2012-08-31, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Låter som skivan är felbränd eller har skador. Har du provat med en annan release på Windows 7? Samt att du bränner med låg hastighet med te.x IMGBurn. Provar även om du har fler minnesplattor att plocka bort en sticka. Tar bort en och provar igen att läsa in Windowsfilerna.

De är en orginal skiva så vet inte varför de inte ska funka. Gjorde en säkerhetskopiering men inte ens de funkade.. Kanske är datorn som har gett up. hmm
Citera
2012-08-31, 20:35
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messageman
Kanske är datorn som har gett up. hmm
Kör www.memtest.org på datorn så ser du om minnena funkar, nåt annat du kan testa är att installera w7 från usb-minne på minst 4GB.

Program som lätt & bekvämt fixar usb.
http://wintoflash.com/home/en/
Citera
2012-09-02, 13:23
Bannlyst
Sony VAIO är helt konstig

Helt ärligt, jag brukar fatta mig på datorer med denna gången har det gått åt helvete...
I början så var det något konstigt så kunde inte komma in på datorn eller installera om Windows..

Men jag kom åt "Den här datorn" på något sätt så fick den briljanta iden att sätta mig och radera allt typ. gick in på flera olika hårddiskar och bara tog bort så mycket jag kunde.. Stängde sedan av datorn och då kommer detta meddelandet upp: -> ( http://i.imgur.com/ZW6la.jpg ) <-!!!

Jag försöker det som det står man ska göra och sätter i en fungerande Windows installation skiva, startar om datorn och kommer till EXAKT samma sida om och om igen... Kan inte sätta igång installationen... Någon som har något tips på vad jag kan göra?

Har fått laga 2 datorer idag och köpt en ny laptop på Elgiganten men vill inte ge upp denna för den är i super-skick annars.

Mvh !!! TACK!
Citera
2012-09-02, 13:40
Medlem
cherryhikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Caustic
Helt ärligt, jag brukar fatta mig på datorer med denna gången har det gått åt helvete...
I början så var det något konstigt så kunde inte komma in på datorn eller installera om Windows..

Men jag kom åt "Den här datorn" på något sätt så fick den briljanta iden att sätta mig och radera allt typ. gick in på flera olika hårddiskar och bara tog bort så mycket jag kunde.. Stängde sedan av datorn och då kommer detta meddelandet upp: -> ( http://i.imgur.com/ZW6la.jpg ) <-!!!

Jag försöker det som det står man ska göra och sätter i en fungerande Windows installation skiva, startar om datorn och kommer till EXAKT samma sida om och om igen... Kan inte sätta igång installationen... Någon som har något tips på vad jag kan göra?

Har fått laga 2 datorer idag och köpt en ny laptop på Elgiganten men vill inte ge upp denna för den är i super-skick annars.

Mvh !!! TACK!

Stoppa i skivan o boota från den o göra en fräsh ominstallation, dedär windows repairsen e inte mkt o hurra för eller så kanske en bootbar usb med windows på och sedan boota från den och välja formatera hårddisken. Annars borde nog gå att fixa det utan en ominstallation. Det räcker kanske att ta ut hddn, koppla in den som slave till en annan dator och kopiera över bootfilerna?

Men funkar inte det och du inte får något bra svar härifrån så hade jag själv lämnat in den.
Hope it works for ya
Senast redigerad av cherryhike 2012-09-02 kl. 13:42. Anledning: la till quote
Citera
2012-09-02, 13:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cherryhike
Stoppa i skivan o boota från den o göra en fräsh ominstallation, dedär windows repairsen e inte mkt o hurra för eller så kanske en bootbar usb med windows på och sedan boota från den och välja formatera hårddisken. Annars borde nog gå att fixa det utan en ominstallation. Det räcker kanske att ta ut hddn, koppla in den som slave till en annan dator och kopiera över bootfilerna?

Men funkar inte det och du inte får något bra svar härifrån så hade jag själv lämnat in den.
Hope it works for ya
Hej tack för svar!
Jag ska försöka pilla lite mer annars får jag lämna in den.

Vad tror ni det kostar pga denna typen av fel?
Jag har en Windows skiva med annars som jag kan skicka med.

