2010-11-12, 16:36
Medlem
namerlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmutsigSocka
Ah, jag hjälper dig så gott jag kan.

Först kollar du vad du har för ljudkort (om du har något)
Om du inte har något ljudkort (och du haft ljud innan formateringen) så har du ett integrerat (inbyggt) ljudkort i ditt moderkort.

När du kollat vad du har för ljudkort/moderkort så försöker du bara hitta drivrutiner (sök på drivers) via google.

Det borde hjälpa dig.
Om det inte står på ljudkortet eller moderkortet vad det är för några och du inte har några manualer kvar så får du skriva igen, då blir det lite krångligare men det ska gå ändå

Fick allt och fungera tack för hjälpen.
Citera
2010-11-12, 20:51
Medlem
skeyo!s avatar
Hej jag har samma problem med min "mini pc". Då jag inte har någon skiva så var jag inne på den sidan som länkades längre upp, "unzippade" filerna och la över på mitt tomma usb minne och sen förstår jag inte? hur får jag datorn att starta på Usb´t? var inne i bios och ändrade den "boot listan" och satte usb minnet som nr1 och startade om datorn men inget hände?? vad gör jag för fel

Jag har ju ingen cd rom på min så USB är det enda alternativet.
Senast redigerad av skeyo! 2010-11-12 kl. 20:53. Anledning: tillägg
Citera
2010-11-12, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Hämta hem IMGBurn och bränn ner filen som en bootbar sådan.

http://www.imgburn.com/index.php?act=screenshots

När du har bränt skivan så ändrar du under Bios så att CD/DVD ligger som första val. Lägg i skivan och startar sedan om datorn. Var uppmärksam nu då du ska trycka på en valfri tangent, te.x Enter. Detta är för att startar skivan ifrån läsaren. Följ sedan ledsagningen.

Åh tack, det funkar efter flera veckors slit! Otroligt tacksam
Citera
2010-11-13, 13:04
Medlem
skeyo!s avatar
Kom igen gott folk, har precis köpt datorn och vill komma in på den haha ;D
Citera
2010-11-13, 13:13
Medlem
Går det installera operativsystem via usb-sticka? OM, hur får man den boostad från start?
Citera
2010-11-13, 13:18
Medlem
hasenfrasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skeyo!
Kom igen gott folk, har precis köpt datorn och vill komma in på den haha ;D

Din fråga är väldigt unik och har aldrig någonsin tidigare besvarats, iaf inte i den här tråden - men däremot tusentals gånger i den officiella tråden "Hur installerar jag Windows...".

Kör du Windows 7: Googla på "Windows 7 USB DVD Download Tool"
Kör du XP: Googla på WinSetupFromUsb
Citera
2010-11-13, 13:40
Medlem
Holabalolas avatar
Testa ophcrack live cd, bränn bara till cd och kör den. En kompis fick fram sitt lösen på så sätt.

http://ophcrack.sourceforge.net/download.php?type=livecd
Citera
2010-11-13, 13:42
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorKurt
Går det installera operativsystem via usb-sticka? OM, hur får man den boostad från start?

Ska tydligen gå, står några inlägg tidigare i tråden, http://www.intowindows.com/how-to-install-windows-7vista-from-usb-drive-detailed-100-working-guide/

tänkte prova själv men fick tag i en isofil som fick plats på en ickeduallayerskiva istället...
Citera
2010-11-13, 14:16
Medlem
skeyo!s avatar
Hasenfrasen:Hey! Skapade iaf inte en ny tråd haha =)) Tack ska ladda hem det, men hur får jag datorn att starta på USB minnet sen? kommer ju inte in på datorn nu och sitter för närvarande på en polares.
Citera
2010-11-13, 15:49
Medlem
hasenfrasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skeyo!
hur får jag datorn att starta på USB minnet sen?

Jag är ingen tankeläsare så du lär nog berätta vilken mini-pc det är du har - så blir det enklare att hjälpa till (dvs att läsa manualen åt dig). ;-)
Citera
2010-11-13, 16:10
Medlem
skeyo!s avatar
Acer
Citera
2010-11-13, 18:16
Medlem
Shroomfaces avatar
Hoj

Jag tänkte installera windows 7 på burken nu. Installerade ubuntu för några dagar sedan och tänkte prova på lite, men orkar inte lära om mig. Nu till problemet, när jag bootar windows-cdn och ska välja vart jag ska installera det så står det något om att det inte går att installera för att det inte finns NTFS eller något i den stilen. Hade windows xp innan jag installerade ubuntu om det har någon betydelse. Någon som har en lösning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in