen till cd skivan, för att sedan packa upp den på andra datorn där man ska formatera?

Hur går jag vidare sen, köra igång dot menyn?

För att bränna iso-filer till en skiva så kan du använda imgburn. Finns att hämta på www.imgburn.com
Citera
2012-08-09, 08:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gurka500
Då har jag installerat om windows tror jag. Allt är som om jag just installerat om windows förutom att jag har 4 gb ledigt av 1000 gb. Min hårdisk är full men jag hittar ingenting på den?? Hur tar jag bort allting?
Du är säker på att du inte har en massa filmer eller annat som du kan raddera? Om du inte har något av värde så som personliga bilder eller filmer så föreslår jag att du formaterar om hela c:. Efter det installerar du om Windows, då borde du ha en massa utrymme kvar på din disk!
Citera
2012-08-09, 14:52
Medlem
Cracys avatar
CBT Hook Error när jag kollar youtube videos mm

Hej,

har ett problem..

När jag kollar på streams (twitch.tv, own3d.tv) eller Youtube så kommer ibland upp en ruta där det står "CBT Hook Error". Klickar på OK sen funkar det oftast. Ibland (få gånger) så funkar det inte alls och jag får uppdatera flera gånger/försöka igen senare innan klippet eller streamen funkar.

Har w7, använder Chrome och är samma sak för FF.
Citera
2012-08-10, 10:40
Medlem
När jag startar bonniers trafikskola 2011 står det macromedia projector har slutat fungera. Har sett tidigare tråd men inget funkar !

Någon som vet ?
Citera
2012-08-10, 15:58
Medlem
tihelos avatar
Dator-problem

Tjena.

Vill börja med att säga att jag är tjej och har noll kunskaper inom datorer-IT och allt vad det heter.

Problemet är att min dator fungerar inte normalt. Bärbar dator köpt aug-2010. Hp-dator. Ingen aningen vad modellen heter :S

Saken är att allt har försvunnit. Allt på skrivbordet är borta. Internet fungerar. Jag kan spara bilder. Men! Jag vill systemåterställa den till fabrikatstillstånd, men så fort jag gör det står det- 1, säkerhetskopiera skiten, jag väljer att hoppa över. Sedan står det, starta om datorn. Jag gör det, nu står det att lokal disk (C), det är något fel på den, jag vet helt ärligt inte vad det betyder, måste jag lämna in den?

Anledningen till att jag inte säkerhetskopiera är för att jag har sparat allt jag behöver- genom att trycka %programdata% o.s.v.

Hjälp!!
Citera
2012-08-10, 16:01
Medlem
Jag ska formatera datorn idag tänkte jag. Har aldrig gjort det själv förut. Läste artikeln på Sweclockers om att formatera via USB och det lät smart eftersom jag inte har några DVD-skivor. Men där är det ju länkat till "licens-köpta-windows". Kan man använda en pirat-Windows 7/8 eller går inte det? Kan någon länka till dessa isf.. Vill inte att något går fel.
Citera
2012-08-10, 16:01
Medlem
unlimitedescapisms avatar
Vad faaaaan... lämna in skiten eller be någon förklara bättre vad som händer.
Citera
2012-08-10, 16:04
Medlem
tihelos avatar
Hehe. Jadu, jag tänkte först tömma er kunskap om skiten.

Om det är till någon hjälp är det en ljusgrå dator och windows 7.

Mod får snälla flytta på tråden om det inte står rätt till ärligt talat vet jag inte om det är mac eller pc.
Citera
2012-08-10, 16:13
Medlem
MrMercurys avatar
Du har en bärbar HP-dator som har problem.
Du vill fabriksåterställa den och när du gör det så får du problem.
Så långt tror jag att vi är med.

Nu skriver du väldigt tydligt om vilka problem du får när du gör detta, eller vilka problem som uppstod efteråt.
Tydligt och utförligt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in