Behöver helt enkelt bara en ominstallation av laptopen och få den att fungera.
Citera
2012-09-02, 13:56
Bannlyst
Helt otroligt, har inte fått ordning på datorn på flera månader..
Nu tryckte jag på F2 sedan fick jag gå in och återställa lite saker och spara.

Sedan starta jag om datorn och då startades Windows skivan igen!!!!!
Tror jag kommer fixa det faktiskt!!!
Citera
2012-09-02, 17:02
Bannlyst
Det sket sig ändå.. Lämnade dator kom tillbaka och installationen hade avbrutits...
Detta meddelandet fick jag: http://i.imgur.com/UrGeN.jpg

Någon som vet vad felet är och hur jag kan lösa det?
Citera
2012-09-02, 19:01
Medlem
Porthoss avatar
Citat:
Det sket sig ändå.. Lämnade dator kom tillbaka och installationen hade avbrutits...
Detta meddelandet fick jag: http://i.imgur.com/UrGeN.jpg

Någon som vet vad felet är och hur jag kan lösa det?

Har du kollat så att installationsskivan är hel och ren? Skulle nog ändå rekommendera att du formaterar om hårddisken. Är det ett alternativ?
Citera
2012-09-02, 19:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Porthos
Har du kollat så att installationsskivan är hel och ren? Skulle nog ändå rekommendera att du formaterar om hårddisken. Är det ett alternativ?
Det gör jag gärna.
Men hur formaterar jag om hårddisken?

Jag har inget viktigt på den datorn ändå.

Angående skivan, jag använde den senast idag på denna datorn och det fungerade fin fint.

EDIT: Lyckades formatera den större hårddisken så den är helt tom nu försöker jag installera om Windows men den har stannat på 0%.. "Expanding Windows files (0%).."

Kommer antagligen komma upp ett felmeddelande snart..

EDIT: och där kom det..
Citat:
Windows cannot install required files error 0x80070570
The file may be corrupt or missing.. Make sure all files required for installation are available and restart installation.

Error code: 0x80070017
Senast redigerad av Captain Caustic 2012-09-02 kl. 19:44.
Citera
2012-09-02, 20:04
Bannlyst
Har nu tagit bort en hårddisk och har bara "system" hårddisken kvar på 220 GB cirka.
Försöker om och om igen installera Windows men installationen stannar som sagt vid "Expanding Windows files (0%).."..............

Det står helt stilla nu, jag vet inte hur jag ska kunna gå vidare alltså..
När jag sätter igång datorn utan Windows skivan i så står det så här nu:
"BOOTMGR is missing.
Press CTRL+Alt+Del to restart
_"
Exakt så här: (Inget mer)
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQMtG9PneJDdVEnOlNfv4NleN1xBArVA hWYhK6eYn6Ao-l3cH-Ixg&t=1

Och när jag startar med Windows skivan i kommer jag hela vägen till installationen och den går igång med som sagt... "Expanding Windows files (0%).." sen så kommer felmeddelandet upp:

Citat:
Windows cannot install required files error 0x80070570
The file may be corrupt or missing.. Make sure all files required for installation are available and restart installation.

Error code: 0x80070017

Jag funderar på om det är skivan det är fel på? Jag använde den ju ändå på denna datorn för bara några timmar sedan och då fungerade den prima. Det känns som det är något skumt med den andra datorn.

Några tips?.. För står som sagt helt still nu...
Senast redigerad av Captain Caustic 2012-09-02 kl. 20:07.
Citera
2012-09-02, 20:21
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Några tips?.. För står som sagt helt still nu...
Det har inte slagit dig att din optiska läsare kanske är slut?
Citera
2012-09-02, 20:23
Bannlyst
Har precis tankat ner Windows 7 Ultimate ISO fil nu.
Använder IsotoUSB.com just nu, så ska testa installera Windows från USB..

Fungerar inte det vet jag inte vad jag ska göra faktiskt.. Står helt stilla..

EDIT: Och självklart fungera inte det heller.. Inget händer...
Nu är det totalt stopp......
Senast redigerad av Captain Caustic 2012-09-02 kl. 20:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in